آیا افراد می توانند ایمپلنت را جایگزین دندان مصنوعی کنند یا خیر؟

zahra
دکتر مجید نعمتی، دندان پزشک ایمپلنت و زیبایی I & C.D: ایمپلنت پایه ای است که در استخوان کاشته می شود. شما روی استخوان فک دو نوع پروتز یا دندان مصنوعی می توانید بگذارید یا پروتز ثابت یا متحرک.

دکتر مجید نعمتی، دندان پزشک ایمپلنت و زیبایی I & C.D:

ایمپلنت پایه ای است که در استخوان کاشته می شود. شما روی استخوان فک دو نوع پروتز یا دندان مصنوعی می توانید بگذارید یا پروتز ثابت یا متحرک. اکثر افرادی که پروتز متحرک می گذارند بعد از یک مدت دچار تحلیل استخوان می شوند، دلیل این امر، تحلیل استخوان و حرکت پروتز است، یعنی پروتز روی لثه تکیه دارد. خود لثه خاصیت ارتجاعی دارد  موقع جویدن غذا حرکت می کند و یک بخش هم مربوط به این است دندانی که ساخته می شود، چسبندگی کامل با بافت را  ندارد و موقع غذا خوردن حرکاتی دارد ، این حرکات به مرور زمان موجب تحلیل استخوان می شود.  اما زمانی که شما پروتز متحرک را بر ایمپلنت متکی می کنید حرکات بسیار کمتر و یا حتی می توان گفت اگر تعداد پایه ها مناسب باشد، به صفر می رساند. این باعث می شود تحلیل استخوان مریض متوقف شود یا نسبت به آنچه در پروتز متحرک معمولی است خیلی به تعویق بیوفتد. در ضمن خود ایمپلنت هم مانند ریشه  دندان استخوان  دور خودش را حفظ می کند. به عنوان مثال اگر فردی دندانی را از دست دهد، اگر ریشه  دندان بیماری و عفونت انتهای ریشه نداشته باشد ما به بیمار توصیه می کنیم ریشه را خالی نکند و نگه دارد. چون باعث حفظ عرض و ارتفاع می توان ایمپلنت را انجام داد.  می گوییم اگر زمانی قصد ایمپلنت داشته باشد استخوان کافی برای انجام آن را دارد.  ولی در قدیم ریشه دندان را خارج می کردند به محض خارج شدن ریشه، تحلیل ریشه دندان هم در بعد عرض و هم در بعد ارتفاع شروع می شد. ایمپلنت هم مانند ریشه دندان وقتی در استخوان کاشته می شود استخوان دور آن حفظ و از تحلیل آن جلوگیری می شود.

مزیت ایمپلنت

 پس بیماری که از ایمپلنت استفاده می کند دوتا بهره می برد یکی راحتی در حین غذا خوردن و دیگری پیشگیری از تحلیل استخوان که آن هم راحتی زیادی برایش ایجاد می کند.

معایب استفاده از دست دندان یا همان دندان مصنوعی

 طیف وسیعی از بیمارانی که از پروتز های متحرک معمولی که متکی بر بافت نرم هستند، استفاده می کنند بعد از چند سال آنقدر ارتفاع استخوان تحلیل پیدا  می کند و عرض استخوان کم می شود که دیگر استخوان هیچ ثباتی در داخل د هان ندارد. در این صورت باید این دسته از افراد متحمل یک مسیر طولانی و جراحی هایی شوند که آن استخوان به سختی بتواند بازسازی و بعد ایمپلنت گذاری شود و معمولا سن آنها آنقدر بالا رفته که دیگر شرایطش ممکن است برای انجام ایمپلنت مقدور نباشد.

چه زمانی نمی توان روی ایمپلنت پروتز ثابت قرار داد؟!

گاهی اوقات شرایط بیمار به گونه ای است که ما نمی توانیم روی ایمپلنت پروتز ثابت بگذاریم چون بیمار حمایت بافت هایش را از دست داده است و یک مقدار تحلیل استخوان پیدا کرده است اگر پروتز ثابت بگذاریم فرم لب و گونه آن زیبایی را به بیمار نخواهد داد. در اینجا بیمار حتما باید پروتز متحرک بگذارد که لبه  متحرک زیر بافت برود و آن بافت های استخوانی از دست رفته را جایگزین کند و فرم طبیعی را به صورت بدهد. در این موارد به  بیمار توصیه می کنیم این پروتز متحرک را حتما باید بگذارد.

دکتر مجید نعمتی، دندان پزشک ایمپلنت و زیبایی I & C.D:

دکتر نعمتی 26 سال است که در حرفه دندان پزشکی فعالیت می کنند. ایشان متولد سال 1350 هستند و در سال 1370 وارد رشته دندانپزشکی دانشگاه تهران شدند و در سال 1377 با درجه ممتاز از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدند. اکنون حدود 19 سال است که به فعالیت حرفه ای مشغول هستند و دوره های ایمپلنت و دندانپزشکی زیبایی را در ICI گذرانده اند و موفق به اخذ درجه فلوشیپ، مستر شیپ و دیپلمات ایمپلنت از ICOI شده اند. کلیه ی خدمات با گارانتی ده ساله و با استفاده از موادِ با کیفیت آمریکایی و آلمانی ارائه می شود. ویزیت و مشاوره ی رایگان، طرف قرار داد با بیمه ی دانا و بانک مرکزی.

شماره های تماس:

02122437498

02122439600

09199906254

آدرس:  زعفرانیه، آصف، میدان اعجازی، بلوار بهزادی، بن بست بهار، بن بست یاس، پلاک ۱، طبقه ی اول، واحد ۱

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ