آیا اسکراب‌ها دشمن پوست هستند؟

اسکراب علاوه بر پاکسازی پوست و زدودن سلول‌های پیر باعث روشن‌شدن رنگ پوست شده و بعد از استفاده پوست را برای جذب بهتر و بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی به‌خصوص انواع مرطوب‌کننده‌ها آماده‌ می‌کند.

راهحل ساده و سریع برای پاککردن منافذ عمقی پوست و رهایی از شر سلولهای پیر و فرسوده استفاده از اسکرابهاست، اما همین اسکرابها میتوانند دشمن پوست ما باشند.

شاید برای پاکشدن منافذ پوست بهخصوص منافذ عمقی آن حاضر باشیم یک لیف زبر را با حرکات دوار روی پوست صورتمان بکشیم و هر دردی را تحمل کنیم، اما استفاده از یک اسکراب با ترکیبات ملایم بدون درد باعث پاکسازی منافذ میشود و سلولهای مرده و پیر را از سطح پوست جدا میکند. انتخاب درست و استفاده صحیح از اسکراب برای همه نوع پوستی اعم از خشک، چرب، حساس و مختلط معجزه میآفریند.

 اسکراب علاوه بر پاکسازی پوست و زدودن سلولهای پیر باعث روشنشدن رنگ پوست شده و بعد از استفاده پوست را برای جذب بهتر و بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی بهخصوص انواع مرطوبکنندهها آماده  میکند. اما نکته قابل توجه این است که ترکیبات همه اسکرابها با کیفیت و عالی نیستند. بسیاری از اسکرابها حاوی ترکیبات شیمیایی قوی هستند که باعث ایجاد حساسیت پوستی میشوند. خوشبختانه امروزه بسیاری از اسکرابها حاوی ترکیبات طبیعی، روغن بادام و عصاره انواع میوهها هستند که باعث لطافت و شادابی پوست میشوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ