لیزرتراپی و کاربردهای آن

فیزیوتراپی تراپیا: لیزرتراپی یک روش درمانی برای بافت‌های بدن است که کاربردها و انواع مختلفی دارد. در این مقاله به برخی مزایا و کاربردها و چگونگی استفاده از این روش می‌پردازیم.

فیزیوتراپی تراپیا:

لیزر در واقع یک نوع نور است. یک اشعه پرانرژی‌ای که می‌تواند انرژی خود را به‌طور کاملا انتخاب‌ شده به بافت‌های موردنظر جهت درمان منتقل کند. لیزرها در حقیقت دارای ماده‌ای هستند که نور را تولید و از طرفی در طیف موردنظر تقویت می‌کنند.

انواع مختلف لیزر درمانی عبارتند از:  لیزردرمانی سرد که از پرتو سطح پایین لیزر برای تحریک روند بهبود استفاده می شود. برخلاف لیزردرمانی در جراحی یا زیبایی لیزردرمانی سرد باعث گرم شدن بافت‌ها نمی‌شود. لیزردرمانی پرتوان نوع بعدی است که بافت‌های هدف در درمان با لیزر پرتوان برای افزایش تولید آنزیم‌های سلولی که برای تولید آندوزین تری فسفات بسیار حیاتی است تحریک می‌شوند.

در طول لیزر درمانی، نور لیزر با طول‌ موج معینی که توسط متخصص تنظیم می شود به بافت مورد نظر تابیده و ضربه وارد می‌کند. طیف خاص نور لیزر موجب تحریک سلول‌های آسیب دیده شده و سوخت اصلی سلول‌ها را فراهم و از این طریق موجب ترمیم بافت آسیب دیده می‌شود.

لیزر تراپی، بدون درد و غیر تهاجمی بوده و به دلیل کوچک بودن لیزر، می توان آن را به‌طور دقیق بدون آسیب به سایر بافت‌ها به منطقه مورد نظر منتقل کرد.

امروزه از دو نوع لیزر کم‌توان و پرتوان برای مقاصد درمانی استفاده می شود. لیزر پرتوان یکی از روش‌های نوین و موثر است که امروزه در فیزیوتراپی به‌طور وسیعی کاربرد دارد. لیزرهای پرتوان با قدرت بسیار بیشتر از لیزرهای کم توان بالا می‌توانند در جراحی بسته دیسک کمر و ستون فقرات به‌کار بروند. این لیزرها نسبت به لیزرهای کم‌ توان به عمق بیشتری از بافت نفوذ کرده و در نتیجه اثرات درمانی چشمگیرتری را به همراه دارند.

لیزرتراپی و موارد کاربرد آن این‌گونه است که قابلیت انتقال بیشتر انرژی در لیزرهای پرتوان سبب می‌شود درمان آسیب در بافت‌های عمیق‌تر بدن مانند فتق دیسک و تنگی کانال نخاعی با این لیزرها نتایج بهتری را در پی داشته باشد.

دستگاه لیزر، زمان معینی در نزدیکی بدن یا به‌ طور مستقیم روی بدن بیمار قرار داده شده و توسط آن انرژی به منطقه آسیب‌دیده انتقال داده می‌شود. لیزر روند بهبود آسیب‌ها را تسریع بخشیده و به ترمیم آسیب‌های موجود نیز کمک می‌کند. همچنین در مواردی که به کار می رود می توان ازجمله به آرتروز و دیسک گردن، دیسک کمر،  آسیب‌های ورزشی،  تاندونیت شانه،  درد آرنج،  خار پاشنه، پیچ‌خوردگی مفاصل،  زانودرد و… نام برد.

در برخی موارد هم نباید از لیزرتراپی استفاده کرد مثلا در زنان باردار، وجود تومورهای پوستی بدخیم، وجود عفونت در محل استفاده از لیزر،  وجود و…

درنتیجه باید گفت لیزرتراپی باوجود اینکه کاربرد و مزایای بی شماری دارد و در بسیاری از درمانها کاربرد دارد اما بهتر است به تمام موارد بیان شده عمل شود و به مراکز معتبر مراجعه شود تا عوارضی برای افراد به وجود نیاید.

فیزیوتراپی تراپیا:

در عصر جدید، بیشتر خدمات مورد نیازمان به شیوه ای مدرن تامین می شود؛ دیگر نیازی به حضور فیزیکی در فروشگاه ها نداریم و با تنها با چند کلیک ساده، محصول مورد نظرمان را درب منزل تحویل می گیریم. در همین جهت، سامانه های آنلاین پزشکی مدت کوتاهی است که در کشورمان شروع به خدمات رسانی نموده اند؛ ما نیز به عنوان بخشی از مجموعه پزشکی و سلامت کشور، تراپیا (TERAPIA) را بنا نهادیم تا با همکاری پزشکان و متخصصان این امر، خدمات فیزیوتراپی و ارتوپدی در منزل و محل کار را برایتان ارائه دهیم.

آدرس: تهران – شهرک غرب – خیابان درختی– خیابان حافظی – ساختمان مروا – طبقه ٣

شماره های تماس:

02188071198

09129428014

09379819219

وب سایت

تلگرام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ