نکاتی که باید در مورد کاشت ایمپلنت بدانید

zahra
دکتر مجید نعمتی، دندان پزشک ایمپلنت و زیبایی I & C.D: اگر قرار بر انجام و استفاده از روش ایمپلنت باشد، ریشه دندان اگر عصب کشی شده باشد، مشکلی ندارد، اما اگر عصب کشی نشده باشد، ریشه را معالجه و کانال ریشه را درمان می کنند و از فضای داخل کانل ریشه برای ایجاد ساختار از دست رفته روی آن استفاده می کنند.

دکتر مجید نعمتی، دندان پزشک ایمپلنت و زیبایی I & C.D:

اگر قرار بر انجام و استفاده از روش ایمپلنت باشد، ریشه دندان اگر عصب کشی شده باشد، مشکلی ندارد، اما اگر عصب کشی نشده باشد، ریشه را معالجه و کانال ریشه را درمان می کنند و از فضای داخل کانل ریشه برای ایجاد ساختار از دست رفته روی آن استفاده می کنند. یعنی دو سوم طول ریشه را تخلیه و از وسیله هایی به نام فایور پست یا پست های ریختگی را داخل دو سوم ریشه ثابت می کنند و بعد قسمت تاج بالای ریشه قرار می گیرد. تاج را یا با کامپوزیت که به صورت قالب گیری در لابراتوار ساخته می شود جایگزین می کنند.

اشتباهی که خیلی از همکاران ما انجام می دهند و باعث می شود بیمار ناراحت و نا امید شود و مرتب روکش و فایور پست در دستش است و می گوید درآمده است.

 اگر قرار است روکش روی آن گذاشته شود باید بیمار حداقل دو تا  سه میلیمتر و ایده آل 4 میلیمتر از نسل ریشه یا تاج دندان بالای لثه یا بیرون لثه وجود داشته باشد. این روکش با ساختارهایی که ما در آن ایجاد کردیم با آن فایور پست و تاج روی آن، دیگر در نمی آید، چون لبه روکش به ریشه ی دندان خود بیمار گیر است. در اکثر موارد وقتی ریشه می شکند از لبه ی لثه یا زیر لثه می شکند.

شما در اینجا باید یک جراحی به نام افزایش طول تاج انجام دهید، یعنی لثه و استخوان را پایین ببرید تا  سه یا چهار میلیمتر از ریشه بالای لثه قرار بگیرد.

 این بیمار باید شرایطی داشته باشد، یعنی میزان لثه ی چسبنده اش باید به قدری باشد که اگر شما این جراحی را انجام دادید و دندانپزشک خواست دو، سه یا چهار میلیمتر از لثه و استخوان را پایین ببرد و بردارد، باز میزان کافی از لثه ی چسبنده وجود داشته باشد.

اگر بیمار این شرایط را نداشته باشد که اکثرا ندارند ، بهتر است ریشه را خارج و ایمپلنت بگذارند و اصلا در ایده های جدید وجود یک یا دو میلیمتر ارتفاع در استخوان باعث می شود، گیر ایمپلنت در استخوان بیش از 50 درصد افزایش پیدا کند.

 قبلا که ایمپلنت نبود این کار را می کردیم یعنی مجبور بودیم این جراحی را انجام می دادیم ولی الان سعی می شود این کار کمتر انجام شود به علاوه اینکه اکثر بیماران شرایط لازم را ندارند ، یعنی میزان لثه ی چسبنده ی کافی را ندارند که اگر جراحی افزایش طول تاج انجام شد باز هم حداقل سه و چهار میلیمتر لثه ی چسبنده برای آنها بماند.

 بیمار باید در اینجا 8 میلیمتر انتهای لثه ی چسبنده داشته باشد که دندانپزشک 4 میلیمتر از آن را بردارد و 4 میلیمتر برایش بماند این خیلی کم اتفاق می افتد.

پس ما به بیمار توصیه می کنیم که شما شرایط این کار را ندارید و بهتر این است که ریشه را خارج و آن را ایمپلنت کنید.

 در مواردی می توان با جراحی افزایش طول تاج با ساختار یک فایور پست و کر یا تاج و روکشی که روی آن گذاشته می شود ، ریشه و یا دندانی که شکسته و بخش باقی مانده را حفظ و نگه داری کرد.

دکتر مجید نعمتی، دندان پزشک ایمپلنت و زیبایی I & C.D:

دکتر نعمتی 26 سال است که در حرفه دندان پزشکی فعالیت می کنند. ایشان متولد سال 1350 هستند و در سال 1370 وارد رشته دندانپزشکی دانشگاه تهران شدند و در سال 1377 با درجه ممتاز از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدند. اکنون حدود 19 سال است که به فعالیت حرفه ای مشغول هستند و دوره های ایمپلنت و دندانپزشکی زیبایی را در ICI گذرانده اند و موفق به اخذ درجه فلوشیپ، مستر شیپ و دیپلمات ایمپلنت از ICOI شده اند. کلیه ی خدمات با گارانتی ده ساله و با استفاده از موادِ با کیفیت آمریکایی و آلمانی ارائه می شود. ویزیت و مشاوره ی رایگان، طرف قرار داد با بیمه ی دانا و بانک مرکزی.

شماره های تماس:

02122437498

02122439600

09199906254

آدرس:  زعفرانیه، آصف، میدان اعجازی، بلوار بهزادی، بن بست بهار، بن بست یاس، پلاک ۱، طبقه ی اول، واحد ۱

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ