تکنیک آزمایشگاهی نوین در تشخیص عفونت های STD

zahra
آزمایشگاه میلاد: STD به عفونت هایی اطلاق می شود که یا از طریق تماس جنسی و یا از مادر به جنین یا نوزاد شیرخوار منتقل می شوند. در بسیاری از موارد این عفونت ها نشانه های بالینی خاصی ندارند و بنابراین ممکن است فرد بدون اطلاع از بیماری خود، آن را به دیگران انتقال دهد.

آزمایشگاه میلاد:

STD به عفونت هایی اطلاق می شود که یا از طریق تماس جنسی و یا از مادر به جنین یا نوزاد شیرخوار منتقل می شوند. در بسیاری از موارد این عفونت ها نشانه های بالینی خاصی ندارند و بنابراین ممکن است فرد بدون اطلاع از بیماری خود، آن را به دیگران انتقال دهد. عوامل ایجاد کننده STD باکتری ها، انگل ها، مخمرها و برخی ویروس ها هستند که در مجموع بیش از 30 جنس و گونه مختلف را در بر می گیرند. عفونت های باکتری هایی همچون کلامیدیا، مایکوپلاسما، گنوره و سیفلیس و ویروس های هپاتیت  B وC، HIV وHPV از مهمترین این عفونت ها به شمار می روند. براساس اعلام سازمان کنترل و مبارزه با بیماری های عفونی (CDC)، تخمین زده می شود که سالانه حدود 19 میلیون نفر در ایالات متحده به STD مبتلا می شوند. علائم اولیه عمدتا شامل افزایش ترشحات، سوزش، درد و گاهی ایجاد زگیل های تناسلی است. اما در صورت عدم تشخیص و درمان مناسب می تواند مشکلات جدی ایجاد شود. STD هم زنان و هم مردان را مبتلا می کند اما به طور معمول در زنان عوارض جدی تر را به همراه دارد. عفونت  در زنان باردار ممکن است موجب آلوده شدن جنین و در نتیجه سقط شود. علاوه بر این ممکن است در طولانی مدت باعث کاهش قدرت باروری نیز شود.  با این وجود در صورتی که تشخیص صحیح و به هنگام صورت گیرد، درمان دارویی موثر در دسترس است.

 تکنیک های تشخیصی رایج در میکروب شناسی معمولا زمان بر و پر هزینه هستند و نیاز به امکانات و شرایط خاص آزمایشگاهی دارند. در بسیاری از موارد انجام آزمایش پاپ اسمیر می تواند کمک کننده باشد، به خصوص در مورد ضایعات ناشی از ویروس HPV. در مورد ویروس های دیگر، آزمایش خون و ردیابی آنتی بادی ها و یا آنتی ژن های ویروسی می تواند یک ابزار تشخیصی ارزشمند باشد. تشخیص قطعی عفونت های با منشا باکتریایی معمولا نیاز به کشت میکروبی و شرایط خاص آزمایشگاهی دارد. اخیرا استفاده از تکنیک ها و روش های جایگزین مورد توجه محققین قرار گرفته است که برجسته ترین آنها روش های برپایه DNA و ساختار مولکولی است که دارای ارزش بالای تشخیصی هستند. روش های مولکولی به دلیل حساسیت و اختصاصیت تشخیصی  بسیار بالا می توانند تشخیص قطعی را میسر نمایند، با این حال به دلیل اینکه در ایجاد عفونت های STD عوامل متعددی دخیل هستند، این روش ها می تواند زمان بر و پر هزینه باشند. راه حل این مساله استفاده از روش های مولکولی چندگانه (Multiplex PCR) است که جدیدترین تکنولوژی تشخیص پاتوژن هاست و امکان شناسایی و افتراق چندین عامل بیماریزای عفونی را به طور همزمان و در کمترین زمان ممکن فراهم آورده است. در این روش تنها با انجام یک مرحله آزمایش می توان نمونه های بالینی را از نظر وجود چند عامل بیماریزای مختلف، به طور همزمان و با حساسیت بسیار بالا بررسی کرد. لذا هم در زمان و هم در هزینه به طور قابل توجهی صرفه جویی می شود.

آزمایشگاه میلاد:  با فضایی حدود 400 متر مربع دارای بخش های: هماتولوژی و انعقاد، بیوشیمی خون و ادرار، سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل و قارچ شناسی، ایمنولوژی، هورمون شناسی، الکتروفورز، سلولی و مولکولی PCR، پاتولوژی و غربالگری مادران باردار،R&D،مدیریت کیفی، سعی در ارتقاء سطح کیفیت خدمات آزمایشگاهی و کسب رضایتمندی مراجعین با ارائه خدماتی مطلوب نظیر ارائه کلیه آزمایشات مورد نیاز بیماران با کیفیت مطلوب و راه اندازی تستهای تخصصی مورد نیاز پزشکان جهت ارتقاء تشخیص بالینی و نیز استفاده از جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات جهت بالا بردن کیفیت نتایج را دارد.

شماره های تماس: 

03132243043

03132222430

آدرس: اصفهان – خیابان آمادگاه – بن بست میلاد – ساختمان میلاد

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ