برای سفید کردن دندان، بهترین و مطمئن ترین روش چه روشی است؟

zahra
مراکز دندانپزشکی ساحل: سفیدی دندان ها و داشتن یک لبخند زیبا در کنار آن باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می شود. سفید کردن یا بلیچینگ دندان ها یکی از محبوب ترین روش های دندانپزشکی زیبایی است؛ زیرا می تواند ظاهر و زیبایی دندان های شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

مراکز دندانپزشکی ساحل:

 

سفیدی دندان ها و داشتن یک لبخند زیبا در کنار آن باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می شود. سفید کردن یا بلیچینگ دندان ها یکی از محبوب ترین روش های دندانپزشکی زیبایی است؛ زیرا می تواند ظاهر و زیبایی دندان های شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد. البته فراموش نکنید که توصیه می شود این روش و افرادی استفاده کنند که دندان های مرتبی دارند و نامنظمی و روهم رفتگی ندارند.  اکثر دندانپزشکان سفید کردن دندان یا همان بلیچینگ رادر مطب یا کلینیک ها  انجام می دهند؛ البته بلیچینگ در منزل هم می توان انجام داد که باز هم نیاز است برای انجام این کار اول به کلینیک دندان پزشکی مراجعه کرده و دندان پزشک توضیحات لازم را بدهند. اما بلیچینگی که در مطب انجام می شود به مراتب بهتر است بلیچینگ در منزل است. 

بلیچینگ تنها برای یک بار کافی است؟
سفید کردن یک روش تک جلسه ای یا دائمی  نیست. اگر می خواهید سفیدی و زیبایی دندان را حفظ کنید، باید به طور منظم باید بلیچینگ را تکرار کنید. اما برای تکرار این کار هم دندان پزشکی بعد از انجام معاینه های لازم به شما می گوید که هر چند وقت یک بار برای تمدید بلیچینگ نیاز است. بازهم تاکید می شود، دندانپزشک برای اطمینان از اینکه دندان های شما مناسب چنین ترمیمی هست یا خیر، باید دندان های شما را بررسی کند.

بلیچینگ تا چند درجه دندان ها را سفید می کند؟
بلیچینگ باعث سفید و روشن  شدن دندان ها به اندازه 2تا 4 درجه می شود. البته میزان سفید شدن دندان ها بسته به جنس دندان ها و نوع  بدرنگی دندان ها در افراد مختلف متفاوت است و در بعضی از بدرنگی ها تاثیر بسیار زیاد و شگرف می گذارد.
 

هزینه بلیچینگ چقدر است؟
هزینه و قیمت سفید کردن دندان با توجه به منطقه و چگونگی انجام کار متغیر است. بنابراین هزینه سفید کردن دندان برای افراد متفاوت است. با این حال سفید کردن دندان در مطب  یا از طریق لیزر در مقایسه با بلیچینگ حرفه ای گران تر است. 

بلیچینگ چقدر ماندگاری دارد؟
تصور بر این است که اثرات روش بلیچینگ  تا ۳ سال دوام داشته باشد. با این وجود، این ماندگاری برای هر فرد متغیر است.  در صورتی که سیگار بکشید یا محصولات غذایی یا نوشیدنی هایی که باعث لکه دار شدن دندان ها می شود را مصرف کنید، درصد ماندگاری کمتر خواهد بود. 

بلیچینگ ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای افراد شود؟
 بلیچینگ می‌تواند موجب افزایش موقتی حساسیت به دما، فشار و لمس شود. احتمال این حساسیت در طی روش سفید کردن دندان در مطب که از سفید کننده‌ با غلظت بالاتری استفاده می‌شود، بیشتر است.  

آیا این مشکل دائمی است؟
برخی از افراد تیر کشیدن خود به خودی را در انتهای دندان‌های جلویی میانی احساس می‌کنند. حساسیت‌ ناشی از سفید کردن دندان، بیش از یک یا دو روز طول نمی‌کشد، اما در برخی موارد ممکن است تا یک ماه باقی بماند.  در برخی  افراد، در طول انجام ترمیم یا پس از آن، حساسیت دندان ها به سرما افزایش می یابد. بقیه افراد از ناحیه لثه احساس ناراحتی می کنند، دچار سوزش گلو می شوند یا لکه های سفید رنگی بر روی خطوط لثه ظاهر می شود. معمولاَ این علائم موقتی بوده و چند روز پس از اتمام ترمیم از بین می روند.

چطور اثرات بلیچینگ دندان را حفظ کنیم؟
•  ادامه‌ درمان  یا تکرار بلیچینگ
•  اجتناب از نوشیدنی‌ها و غذاهای رنگی به مدت حداقل یک هفته پس از انجام بلیچینگ
•  نوشیدن نوشابه‌های تیره رنگ با نی
•  رعایت بهداشت دهان، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بعد از غذا و هنگام خواب.

مراکز دندانپزشکی ساحل:

ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی از جمله: ایمپلنت ، لمینت، بلیچینگ، کامپوزیت و… با جدیدترین تجهیزات و با کیفیت ترین مواد در کلینیک دندانپزشکی ساحل

آدرس شعبه یک: تهران، میدان پونک، خیابان گلزار یکم، پلاک 3، طبقه 2، واحد5

تلفن:

02144601127
09122216900

آدرس شعبه دو: تهران، ستاری جنوب، بلوار فردوس غرب، بین ورزی و پروانه جنوبی، ساختمان کارون، پلاک 446، طبقه 1، واحد 6 

تلفن:

02144142685

09122216900

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ