توصیه‌ها و نکات مهم قبل از جراحی بینی

zahra
دکتر بهزاد عابدین، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی: در جراحی بینی جراح طبق روال و اصول علم پزشکی قبل از جراحی برای افراد یکسری توصیه‌ها و مواردی را بیان می‌کند که افراد باید با رعایت کامل توصیه‌ها و نکات مهم طبق برنامه‌ریزی که برای آنها درنظر گرفته عمل جراحی را انجام دهند تا در جراحی دچار مشکل نشوند و بتوانند نتیجه لازم را بگیرند.

دکتر بهزاد عابدین، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی:

در جراحی بینی جراح طبق روال و اصول علم پزشکی قبل از جراحی برای افراد یکسری توصیه‌ها و مواردی را بیان می‌کند که افراد باید با رعایت کامل توصیه‌ها و نکات مهم طبق برنامه‌ریزی که برای آنها درنظر گرفته عمل جراحی را انجام دهند تا در جراحی دچار مشکل نشوند و بتوانند نتیجه لازم را بگیرند. به عنوان مثال اگر فردی صبح عمل بینی داشته باشد بهتر است شب قبل از عمل شامی سبک بخورد و اگر عمل وی عصر باشد، صبحانه‌اش را صبح زود و سبک میل کند و بعد از آن چیزی نخورد، حتی آب و در واقع طبق جراحی‌های دیگر برای جراحی بینی هم افراد باید ناشتا باشند. بهتر است صورت خود را با صابون شسته و کارهایی مانند تراشیدن موهای بینی و کندن جوش‌ها و… انجام ندهد. همچنین نباید از هیچ‌گونه مواد آرایشی استفاده شود. خانم‌ها هم اگر در دوران عادت ماهانه هستند یا شک دارند که باردار باشند حتما باید قبل از عمل به پزشک خود اطلاع دهند. اگر فردی دچار سرماخوردگی یا تبخال باشد جراحی بینی تا زمان درمان و بهبود کامل انجام می‌پذیرد. استفاده از برخی مسکن‌ها تا یک هفته منتهی به عمل برای افراد ممنوعیت دارد که این مسکن‌ها عبارتند از: آسپیرین، ناپروکسن، بروفن، ژلوفن، دیکلوفناک و… همچنین ویتامین‌هایی چون ویتامین E و امگا 3‌. خوردن چای سبز و زنجبیل، جنیسینگ و… هم توصیه شده که افراد از خوردن اینها پرهیز کنند. حتما قبل از جراحی اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید به پزشک خود اطلاع دهید. افراد سیگاری هم از دو، سه هفته قبل از عمل نباید سیگار بکشند. چون سیگار باعث کاهش اکسیژن خون می‌شود و ممکن است حین عمل مشکلات تنفسی به وجود آید. اگر فردی برای جراحی استرس داشته باشد، می‌تواند شب قبل از عمل داروهای آرامبخش (تحت‌نظر متخصص) مصرف کند. حمام کردن شب قبل از عمل هم از موارد توصیه پزشکان است که بهتر است انجام شود.

در روز عمل هم فرد باید یک مدرک شناسایی معتبر همراه خود داشته باشد مثل کارت ملی. برخی پرونده‌های پزشکی مانند سی‌تی‌اسکن، آزمایش و اگر مدارک پزشکی دیگری هم دارد باید به همراه بیاورد. همچنین داشتن یک همراه جزء ضروریات جراحی است. لازم به ذکر است که برای افراد زیر 18 سال هم وجود پدر ضروری است چون باید برگه رضایتنامه را امضا کند. در پایان هم بهتر است موارد کلی توصیه‌های پزشکی را درنظر داشته و انجام دهید و با برنامه‌ریزی درست و اصولی برای عمل خود را آماده کنید تا با آرامش و بدون نگرانی و اعتماد به‌نفس به جراحی بپردازید.

دکتر بهزاد عابدین، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی:

دانش آموخته دوره پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ١٣٨٧ با رتبه برتر

– دانش آموخته دوره تخصصی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ١٣٩١

– دارای درجه دانشنامه (بورد تخصصی)، عضو انجمن گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن ایران، عضو انجمن راینولوژی ایران

شما می توانید جهت ارتباط با شماره زیر تماس حاصل فرمائید:

02126601967

آدرس: شریعتی-بالاتر از پل صدر- روبروی سفارت واتیکان – ساختمان رسا – شماره 1730 – طبقه اول – واحد 2

وب سایت

اینستاگرام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ