با ماساژ به داد خستگی و دردهای مزمن گردن برسیم…

ماساژ گردن، کمک می‌کند با درد و مشکلات کمتری به سنین میان‌سالی پا بگذارید. این ماساژ را باید خودتان روی گردن‌تان انجام دهید...

ماساژ گردن، کمک می‌کند با درد و مشکلات کمتری  به سنین میان‌سالی پا بگذارید. این ماساژ را باید خودتان روی گردن‌تان انجام دهید و اگر شخص دیگری این کار را برای‌تان انجام دهد امکان دارد که بیش از حد فشار وارد کند و به گردن آسیب برساند.

مرحله اول : انگشتان‌تان را کامل خم کنید و با نوک آن‌ها به قسمت مخالف گردن‌تان فشار وارد کنید. از قسمت پایین موها روی گردن به سمت شانه‌ها فشار وارد کنید. این حرکت را تا جایی که می‌توانید تحمل کنید، با شدت انجام دهید و دو تا سه بار تکرار کنید. سپس همین کار را با دست دیگر روی طرف مقابل گردن‌تان اجرا کنید

هشدار: یادتان باشد اگر گردن درد یا هر مشکل دیگری در این ناحیه دارید، قبل از انجام ماساژ حتما با پزشک‌ متخصص مشورت کنید.

مرحله دوم : مجددا انگشت‌ها را خم کنید و از قسمت وسط شانه موازی ستون فقرات حرکت را آغاز کنید. با نوک انگشت‌ها به این قسمت فشار وارد کنید و تا جایی که می‌توانید این کار را محکم انجام دهید. سپس دست‌ها را عوض کنید و طرف دیگر شانه را بمالید.

مرحله سوم : در این مرحله باید طرف راست سر را با دست چپ بگیرید و کف دست راست را سمت چپ چانه بگذارید. دست چپ را به سمت بالا و دست راست را به سمت پایین فشار دهید و خیلی نرم سرتان را تا جایی که می‌توانید به راست بچرخانید. تا سی ثانیه در همین موقعیت بمانید، سپس خیلی آرام گردن را به همان حالت اولیه برگرانید. جای دست‌ها را عوض کنید و سر را به سمت مخالف بچرخانید.

مرحله چهارم : در این حرکت هم مانند حرکت قبلی دست‌ها را به همان شکل قبلی روی سر و چانه قرار دهید. این بار هم مانند قبل به همان صورت فشار وارد کنید؛ سر را هم تا جایی خم کنید که گوش راست‌‌تان با شانه کاملا موازی شود. در همین حالت تا 30 بشمارید، بعد فشار را قطع کنید و سر را خیلی آرام به حالت اول برگردانید. جای دست‌ها را عوض کنید و همین کار را به سمت مخالف تکرار کنید. اگر نتوانستید، اولین بار تا 10 بشمارید و آرام آرام آن را به عدد 30 برسانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ