چگونه بارداری آرامی داشته باشید؟

بارداری فرایندی استرس‌زا برای هر خانمی است. تجربه این استرس در مقدار کم کاملا طبیعی است اما اگر استرس شما زیاد و مداوم است، بهتر است برای دستیابی به آرامش گامی بردارید. این مطلب به شما کمک می‌کند تا دوران بارداری را با آرامش بیشتری سپری کنید.

بارداری فرایندی استرس‌زا برای هر خانمی است. تجربه این استرس در مقدار کم کاملا طبیعی است اما اگر استرس شما زیاد و مداوم است، بهتر است برای دستیابی به آرامش گامی بردارید و حتی اگر لازم است به پزشک مراجعه کنید چراکه تحقیقات نشان می‌دهد هر قدر شما آرامش بیشتری هنگام بارداری داشته باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا دوران بارداری را با آرامش بیشتری سپری کنید.

استراحت کنید و آرامش خود را حفظ کنید.اگر بتوانید آرامش خود را حفظ کنید هم برای شما و هم برای فرزندتان خوب است. روی حرکات فرزندتان داخل شکم تمرکز کنید، با او حرف بزنید و آواز بخوانید. جنین از هفته 23 بارداری صدای مادر را می‌شنود. حرف زدن با فرزندتان همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا پس از تولد با او رابطه عاطفی برقرارکنید. به بدن خود گوش دهید. اگر احساس خستگی می‌کنید زودتر بخوابید. بدنتان سخت تلاش می‌کند تا فرزند در حال رشد شما را تغذیه کند بنابراین به خوابیدن نیاز دارید.

در مورد نگرانی‌تان حرف بزنید.اگر برای سلامت فرزندتان نگران هستید، می‌توانید با پزشکتان صحبت کنید. اگر صادقانه با پزشک خود در مورد نگرانی‌تان حرف بزنید می‌تواند به شما کمک کند. با همسر خود هم صحبت کنید شاید نگرانی‌های مشترک داشته باشید یا همسر شما نگرانی‌هایی دارد که شما از آنها مطلع نباشید. صحبت کردن در مورد نگرانی‌ها می‌تواند به شما احساس خوبی دهد.

تغذیه مناسب داشته باشید.خوب خوردن هم برای فکر شما خوب است هم برای جسم شما. یک رژیم سالم حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 3، ویتامین و مواد معدنی می‌تواند خلق و خوی شما را بهتر کند. اسیدهای چربی امگا 3 که در ماهی‌های چرب و غذاهای دریایی یافت می‌شوند می‌توانند به شما آرامش دهند. خوردن ماهی‌های چرب مانند سالمون، تن و ساردین هفته‌ای یک بار مناسب است. آب هم به مقدار کافی بنوشید چراکه خشکی بدن روی خلق و خوی شما اثر می‌کند.

ورزش کنید. ورزش خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد و در دوران بارداری بسیار لازم است. اگر شما قبل از بارداری ورزش نمی‌کردید این دوره زمان خوبی است که ورزش کنید. شنا ورزش ایده‌آلی است. حتی پیاده‌روی حداقل به مدت 20 دقیقه در روز به شما در تغییر خلق و خو کمک می‌کند. یوگای بارداری هم ورزش مناسبی است چراکه به شما تکنیک‌های تنفس، آرامش و مدیتیشن را یاد می‌دهد. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند اضطراب خود را کنترل کنید. البته قبل از آغاز هر ورزشی ابتدا با پزشکتان مشورت کنید.

در مورد زایمان بیشتر بدانید.در مورد اینکه چه اتفاقی هنگام زایمان می‌افتد بیشتر بدانید. اگر می‌خواهید سزارین شوید از پزشک خود بپرسید چه اتفاقی در طول زایمان می‌افتد. این کار به شما کمک می‌کند آرامش خود را حفظ کنید.

منبع:سلامت نیوز

مطلب مرتبط:

راهنمای باردارشدن برای زوج‌های جوان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ