دانستنی هایی در مورد لمینت دندان

zahra
مراکز دندانپزشکی ساحل: لمینت های دندانی، روکش هایی از جنس پرسلن یا کامپوزیت هستند که عموما حدود 5 تا 6 میلی متر ضخامت دارند. این اندازه حدود 1/2 ضخامت یک سکه یا دو برابر ضخامت پوسته تخم مرغ است. به همین خاطر این روش بسیار روش ظریفی است و به دندان ها شکلی زیباتر می بخشد.

مراکز دندانپزشکی ساحل:

لمینت دندان چیست؟
لمینت های دندانی، روکش هایی از جنس پرسلن یا کامپوزیت هستند که  عموما حدود 5 تا 6 میلی متر ضخامت دارند. این اندازه حدود 1/2 ضخامت یک سکه یا دو برابر ضخامت پوسته تخم مرغ است. به همین خاطر این روش بسیار روش ظریفی است و به دندان ها شکلی زیباتر می بخشد. 

لمینت های دندانی برای چه موارد و افرادی مناسبند؟
عملکرد اصلی لمینت های دندان بهبود ظاهر دندان ها است.  لمینت دندان یک راه حل خوب  برای کمک به شما در دستیابی  ظاهر زیبا و دندان های با شکل و اندازه متناسب است.
 لمینت های دندان، برای افرادی که :
•  دندان های شکسته،
•   فاصله بین دندان ها 
•  دندان های بد رنگ با شکل و اندازه نا مناسب دارند
 گزینه درمانی خوبی هستند.
روکش های دندانی پوشش های نازک است که به دندان ها متصل است تا دندان ها را شکل دهد. 

اندازه و مقدار تراش دندان در انجام لمینت چقدر است؟
اندازه و مقدار تراش دندان در انجام لمینت بستگی به نوع و جنس لمینت دارد.
 در سیستم لمینت سرامیکی یا پرسلن، مقدار تراش بین 0/3 تا 0/5 میلی متر و در سیستم های غیر از لومینیرز 0/5 تا 0/8 میلی متر است. بطور کلی تراش ایجاد شده روی دندان ها در انواع لامینیت ها بسیار محافظه کارانه و با دقت فراوان بوده و حجم بسیار کمی از دندان تراشیده خواهد شد. البته لازم به ذکر است که این قسمت به تبحر و تجرب پزشک هم بستگی دارد.  در لومینیرز و کامپوزیت ونیر نیازی به تراش دندان نیست،  مگر به قصد تغییر فرم دندان ها باشد. 
هزینه انجام لمینت دندان
لمینیت های دندانی هزینه های متفاوت و متغییری دارند و بسته به نوع و جنس آنها قیمت آن متفاوت است.
هزینه لمینت  برای هر دندان جداگانه محاسبه می شود.  قیمت لمینت های کامپوزیتی نسبت به لامینیت سرامیکی کمتر است. 

اگر لمینیت ها آسیب ببیند باید چه اقدامی انجام داد؟
اگر لمینیت های شما دچار آسیب دیدگی یا شکستگی و ترک خوردگی  شوند، نیاز است که شما لمینیت خود را تعویض کنید. در اصل کسی که دندان خود را لامینیت می کند باید مانند دندان های اصلی خود از آنها مراقبت کند و علاوه بر مسواک زدن و مراقبت های بهداشتی از گاز گرفتن و ضربه زدن به اجسام سفت و سخت اجتناب کند.

 احتمال پوسیدگی و یا جدا شدن لمینت دندان وجود دارد؟
 اگر لمینت دندان توسط پزشک حرفه ای و با تجربه و با اصول علمی و صحیح انجام شود، احتمال جدا شدن آن غیر ممکن است. اما امکان شکستگی و لب پریدگی آن در صورت رعایت نکردن موارد و اصول بهداشتی با احتمال پایین وجود دارد، لذا توصیه می کنیم مراقبت های لازم را مد نظر داشته باشید. پوسیدگی دندان هیچ وقت با لمینت دندان ارتباطی نداشته و ندارد ، پوسیدگی دندان در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی  همیشه محتمل است.

آیا لمینیت می تواند جایگزین ارتودنسی شود؟
 برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که لمینیت دندانی، روش جایگزینی برای ارتودنسی است و می توان برهم ریختگی دندان ها را با این روش از بین برد. اما باید بگوییم که این تفکر بسیار اشتباه است و هیچ وقت لمینیت نمی تواند جایگزین ارتودنسی شود. برای همین افرادی که باید درمان ارتودنسی انجام دهند بهتر است هرچه سریع تر برای این کار اقدام کنند. البته اگر برهم ریختگی بسیار کم باشد و مشکلات فکی وجود نداشته باشد، با مشورت دندان پزشک شاید بتوان از لمینیت استفاده کرد. اما برای درهم ریختگی های شدید این امکان وجود ندارد.

مراکز دندانپزشکی ساحل:

ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی از جمله: ایمپلنت ، لمینت، بلیچینگ، کامپوزیت و… با جدیدترین تجهیزات و با کیفیت ترین مواد در کلینیک دندانپزشکی ساحل

آدرس شعبه یک: تهران، میدان پونک، خیابان گلزار یکم، پلاک 3، طبقه 2، واحد5

تلفن:

02144601127
09122216900

آدرس شعبه دو: تهران، ستاری جنوب، بلوار فردوس غرب، بین ورزی و پروانه جنوبی، ساختمان کارون، پلاک 446، طبقه 1، واحد 6 

تلفن:

02144142685

09122216900

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ