آیا افراد دیابتی می توانند ایمپلنت انجام دهند یا خیر؟

zahra
دکتر مجید نعمتی، دندان پزشک ایمپلنت و زیبایی I & C.D: هر فرد یا افرادی با هر گونه بیماری سیستمی، اگر بیماری آنها کنترل شده باشد، هیچ منعی برای ایمپلنت وجود ندارد، این فقط مربوط به بیماران دیابت نیست. فرض کنید فشار خون و طیف وسیعی از بیماری های خاص و نادر دیگر، فقط یک دسته از بیماری ها هستند که برای ایمپلنت منع مطلق دارند.

دکتر مجید نعمتی، دندان پزشک ایمپلنت و زیبایی I & C.D:

هر فرد یا افرادی با هر گونه بیماری سیستمی، اگر بیماری آنها کنترل شده باشد، هیچ منعی برای ایمپلنت وجود ندارد، این فقط مربوط به بیماران دیابت نیست. فرض کنید فشار خون و طیف وسیعی از بیماری های خاص و نادر دیگر، فقط یک دسته از بیماری ها هستند که برای ایمپلنت منع مطلق دارند. برای مثال بیماری هایی که در آن ها از استخوان کلسیم برداشته می شود، در این بیماران نباید ایمپلنت استفاده شود و باید سراغ روش های درمانی دیگری رفت. اما در بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون اگر بیماری کنترل شده باشد هیچ منعی برای گذاشتن ایمپلنت وجود ندارد و در حالتی هم که بیماری کنترل شده نباشد طبیعی است ما بیمار را نزد پزشک می فرستیم و بعد از کنترل کامل بیماری توسط پزشک، ایشان کاندید ایمپلنت هستند و تا زمانی که دیابت یا قند خون بیمار کنترل نشده باشد این اقدام برای هیچ بیماری انجام نمی شود.

چه افرادی اصلا نمی توانند  کاندید ایمپلنت باشند؟ 

اگر منظور شما بیماری ها و شرایط سیستمی بدن باشد، باید بگویم که برای مثال ما در بارداری این کار را انجام نمی دهیم. در سنینی که قبل از رشد کامل استخوان یا سر و صورت باشد ما ایمپلنت انجام نمی دهیم و صبر می کنیم تا فرد کاملا رشد خودش را کرده باشد و استخوان ها تراکم لازم را پیدا کرده باشند. در بیماری های اعصاب و روان انجام ایمپلنت منع می شود و در بارداری و بیماری هایی که از استخوان کلسیم برداشته می شود و در یک سری بیماری هایی که قشر غده فوق کلیه است. همچنین  لثه هایی که کاملا تحلیل و قطر فک پایین مریض به قدری کم  شده است که امکان گذاشتن ایمپلنت نیست. در این مواقع  از زیر فک برشی  ایجاد کرده و پیوند استخوان انجام می دهند که این استخوان می تواند از جاهای مختلف بدن برداشته شود. جراح فک و صورت این کار را در بیمارستان انجام می دهد.

بیماری های لثه چطور؟

 در مورد لثه هم اگر شخصی با بیماری التهابی حاد لثه مراجعه کند یا بهداشت دهانش خیلی ضعیف باشد آن لحظه کاندید ایمپلنت نخواهد بود. این افراد باید  ابتدا توسط یک بروساژ وضعیت بهداشت دهانشان را ارتقاع  دهند و آموزش بهداشت به این افراد داده شود. این بیمار در مراحل بعدی که مراجعه کرد، اگر به حفظ بهداشت دهانش علاقمند شده باشد و سطح میکروب دهان و لثه هایش افت کرده باشد در آن موقع این فرد می تواند کاندید انجام ایمپلنت باشد.

 در مواردی هم که استخوان به طور کامل تحلیل شده باشد باید بازسازی صورت گیرد یعنی قطر و ارتفاع لثه به حد مطلوب برسد، آن زمان کاشت ایمپلنت انجام خواهد شد.

دکتر مجید نعمتی، دندان پزشک ایمپلنت و زیبایی I & C.D:

دکتر نعمتی 26 سال است که در حرفه دندان پزشکی فعالیت می کنند. ایشان متولد سال 1350 هستند و در سال 1370 وارد رشته دندانپزشکی دانشگاه تهران شدند و در سال 1377 با درجه ممتاز از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدند. اکنون حدود 19 سال است که به فعالیت حرفه ای مشغول هستند و دوره های ایمپلنت و دندانپزشکی زیبایی را در ICI گذرانده اند و موفق به اخذ درجه فلوشیپ، مستر شیپ و دیپلمات ایمپلنت از ICOI شده اند. کلیه ی خدمات با گارانتی ده ساله و با استفاده از موادِ با کیفیت آمریکایی و آلمانی ارائه می شود. ویزیت و مشاوره ی رایگان، طرف قرار داد با بیمه ی دانا و بانک مرکزی.

شماره های تماس:

02122437498

02122439600

09199906254

آدرس:  زعفرانیه، آصف، میدان اعجازی، بلوار بهزادی، بن بست بهار، بن بست یاس، پلاک ۱، طبقه ی اول، واحد ۱

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ