ایمپلنت، یک دندان واقعی برای کل زندگی!

zahra
مراکز دندانپزشکی ساحل: ایمپلنت دندان، یک ساختار فلزی است که جایگزین ریشه یک دندان از دست رفته می شود. یک دندان مصنوعی (تاج)، بر روی استخوان فک (مفصل) قرار می گیرد.

مراکز دندانپزشکی ساحل:

 
ایمپلنت دندان، یک ساختار فلزی است که جایگزین ریشه یک دندان از دست رفته می شود.  یک دندان مصنوعی (تاج)، بر روی استخوان فک (مفصل) قرار می گیرد. ایمپلنت دندان یک روشی است که شامل جایگزین ریشه دندان با ساختار فلزات و ساختارهای پیچ مانند و جایگزین مناسب دندان های آسیب دیده یا از دست رفته و جایگزین مناسبی برای دندان های مصنوعی است. در گذشته یکی از روش ها برای دندان از دست رفته روش بریچ بود که امروز این روش زیاد کاربرد ندارد چرا که خالی از عوارض نبود. برای همین بهترین روش، روش ایمپلنت است. گرچه شاید کمی هزینه اش بالا باشد اما دیگر دندان و لثه شما آسیب نخواهند دید چرا که  عملکرد ایمپلنت های دندان بسیار شبیه به دندن طبیعی فرد است. 

نحوه انجام ایمپلنت دندانی به چه صورت است؟
نحوه انجام ایمپلنت دندانی بستگی به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان شما دارد. اما برای انجام ایمپلنت دندانی باید چند مرحله طی شوند. در ابتدا در ناحیه مورد نظر بی حسی زده می شود برای همین بیمار در طی درمان دردی را احساس نمی کند. سپس در استخوان فک ایمپلنت که از پایه تیتانیومی است و سازگار با بدن انسان است جاگذاری می شود. بعد از این مرحله باید صبر کنیم که ایمپلنت با استخوان پیوند خوبی برقرار کند به مدت 12 تا 24 هفته زمان لازم دارد. ایمپلنت های دندانی از طریق جراحی در استخوان فک قرار می گیرند، جایی که آن ها به عنوان ریشه های دندان های از دست رفته قرار می گیرند. برای راحتی بیمار تا ساخته شدن پروتز اصلی، بر روی ایمپلنت پروتز موقت طراحی می شود. 
به طور کلی ایمپلنت های دندانی ممکن است برای شما مناسب باشند اگر شما
•  یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید
•  استخوان فک شما مراحل رشد کامل خود را طی کرده باشد
•  بافت های سالم دهانی داشته باشید
•  از پروتز ها و دندن های مصنوعی خود راضی نیستید

نکته!
ایمپلنت دندان پس از دندان طبیعی، بهترین گزینه برای سلامتی دندان است.  ایمپلنت دندان چون در استخوان فک کاشته می شود و با استخوان آمیخته می شود بسیار محکم و باثبات بوده و عملکرد آن همانند دندان طبیعی خودتان است. دوام طولانی و گاهی مادام العمر دارد. دوام بریج که به دندانهای طبیعی متصل می شود و جای خالی دندان را پر می کند کمتر از ایمپلنت هاست و بعداز مدتی به دندان ها آسیب می رساند. در حالی که دوام ایمپلنت دندان طولانی و در صورت مراقبت مناسب مادام العمر خواهد بود. البته در صورتی می توانید که از ایمپلنت برای مادام العمر استفاده کنید که از برند معتبر استفاده کنید. همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. همان طور که گفته شد ایمپلنت مثل یک دندان طبیعی است و همان طور که باید از دندان طبیعی مراقبت های دقیق بشود از ایمپلنت هم باید همین طور باشد. 

از شر دست دندان ها برای همیشه رها شوید!
افرادی که تجربه استفاده از دندان مصنوعی را دارند با لغزیدن و حرکت کردن دندان مصنوعی و خجالت و شرمندگی حاصل از آن کاملا آشنا هستند.
 
 
اما در مورد ایمپلنت دندان اصلا نیازی نیست نگران باشید. ایمپلنت کاملا محکم و ثابت در جای خود قرار دارد و بر خلاف دندان مصنوعی هرگز هنگام صحبت کردن، خندیدن یا جویدن از جای خود حرکت نمیکند و بیرون نمی افتد.
ثابت بودن ایمپلنت باعث می شود دیگر به خاطر طبیعی نبودن ظاهردندان تان نگران قرار گیری در موقعیت های اجتماعی نباشید.

مراکز دندانپزشکی ساحل:

ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی از جمله: ایمپلنت ، لمینت، بلیچینگ، کامپوزیت و… با جدیدترین تجهیزات و با کیفیت ترین مواد در کلینیک دندانپزشکی ساحل

آدرس شعبه یک: تهران، میدان پونک، خیابان گلزار یکم، پلاک 3، طبقه 2، واحد5

تلفن:

02144601127
09122216900

آدرس شعبه دو: تهران، ستاری جنوب، بلوار فردوس غرب، بین ورزی و پروانه جنوبی، ساختمان کارون، پلاک 446، طبقه 1، واحد 6 

تلفن:

02144142685

09122216900

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ