ایمپلنت چه مزیت هایی نسبت به روش های قدیمی کاشت دندان دارد؟

zahra
دکتر مجید نعمتی، دندان پزشک ایمپلنت و زیبایی I & C.D: در روش قدیمی بریچ، دندانپزشک دو دندان مجاور دندان از دست رفته را تراش می داد و از آن به عنوان پایه استفاده می کرد تا بتواند یک دندان که وسط آن دو دندان پایه قرار داشت و از دست رفته بود، جایگزین کند.

دکتر مجید نعمتی، دندان پزشک ایمپلنت و زیبایی I & C.D:

در روش قدیمی بریچ، دندانپزشک دو دندان مجاور دندان از دست رفته را تراش می داد و از آن  به عنوان پایه استفاده می کرد تا بتواند یک دندان که وسط آن دو دندان پایه قرار داشت و از دست رفته بود، جایگزین کند. طی یک سری تحقیقات ثابت شد که این روش روی 3000 بیمار انجام شده است، که حداقل یکی از دو دندان پایه بریچ پس از 10 سال پوسیده و از بین می رود؛ به این علت است  که پلاک های چسبنده  غذایی زیر دندان از دست رفته حک می شود و  به دو طرف فشار وارد کرده  و باعث می شود دو پایه از زیر لبه روکش بریچ دچار پوسیدگی شود. در موارد زیادی مشاهده شده بیمارانی که برای انجام  ایمپلنت به دندانپزشک مراجعه می کنند، دچار همین مشکل شده اند و یک یا هر دو پایه دندان بر اثر پوسیدگی از بین رفته است.

چرا روش بریچ امروزه منسوخ شده است؟

برای حل این مشکل، معمولا این پایه ها را قبل از اینکه تراش بدهند، عصب کشی می کنند این باعث می شود که بیمار درد را حس نکند، یعنی پوسیدگی که زیر لبه روکش ایجاد می شود و پیشرفت می کند و هیچ علامت و دردی برای بیمار ندارد.  وقتی بیمار به دندانپزشک مراجعه می کند که دندان پایه اتصال خودش را با ریشه از دست داده است و آن دندان از دست رفته و بیماری که قصد داشته  یک دندان جایگزین کند، دو یا سه تا از دندان هایش را هم از دست خواهد داد. وجود این مشکل باعث شد که دندانپزشکان و افرادی که در حرفه دانش ابزاری و لوازم پزشکی هستند به این فکر بیفتند که از یک فن آوری به نام ایمپلنت یا کاشت دندان که سالهاست در زمینه ارتوپدی  از آن استفاده می شود، در ناحیه فک و صورت  و در دندان پزشکی هم استفاده کنند. این طور شد که ایمپلنت های دندانی ابداع شد و الان با پیشرفت هایی که کرده  و تعمیراتی که در طراحی آن ایجاد شده است ما به سمت اس تی ایمپلنت رفته ایم یعنی ایمپلنت زیبایی. به گونه ای که قبل از طرح درمان ایمپلنت بافت نرم دندان مهندسی و بافت سخت دندان ، بازسازی و طراحی می شود؛ به گونه ای که وقتی بیمار اقدام به کاشت ایمپلنت می کند، پس از مدتی روکش دندانی روی آن قرار می گیرد که ظاهر یک دندان طبیعی را دارد.

دکتر مجید نعمتی، دندان پزشک ایمپلنت و زیبایی I & C.D:

دکتر نعمتی 26 سال است که در حرفه دندان پزشکی فعالیت می کنند. ایشان متولد سال 1350 هستند و در سال 1370 وارد رشته دندانپزشکی دانشگاه تهران شدند و در سال 1377 با درجه ممتاز از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدند. اکنون حدود 19 سال است که به فعالیت حرفه ای مشغول هستند و دوره های ایمپلنت و دندانپزشکی زیبایی را در ICI گذرانده اند و موفق به اخذ درجه فلوشیپ، مستر شیپ و دیپلمات ایمپلنت از ICOI شده اند. کلیه ی خدمات با گارانتی ده ساله و با استفاده از موادِ با کیفیت آمریکایی و آلمانی ارائه می شود. ویزیت و مشاوره ی رایگان، طرف قرار داد با بیمه ی دانا و بانک مرکزی.

شماره های تماس:

02122437498

02122439600

09199906254

آدرس:  زعفرانیه، آصف، میدان اعجازی، بلوار بهزادی، بن بست بهار، بن بست یاس، پلاک ۱، طبقه ی اول، واحد ۱

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ