خار پاشنه پا و درمان آن

فیزیوتراپی تراپیا: خار پاشنه یک بیماری استخوانی است که پاشنه پا را درگیر می‌کند. افرادی که به این عارضه مبتلا می‌شوند دردی تیز در پاشنه پا دارند که معمولا این درد صبح‌ها بیشتر است. این بیماری در ابتدا با روش‌های معمولی و ساده درمان می‌شود ولی اگر برای درمان اقدام نشود یا دیر اقدام شود باعث بیماری‌ها و ناراحتی‌هایی در نواحی تحتانی کمر و زانو خواهد شد.

فیزیوتراپی تراپیا:

خار پاشنه یک بیماری استخوانی است که پاشنه پا را درگیر می‌کند. افرادی که به این عارضه مبتلا می‌شوند دردی تیز در پاشنه پا دارند که معمولا این درد صبح‌ها بیشتر است. این بیماری در ابتدا با روش‌های معمولی و ساده درمان می‌شود ولی اگر برای درمان اقدام نشود یا دیر اقدام شود باعث بیماری‌ها و ناراحتی‌هایی در نواحی تحتانی کمر و زانو خواهد شد. 

خار پاشنه، یک زایده استخوانی است که در استخوان پاشنه پا که بزرگ‌ترین استخوان مچ پاست به وجود می‌آید. در این بین گاهی در این استخوان، یک زایده خار مانند تشکیل می‌شود که دردناک شده و می‌تواند در راه رفتن افراد اختلال ایجاد کند. درد خار پاشنه دردی است مبهم اما گاهی به صورت درد تیزی احساس می‌شود و فرد چیزی مانند سوزن درون پاشنه پا حس می‌کند که بر اثر فشارهایی مثل راه رفتن، درد ایجاد می‌کند. محل احساس درد در مرکز پاشنه یا لبه داخلی آن است. درواقع درد پاشنه پا یک درد سرد است. طبق یک قانون، تقریبا هر دردی که در شب یا با استراحت بیشتر می‌شود و با گرم کردن و مانند آن کمتر می‌شود؛ دردی است سرد و راه درمان آن هم استفاده از گرماست.

دوندگان و اشخاص دارای اضافه وزن معمولا بیشتر از دیگران احتمال درد خار پاشنه دارند همچنین با پوشیدن کفش‌هایی که پا را اذیت می‌کنند هم احتمال ابتلا به خار پاشنه زیاد است. از دیگر علل عارضه خار پاشنه می‌توان به کوچک بودن عضلات ساق پا، بی‌حرکت ایستادن مکرر، ایستادن‌های طولانی‌مدت، از بین رفتن چربی پا با افزایش سن و… اشاره کرد. پزشک نقطه‌های حساس و دردناک کف پا را معاینه می‌کند و با تعیین محل درد به علت بروز آن پی می‌برد. معمولا انجام هیچ آزمایشی ضرورت ندارد و عارضه بر مبنای سابقه پزشکی بیمار و معاینه صورت گرفته تشخیص داده می‌شود. هر چند پزشک گاهی دستور انجام پرتونگاری یا ام‌آرآی را می‌دهد تا مطمئن شود که علت بروز درد وجود مشکل دیگری مانند شکستگی فشاری یا تحت فشار قرار گرفتن عصب نیست. گاهی اوقات در تصاویر پرتونگاری خاری استخوانی دیده می‌شود که از استخوان پاشنه بیرون زده است. این خارهای استخوانی را در گذشته علت درد پاشنه پا می‌دانستند و آنها را طی عمل جراحی خارج می‌کردند. اما واقعیت این است که بسیاری از افراد دارای خار استخوانی پاشنه هیچ دردی را در پاشنه حس نمی‌کنند. کفش‌هایی که دارای پاشنه‌های پهن و نرم هستند می‌توانند باعث کاهش درد هنگام پیاده‌روی و ایستادن شوند. همچنین فیزیوتراپی برای کشش ماهیچه‌های پشت ساق پا وکف پا برای بیماران این عارضه بسیار مفید است. در مواردی که افراد از روش‌های غیرجراحی جواب نگیرند پزشک به ناچار از عمل جراحی برای بهبود و سلامت افراد استفاده می‌کند.

خار پاشنه یک عارضه است که شامل حال برخی افراد می‌شود. این عارضه خطرناک نیست اما دردناک است و بهتر است افراد برای درمان اقدام کنند تا از عوارض بعدی احتمالی جلوگیری کنند.

فیزیوتراپی تراپیا:

در عصر جدید، بیشتر خدمات مورد نیازمان به شیوه ای مدرن تامین می شود؛ دیگر نیازی به حضور فیزیکی در فروشگاه ها نداریم و با تنها با چند کلیک ساده، محصول مورد نظرمان را درب منزل تحویل می گیریم. در همین جهت، سامانه های آنلاین پزشکی مدت کوتاهی است که در کشورمان شروع به خدمات رسانی نموده اند؛ ما نیز به عنوان بخشی از مجموعه پزشکی و سلامت کشور، تراپیا (TERAPIA) را بنا نهادیم تا با همکاری پزشکان و متخصصان این امر، خدمات فیزیوتراپی و ارتوپدی در منزل و محل کار را برایتان ارائه دهیم.

آدرس: تهران – شهرک غرب – خیابان درختی– خیابان حافظی – ساختمان مروا – طبقه ٣

شماره های تماس:

02188071198

09129428014

09379819219

وب سایت

تلگرام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ