معرفی تکنولوژی نوین در تشخیص عفونت های ادراری

zahra
آزمایشگاه میلاد: عفونت های دستگاه ادراری (UTI's) دومین عفونت باکتریایی شایع (پس از عفونت دستگاه تنفسی) به شمار می آید. از هر 5 زن، یک نفر در طول زندگی خود به UTI's مبتلا می شود و این میزان تحت شرایطی همچون دیابت، بارداری، استفاده از داروهای سرکوبگر ایمنی، تغییر بافت دستگاه ادراری و بالا رفتن سن، افزایش پیدا می کند.

آزمایشگاه میلاد:

عفونت های دستگاه ادراری (UTI’s) دومین عفونت باکتریایی شایع (پس از عفونت دستگاه تنفسی) به شمار می آید. از هر 5 زن، یک نفر در طول زندگی خود به UTI’s مبتلا می شود و این میزان تحت شرایطی همچون دیابت، بارداری، استفاده از داروهای سرکوبگر ایمنی، تغییر بافت دستگاه ادراری و بالا رفتن سن، افزایش پیدا می کند. علاوه بر این، UTI’s از شایع ترین عفونت های بیمارستانی محسوب می شوند که در نتیجه استفاده از سوندهای ادراری و روش های تشخیصی مهاجم، ایجاد می شوند. معمول ترین عوامل ایجاد UTI’s باکتری هایی همچون اشریشیا کولی، استافیلوکوکوس، استرپتوکوکوس، سودوموناس، کلبسیلا، انتروکوکوس و پروتئوس هستند، هر چند عفونت های قارچی نیز درصدی از موارد را شامل می شوند. تشخیص عفونت های ادراری به صورت معمول با روش هایی همچون لام مستقیم و کشت میکروبی انجام می شود. کشت روش استاندارد و تاییدی به شمار می آید، با این وجود محدودیت هایی دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 
• زمان بر بودن (حداقل 48 ساعت)
• حصول نتایج منفی کاذب به خصوص در مورد باکتری های سخت رشد و غیرهوازی
• حصول نتایج مثبت کاذب تحت شرایط غیراستریل
• نیاز به آزمایش های تکمیلی جهت تفسیر نتایج (رنگ آمیزی های اختصاصی، آزمون های بیوشیمیایی و تکنیک های مولکولی)

از سوی دیگر، روش های مرسوم و رایج کشت میکروبی گاه نیاز به امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی خاص دارد که در هر آزمایشگاهی یافت نمی شوند. بنابراین نیاز به تکنیک ها و روش های تشخیصی جایگزین احساس می شود. اخیراً تکنیک ها و سیستم های نوین تشخیصی معرفی شده اند که قابلیت تشخیص سریع، دقیق و اختصاصی انواع گوناگونی از میکروب ها را در نمونه های بیولوژیک فراهم آورده است. یکی از این موارد، سیستم پیشرفته “HB & L” است که توسط کمپانی “Ali-Fax” ایتالیا تولید و عرضه شده است. این دستگاه پیشرفته، یک سیستم تمام اتوماتیک کشت ادرار با حساسیت و اختصاصیت بسیار بالاست. در این سیستم، رشد و تکثیر باکتری ها در محیط های کشت اختصاصی و با مکانیسم پراکنش نور (light scattering) مرحله به مرحله بررسی و ثبت می گردد و در کمتر از 3 ساعت نتایج آماده می شوند. حساسیت تشخیصی بسیار بالا (بیش از 99%)، تشخیص سریع و انجام دقیق آزمون های حساسیت آنتی بیوتیکی، این تکنولوژی را به عنوان یک ابزار ارزشمند جهت تشخیص انواع گوناگونی از میکروب های عفونت زا در مایعات بیولوژیک مطرح کرده است.

آزمایشگاه میلاد:  با فضایی حدود 400 متر مربع دارای بخش های: هماتولوژی و انعقاد، بیوشیمی خون و ادرار، سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل و قارچ شناسی، ایمنولوژی، هورمون شناسی، الکتروفورز، سلولی و مولکولی PCR، پاتولوژی و غربالگری مادران باردار،R&D،مدیریت کیفی، سعی در ارتقاء سطح کیفیت خدمات آزمایشگاهی و کسب رضایتمندی مراجعین با ارائه خدماتی مطلوب نظیر ارائه کلیه آزمایشات مورد نیاز بیماران با کیفیت مطلوب و راه اندازی تستهای تخصصی مورد نیاز پزشکان جهت ارتقاء تشخیص بالینی و نیز استفاده از جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات جهت بالا بردن کیفیت نتایج را دارد.

شماره های تماس: 

03132243043

03132222430

آدرس: اصفهان – خیابان آمادگاه – بن بست میلاد – ساختمان میلاد

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ