درمان سیاهی زیر چشم با کربوکسی تراپی

کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن بوده و در کربوکسی تراپی گاز CO2 زیر پوست تزریق می شود. بدن این مورد را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی می کند و جریان خون در این منطقه افزایش می یابد و این افزایش گردش خون سبب رسیدن مواد مغذی و اکسیژن به این منطقه می شود، ترمیم سلولی اتفاق می افتد.

مطب متخصصین دُریتا:

 کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن بوده و در کربوکسی تراپی گاز CO2 زیر پوست تزریق می شود. بدن این مورد را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی می کند و جریان خون در این منطقه افزایش می یابد و این افزایش گردش خون سبب رسیدن مواد مغذی و اکسیژن به این منطقه می شود، ترمیم سلولی اتفاق می افتد. از این تکنیک به منظور جوانسازی، ترمیم سیاهی و گودی پای چشم ،کاستن از چروک ها وترک های پوستی و کاهش سلول های چربی یا سلولیت ها استفاده می شود. تاریخچه این درمان به ۷۰ سال قبل در فرانسه برای درمان بیماران عروقی باز می گردد و در حال حاضر در آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا برای زیبایی استفاده می شود.

درمان سیاهی زیر چشم و جوانسازی چطور با کربوکسی تراپی ممکن است؟

به طور علمی ۲ اتفاق دراثروجود گاز CO2  در بدن می افتد. نخست با ورود گاز دی اکسید کربن به بافت، هموگلوبین به دلیل تمایل بیشتر به دی اکسید کربن، اکسیژن را آزاد می کند و به دی اکسید کربن متصل می  شود. این مساله باعث تراکم زیاد اکسیژن در بافت می شود که درنهایت باعث افزایش جریان خون، ایجاد مویرگ های جدید وافزایش بازسازی وتولید بیشتر تارهای کلاژن والاستین درهمان محل می شود. پس از تزریق در بافت چربی که با فشار بالا انجام می شود، مکانیسم اثر دی اکسید کربن متفاوت است. ابتدا ایجاد آسیب ناشی ازفشارو ضربه باعث یک سلسله فعالیت ها به شکل آبشاری شده که نتیجه آنها تجزیه چربی با مکانیسم (OXIDATIVE LIPOLYSIS)خواهد بود و بعد با افزایش جریان خون در رگها باعث افزایش اکسیژن در محل و دفع بهتر چربی می شود.

آیا کربوکسی تراپی عوارضی به همراه ندارد؟

گاز دی اکسید کربن یک گاز غیر سمی است و به طور طبیعی توسط سلول های بدن ما به عنوان محصول متابولیسم هر روز تولید شده و وارد خون می شود و از طریق ریه ها دفع می شود. بنابراین برای بدن غیر سمی است. حتی اگر این گاز مستقیما وارد رگ شود هم نمی تواند آمبولی ایجاد کند و به راحتی دفع می شود.

سیاهی زیر چشم ناشی از چیست؟

تیرگی زیر چشم علل زیادی دارد ولی یکی از علل عمده تیرگی زیر چشمها احتقان خون مویرگی است. احتقان به معنی کاهش سرعت جریان خون در مویرگ های پلک پایین واختلال اکسیژن رسانی است. این مساله باعث کاهش محتوای اکسیژن خون و نهایتا رنگ کبود در این ناحیه می شود.

کربوکسی تراپی چگونه بر درمان کبودی زیر چشم موثر است ؟

کربوکسی تراپی با جذب اکسیژن به محل موجب بهبود شبکه مویرگی پلک پایین شده وجریان خون را در محل افزایش می دهد.به علاوه با افزایش کلاژن پوست را جوان تر می نماید.

کاربردهای بالینی کربوکسی تراپی چیست ؟

کربوکسی تراپی را می توان برای تمام نقاط بدن از جمله پلک، صورت، گردن،پشت دست ها، باسن، و پاها استفاده شود.

– تیرگی دور چشم

– استرچ مارک ( ترک های پوستی ناشی از چاقی و حاملگی)

– کاهش سلولیت و کاهش توده چربی موضعی

– چروک های صورت و دور چشم

– اسکارهای ناشی از سوختگی،آکنه و جراحی

– پسوریازیس

– پدیده رینود

– زخم های عروقی

– بیماری های ایسکمیک اندام تحتانی

– شل شدگی و افتادگی پوست

– جوانسازی پشت دست،دکلته و گردن

– بیماری های erectile به دلیل مسائل عروقی ریز

– برطرف کردن خطوط ریز دور دهان و خط خنده

– قبل و بعد از لیپوساکشن

– ریزش مو

– کاهش درد و اسپاسم عضله در پزشکی ورزشی

کربوکسی تراپی و تزریق گاز co2چه عوارضی دارد؟

گاز استفاده شده برای کربوکسی تراپی، غیر آمبولیک است و کاملا بی ضرر است و این گاز به میزانی و به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و تزریق میزان گاز هم با دستگاه سنجیده می شود، این عمل زیبایی عارضه خاصی ندارد.

مطب متخصصین دُریتا:

گروه متخصصان دُریتا در سال 93 با مدیریت خانم دکتر زهرا اکبری تشکیل شد. شامل دو بخش بیوتی و جراحی زیبایی زیر نظر بهترین متخصصان زیبایی و جراحی پلاستیک، کاشت مو و ابرو با جدیدترین متد روز دنیا و همچنین ارائه خدمات پوست و زیبایی با جدیدترین دستگاهای لیزر های پوستی‌ زیبایی و درمانی

شما می توانید جهت ارتباط با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید: 

02126450199

آدرس: تهران، موحد دانش (اقدسیه)، بعد از سفارت چین، جنب بانک صادرات، ساختمان نیما، طبقه سوم، واحد 12 

وب سایت


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ