کامپوزیت دندان، چرا جز پرطرفدارترین روش ها است؟

zahra
مراکز دندانپزشکی ساحل: کامپوزیت دندان یکی از روش های رفع عیوب و زیباسازی ظاهر دندان هاست که لبخند شخص را زیباتر می کند. کامپوزیت های دندانی پوسته نازکی هستند که با توجه با اندازه و ساختار دندان شخص تولید شده و بر روی دندان ها قرار می گیرد.

مراکز دندانپزشکی ساحل:

 

کامپوزیت دندان یکی از روش های  رفع عیوب و زیباسازی ظاهر دندان هاست که لبخند شخص را زیباتر می کند. کامپوزیت های دندانی پوسته نازکی هستند که  با توجه با اندازه و ساختار دندان شخص تولید شده و بر روی دندان ها قرار می گیرد. 
 

مزایای ونیرهای کامپوزیت 
•  معمولا تراش دندان برای قرار گرفتن کامپوزیت کم است و قسمت کمتری از مینای دندان باید برداشته شود
•  هزینه کمتری نسبت به  وینرهای پرسلن یا سرامیکی دارند
•  مقاوم در برابر سایش و پوسیدگی
•  اگر ونیرهای کامپوزیت آسیب ببینند، می توانند به راحتی و به سرعت تعمیر شوند

کامپوزیت های دندان چه هستند؟
برای زیبایی و ترمیم دندان های جلویی 2 راه وجود دارد، ونیر سرامیکی (لمینیت) و ونیر کامپوزیتی!  البته هر کدام و معایب و مزایایی مختص به خود را دارند.  اما هردو این روش ها کارهای مشترکی از جمله وجود تغییر رنگ، شکستگی، فاصله و پریدگی دندان انجام می دهند. اما تفاوت آن ها در جنسشان و مراحل ساختشان است. 

آیا این روش تنها برای دندان های آسیب دیده و مشکل دار قابل کاربرد است؟
 برخی از بیماران بدون هیچ مشکل و با دندان های سالم و تنها برای تغییر دادن رنگ دندان و ایجاد طرح لبخند زیبا به دنبال انجام این روش های ترمیمی و زیبایی هستند، که با توجه به شرایط دندانی، سن و سطح توقع افراد، دندانپزشک متخصص زیبایی بهترین طرح درمان را برای بیمار درنظر خواهد گرفت. فراموش نکنید بعد از قرار دادن بر روی دندان دیگر نمیتوان رنگ لمینت را تغییر داد. 

آیا استفاده از کامپوزیت یا لمینیت باعث خرابی دندان ها نمی شوند؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر پزشک متخصص به درستی کار خود را انجام دهد و از مواد مرغوب استفاده کند احتمال این موضوع وجود ندارد. زمانی که دندانپزشک درست لمینت را نصب نکند دندانهای شما شروع به ایجاد مشکلاتی مانند خراب شدن در لبههای لمینت و لایهلایه شدن میکنند.از دیگر مشکلات مربوط به نصب نادرست لمینت لبههای سخت یا آویزان آن است که باعث میشود نخ دندان به آنها گیر کند و حفظ بهداشت دهان را دشوار کرده و باعث حساسیت در لثه ها می شود. در این شرایط تلاش برای خط دادن به لبههای لمینت با دندان باعث ترک خوردن لمینت و غیرقابل استفاده شدن آن میشود، از طرف دیگر برداشتن کمی از سطح خارجی دندان نیز باعث میشود لمینت خیلی ضخیم و بزرگ دیده شود.

این نکات را به یاد داشته باشید!
•  در افراد با سنین پایین تر و دندان های چسبیده به هم کامپوزیت پیشنهاد می شود چون در صورت نارضایتی بیمار به مرور زمان، می توان آن را با لمینیت جایگزین کرد.
•  کامپوزیت نیازمند مراقبت بیش تر است و با ترمیم تعداد کمتری از دندان ها و هزینه کمتر نتیجه بهتری حاصل می شود ولی در هر حال نتیجه زیبایی در هر 2 روش یکی است.
•  برای مراقبت های لازم پس از انجام روش های لمینت کامپوزیتی، بهتر است پس از استفاده از نوشیدنی یا غذاهای رنگ دار، دندان ها مسواک زده شود و رنگدانه های مواد غذایی به مدت طولانی  با دندان در تماس نباشد
•  میزان موفقیت در لمینت دندان کامپوزیتی به جنس دندان بیمار بستگی دارد.
•   باید توجه داشت که، تعبیه درست ونیرهای کامپوزیت باعث پیوستگی و افزایش طول عمر آن ها می شود و احتمال جداشدن و شکستگی آن ها را کم می کند.

مراکز دندانپزشکی ساحل:

ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی از جمله: ایمپلنت ، لمینت، بلیچینگ، کامپوزیت و… با جدیدترین تجهیزات و با کیفیت ترین مواد در کلینیک دندانپزشکی ساحل

آدرس شعبه یک: تهران، میدان پونک، خیابان گلزار یکم، پلاک 3، طبقه 2، واحد5

تلفن:

02144601127
09122216900

آدرس شعبه دو: تهران، ستاری جنوب، بلوار فردوس غرب، بین ورزی و پروانه جنوبی، ساختمان کارون، پلاک 446، طبقه 1، واحد 6 

تلفن:

02144142685

09122216900

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ