پرطرفدارترین محصولات گیاهی…

mousavi
حسن این داروها در طبیعی بودن آنهاست که باعث می‌شود کمتر متخصصی آنها را نفی کند...

امروزه با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی، بازهم مردم از طب سنتی روگردان نشده‌اند و همچنان عطاری‌ها طرفداران بسیاری دارند. شاید یکی از دلایلش این باشد که داروهای گیاهی درمقایسه با داروهای شیمیایی، عوارضی ندارند مگر این‌که بدن نسبت به گیاه خاصی آلرژی یا حساسیت نشان دهد. یکی از پرطرفدارترین محصولات گیاهی، عرقی‌جات است. با هم نگاهی به برخی از پرفروش‌ترین آنها می‌اندازیم.

رفع دردها :

رازیانه علاوه برداشتن خواص دارویی، خواص بسیاری نیز برای زیبایی دارد. رازیانه ضدنفخ بوده و برای درمان قلنج موثر است. برای رفع بلغم نیز می‌توانید از رازیانه استفاده کنید. همچنین مادرانی که قدرت شیردهی بالایی ندارند، می‌توانند برای زیادشدن شیرشان از رازیانه استفاده کنند. استفاده از رازیانه در دوران قاعدگی، دردهای ناشی از عادت ماهانه را نیز کاهش می‌دهد.

لاغر کننده :

زیره خواص دارویی بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، خاصیت لاغرکنندگی   است. زیره نیرودهنده است و به هضم غذا بسیار کمک می‌کند. زیره همچنین باعث درمان کم‌خونی و رفع تنگی نفس می‌شود. درضمن مصرف این عرق در درمان اختلالات دوران قاعدگی‌هم موثر است.

دفع سنگ کلیه :

عرق خارشتر، شست‌و‌شو دهنده کلیه‌هاست و راه‌حل مناسبی برای جلوگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های کلیوی است. این عرق برای رفع سیاه سرفه نیز استفاده می‌شود.

خواب‌آور :

عرق اسطوخودوس برای رفع انواع سردردها کارآیی بسیاری دارد. این عرق در رفع سرگیجه و عفونت مجاری تنفسی نیز موثر است. همچنین باعث رفع لرزش بدن و عصبانیت می‌شود و درمان معجزه‌آسایی برای بیماری نقرس به‌حساب می‌آید. نوشیدن این عرق، بی‌خوابی را از شما دور می‌کند!

چاق‌کننده :

عرق برگ چنار، ‌تب‌بر و ضدآسم است. افرادی‌که ناراحتی اعصاب دارند با مصرف این عرق، می‌توانند سیستم اعصاب خود را تقویت کنند. برگ چنار طبیعت سردی دارد و پوست را جلا می‌دهد. برگ چنار درد ورم را که از گرمی‌مزاج حاصل می‌شود، تسکین می‌دهد.

تصفیه خون :

از قدیم‌الایام گل‌گاوزبان جایگاه ویژه‌ای در طب‌سنتی داشته است. این گیاه آرام‌ بخش بوده و عرق آن معرق و ادرارآور است. یکی از مهم‌ترین خواص گل‌گاوزبان، این است که خون را به‌طرز چشمگیری تصفیه می‌کند. گل‌گاوزبان در رفع التهاب و ورم کلیه نیز موثر است، به همین خاطر نوشیدن این عرق را به تمام افرادی‌که ناراحتی کلیه دارند پیشنهاد می‌کنیم. 

تقویت لثه :

عرق شاطره طبیعت معتدلی دارد و صفرابر است. از عرق شاطره در رفع یرقان و اسکوربوت استفاده می‌شود. شاطره برای تقویت پوست نیز کاربردهای بسیاری دارد. همچنین این عرق ادرارآور بوده و در ارتقای عملکرد کلیه و کبد موثر است. اگر لثه‌تان خونریزی می‌کند، استفاده از عرق شاطره در تقویت آن موثر است.

رفع سکسکه :

بارها و بارها پیش آمده سکسکه بی‌موقع سراغتان می‌آید و دست از سرتان برنمی‌دارد، خب چاره چیست؟ مصرف عرق پونه، سکسکه شما را بند می‌آورد. عرق پونه، اشتهاآور بوده و دررفع سوزش معده موثر است. این عرق به افرادی‌که سرفه‌های بی‌وقفه دارند نیز، کمک بسیاری می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ