تاثیر شگفت انگیز کاهش وزن بر روند زندگی (بخش دوم)

zahra
دکتر محمد صادق کرمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی: دربخش اول کاهش وزن اینگونه زندگی تان را تغییر می دهد به برخی تغییراتی که با کاهش وزن در زندگی خود می بینید اشاره کردیم و حالا می خواهیم به باقی این موارد بپردازیم.

دکتر محمد صادق کرمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی:

1- از رفتن به مکان های تفریحی بیشتر لذت می برید.

شاید عجیب باشد اما این حقیقت دارد که بعد از کاهش وزن، رفتن به پارک و استفاده از امکانات هیجان انگیز آن لذت بیشتری برایتان دارد. بسیاری از کسانی که به کارتینگ علاقه دارند، پس از کاهش وزن متوجه شده اند که استفاده از این ماشین ها برایشان ساده تر شده و بیشتر لذت می برند.

2- خطر ابتلایتان به سرطان کمتر می شود.

بسیاری از مردم این را می دانند که سیگار کشیدن و یا بیش از حد در معرض نور آفتاب قرار گرفتن می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد، اما شاید خیلی از ما ندانیم که چاقی نیز با سرطان در ارتباط است (التهاب هایی که بر اثر چاقی افزایش پیدا می کنند، موجب بیماری می شوند). این خبر بود و اما خبر خوب این است که با کاهش تنها 5 درصد از وزن بدن، می توانید سطح التهاب را کاهش دهید. کاهش التهاب، با کاهش خطر سرطان برابر است.

3- عاشق باشگاه خواهید شد.

وقتی وزنتان بالا است ورزش کردن زیاد برایتان ساده نیست، ممکن است در ریه های خود احساس سوزش کنید. همچنین احساس

درد در مفاصل نیز زیاد برایتان جالب نخواهد بود. همین که وزنتان شروع به کم شدن می کند، ورزش دیگر مانند گذشته برایتان یک کار دشوار نخواهد بود و بیشتر از آن لذت می برید. بعلاوه ورزش باعث می شود هورمون ایندورفین که مخصوص احساس خوب است، در بدنتان جریان پیدا کند. همین احساس و اینکه می بینید بدنتان در حال پیشرفت است، شما را به خود وابسته می کند و می خواهید هر روز بهتر و بهتر شوید.

4- دیگر آنچنان گرسنه نمی شوید

برخی از افراد رژیم گیرنده می گویند بعد از کاهش وزن احساس گرسنگی شان بیشتر شده، اما اگر در طول کاهش وزن درست و سالم غذا خوردن را بیاموزید می توانید کاری کنید که مانند گذشته، دائما احساس گرسنگی نداشته باشید. پروتئین و فیبر دو موردی هستند که می توانند کمک زیادی به احساس سیری بکنند. اگر از چنین راهکاری استفاده می کنید، مطمئناً پس از کاهش وزن با احساس گرسنگی به مشکل برنخواهید خورد.

5- خرجتان کمتر می شود.

بر اساس آمارها، کسانی که وزن طبیعی دارند نسبت به افرادی که دچار اضافه وزن هستند هزینه کمتری را بابت درمان های پزشکی می دهند. موارد دیگری نیز وجود دارد که نشان داده اضافه وزن باعث بالا رفتن هزینه های فرد شده است. بنابراین اگر به دنبال انگیزه های بیشتری برای کاهش وزن خود هستید، کاهش خرجتان را هم به آن اضافه کنید.

6- پوست و موهایتان بهبود پیدا می کنند.

برخی از کسانی که با رژیم غذایی سالم، وزن خود را کاهش می دهند متوجه بهبودهایی در پوست و موی خود می شوند. دلیل چنین اتفاقی، برنامه غذایی سالم است چون بسیاری از غذاهای مفیدی که خورده می شوند خاصیت زیبا کنندگی نیز دارند. بنابراین با وزن کم کردن، علاوه بر هیکل ظاهر چهره و موهایتان نیز بهتر خواهند شد.

7- متوجه می شوید دوست واقعی تان چه کسی است.

نمی توانیم این را انکار کنیم که با کاهش وزن، ممکن است روابطمان نیز تغییر کند. مسملا بیشتر دوست هایتان برای این اتفاق خوشحال خواهند بود اما برخی نیز ممکن است حسادت کنند و واکنش خوبی نداشته باشند. اگر چنین اتفاقی برایتان پیش آمد، از دوست خود بپرسید چه اتفاقی افتاده است و چه چیزی باعث شده رفتارش با شما تغییر کند. اگر با شما صحبت کرد، می توانید خیلی راحت همه چیز را روبراه کنید.

8- کمتر عرق می کنید.

چربی اضافی باعث افزایش دمای هسته بدن می شود. بنابراین ممکن است در اتاقی با دمای معمولی نیز احساس گرما کنید. به همین خاطر، افراد زمانی که دچار اضافه وزن هستند بیشتر عرق می کنند. اضافه وزن در هنگام ورزش نیز موجب می شود فرد شدیدا عرق بریزد که این به خاطر وزن اضافی است. بسیاری از افرادی که وزن کم کرده اند، متوجه کاهش میزان عرق ریختنشان شده اند.

9- ممکن است رفتار دیگران با شما بهتر شود.

با اینکه چنین موضوعی زیاد جالب نیست، اما متاسفانه باید قبول کرد که جامعه ما برای وزن های متناسب ارزش بیشتری قائل است. به همین خاطر است که افراد مبتلا به اضافه وزن، گاهی از رفتارهای بد دیگران شکایت می کنند. بنابراین وقتی به وزن ایده آل می رسید، ممکن است متوجه شوید افرادی که قبلا آنچنان رفتار گرمی نداشتند، حالا به شما لبخند می زنند.

10- انرژی تان فوق العاده بالا می رود.

بعد از کم کردن وزنتان ممکن است متوجه شوید مقدار انرژی تان بیش از پیش بالا رفته است. این فقط به خاطر غذاهای سالمی که می خورید نیست. وقتی وزن کم می شود، مسلما وزن کمتری را جا به جا می کنید و بدن مجبور نیست مانند گذشته انرژی زیادی مصرف کند. همچنین با کاهش وزن، اکسیژن رسانی به بدن نیز با کیفیت بهتری انجام می پذیرد. بنابراین برای بالا رفتن از پله ها و یا دویدن به دنبال فرزندتان، مشکلی نخواهید داشت.

11- دیگران برای دریافت توصیه پیشتان می آیند.

این طبیعی است وقتی دیگران می بینند، توانسته اید وزن اضافی خود را کاهش دهید مسلما برای دریافت توصیه پیش شما خواهند آمد و حتی می توانید به یک منبع الهام برای دیگران تبدیل شوید. هر آنچه برای خودتان کارگر بوده را به آن ها نیز بگویید و صادقانه کمکشان کنید.

12- بیشتر مورد توجه قرار می گیرید.

همانطور که قبلا گفته شد، افراد پس از کاهش وزن حس می کنند دیگران رفتار بهتری با آنها پیدا کرده اند، یکی دیگر از این موارد مورد توجه قرار گرفتن است. کسانی که موفق به کاهش وزن می شوند، نسبت به گذشته بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و به خاطر سپرده می شوند.

13- بیشتر عمر می کنید.

کاهش وزن یعنی زندگی سالم تر و عمر طولانی تر. از همین امروز به فکر سلامت خود باشید و با درست غذا خوردن و ورزش مرتب، وزن خود را کاهش دهید تا بیشتر در کنار عزیزانتان باشید.

دکتر محمد صادق کرمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی:

دکتر محمد صادق کرمانی متخصص درمان چاقی و لاغری در سال 1345 در دانشکده پزشکی پذیرفته شد و در سال 1352 از دانشکده پزشکی مدرک دکترای پزشکی‌ دریافت کرد. دکتر محمد صدق کرمانی از سال 1352 تا 1358 در بغداد مشغول طبابت بود. سال 1358 بعد از اقدام صدام به اعدام تعدادی از پزشکان متعهد، به سوریه هجرت کرد. چند ماه پس از اقامت در سوریه، به جمهوری اسلامی ایران بازگشت. او ‌پس از پایان جنگ مطب شخصی دایر کرد و به طبابت پرداخت. دکتر محمد صادق کرمانی در درمان چاقی و لاغری تبحر ویژ‌‌ای دارد.

شما عزیزان برای ارتباط با مطب دکتر محمدصادق کرمانی با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188371326  

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ