چگونه سکسکه را مهار کنیم؟

فشاردرمانی می‌تواند کاربردی‌ترین راه برای درمان سکسکه باشد...

سکسکه از جمله اختلال‌هایی است که اگر چه به نظر نمی‌تواند دردسر و مشکل آنچنانی برای فرد ایجاد کند، اما گاهی ممکن است با تداوم آن در مدت چند ساعت یا چند روز به یک دردسر عجیب و اسرارآمیز در زندگی تبدیل شود که برنامه‌ها و کار روزانه را دستخوش تغییر قرار دهد.

فشاردرمانی می‌تواند کاربردی‌ترین راه برای درمان سکسکه باشد. برای این منظور می‌توانید از فشاردرمانی و تنفس های عمیق برای درمان استفاده کنید.برای این کار کافی است 2 نقطه انتهایی دنده‌ها را در 2 سوی قفسه سینه، برای 5ثانیه فشار دهید و آن را 5 ثانیه به حال خود بگذارید. این کار را با نفس‌های عمیق و تمرکز همراه کنید. خواهید دید که در کمتر از 3 دقیقه سکسکه شما متوقف می‌شود.

شاید برای‌تان جالب باشد که این شیوه یکی از کم دردسرترین شیوه‌های درمان سکسکه است. کافی است چشمان‌تان را ببندید و تمرکز کنید. یک پروژکتور را در نظر بگیرید و با تصویرسازی ذهنی این چراغ را خاموش و روشن کنید. با این کار ناخودآگاه عضلات شکم و دیافراگم خود را درگیر کرده و موجب توقف سکسکه می‌شوید.

اگر سکسکه بیش از 2 روز است که شما را مشغول کرده حتما به پزشک مراجعه کنید تا برای درمان آن اقدامات لازم صورت گیرد. ضمن آنکه اگر در طول هفته بیشتر از چهار بار دچار سکسکه می‌شوید و این روند به صورت مداوم ادامه دارد بهتر است توسط متخصص طب مدرن یا سنتی معاینه شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حمید رضا رستمی

حمید رضا رستمی

1398-09-16 - 00:02 پاسخ

بابا تد دیگه کی هستی دمت گرم اخرت راهکار سکسکه بود عصابم شده بود لاس بدادم رسید ی خدا خود تو بچهات رو برات نگه داره اگه بچه نداری خوانوادت رو برات سالم وسلامت نگه داره واقعا داشتم کلافه میشدم .ممنون سپاس گذارم.از همدان شهر مریانج