اصلاح طرح لبخند متناسب با فرم و شکل صورت

دکتر ندا کبریایی، دندانپزشک زیبایی: امروزه اکثر افراد علاوه بر سلامت بدنی به‌دنبال زیبایی و جذابیت هم هستند. برای داشتن زیبایی در موارد مختلف روش‌های متفاوتی وجود دارد که در برخی موارد به جراحی هم کشیده می‌شود. در این بین اصلاح طرح لبخند با‌توجه به شکل صورت هر فردی هم یکی از زیبایی‌هایی است که افراد زیادی در پی آن هستند.

دکتر ندا کبریایی، دندانپزشک زیبایی:

امروزه اکثر افراد علاوه بر سلامت بدنی به‌دنبال زیبایی و جذابیت هم هستند. برای داشتن زیبایی در موارد مختلف روش‌های متفاوتی وجود دارد که در برخی موارد به جراحی هم کشیده می‌شود. در این بین اصلاح طرح لبخند با‌توجه به شکل صورت هر فردی هم یکی از زیبایی‌هایی است که افراد زیادی در پی آن هستند. درواقع دندانپزشک زیبایی با تغییراتی دندان‌ها را به شکل زیباتری جلوه می‌دهد. در ادامه بیشتر به این مقوله می‌پردازیم.

در اصلاح و زیباسازی لبخند، دندانپزشک زیبایی رنگ و فرم دندان‌ها را به شکلی که به چهره هر فردی بیاید، تغییر می‌دهد تا هنگام لبخند زدن چهره فرد زیباتر شود و درواقع زیبایی لبخند یک فرد افزایش یابد. لبخند زیبا در افرادی که از طرح و فرم دندان‌ها و لبخند خود نارضایتی دارند سبب افزایش اعتماد به نفس آنها ‌می‌شود.

در حقیقت هدف از اصلاح طرح لبخند، ایجاد یک سیستم همگام و سازگار در فک، صورت و دندان‌هاست که با اصلاح طرح لبخند ویژگی‌ زیبایی افراد افزایش می‌یابد که نیازمند یک رویکرد جامع توسط دندانپزشک زیبایی است. برای اینکه در این اقدام نتیجه درست و اصولی حاصل شود، دندانپزشک باید درک درستی از روابط دهان، دندان، لثه و عضلات صورت داشته باشد تا بتواند به نتیجه درستی دست یابد.

اصلاح طرح لبخند به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که پس از بررسی‌های دندانپزشک زیبایی ممکن است یک یا چند روش انتخاب شود. اگر دندان‌های بیمار دارای فرم نامناسبی باشد و او تمایل نداشته باشد ارتودنسی انجام دهد، اصلاح طرح لبخند با ونیر کامپوزیت بهترین گزینه برای بیمار است. ونیر کامپوزیت‌ها روکش‌های کامپوزیتی هستند که با قرار گرفتن روی دندان‌ها جلوه‌ای خاص روی دندان‌ها ایجاد می‌کنند. سلامت دندان در اصلاح طرح لبخند بسیار مهم است. دندانپزشک زیبایی قبل از اجرای اقدامات اساسی در این راستا باید از سلامت و نداشتن عفونت دندانی بیمار آگاه شود. اگر بیمار دارای عفونت دندان یا دندان‌های خراب داشته باشد این موارد باید توسط دندانپزشک اصلاح شود.

سلامت لثه‌ها در زیبایی دندان بسیار مهم است. درنتیجه دندانپزشک قبل از اصلاح طرح لبخند باید از سلامت لثه‌ها مطمئن باشد. دندانپزشکان زیبایی با شناخت از آناتومی دندان و لب به انجام این کار می‌پردازند. دندان‌ها باید طوری کنار هم قرار بگیرند که انحنای لب فوقانی بیمار  بر خط فرضی متصل‌کننده دندان به لب در قسمت فوقانی فک منطبق باشد. قرینه بودن دندان‌ها اهمیت ویژه‌ای در اصلاح طرح لبخند دارد. یک راه‌حل ساده برای اینکه به دندان‌ها شکل داد، این است که لبه‌های آسیب‌دیده را پر کنند.

در زیباسازی لبخند علاوه بر اینکه رنگ، تنظیم و تعادل دندان‌ها موردتوجه قرار می‌گیرند ویژگی‌های دیگری هم هستند که دندانپزشک زیبایی هنگام  درمان آنها را مدنظر قرار می‌دهد مثلا طول دندان‌ها که افزایش طول دندان‌ها در بهبود ظاهر صورت تاثیر دارد. خط لبخند که این خط فرضی است و خط مرجعی است برای اصلاح‌کنندگان لبخند که به آنها کمک می‌کند تا طول دندان‌های جدید را مشخص کنند. نسبت دندان‌ها که این نسبت راهنمای طول و عرض بقیه دندان‌هایی است که در ناحیه زیبایی قرار دارند و باعث ایجاد تعادل در خط لبخند می‌شود.

دکتر ندا کبریایی، جراح دندانپزشک:

سال 1383 از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شدند. 14 سال سابق کار دارند
دوره دندانپزشکی زیبایی را در دانشگاه علوم  پزشکی و همچنین دوره ایمپلنت های دندانی را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گذرانده اند.

شماره تماس:

02122135914
09120743365

آدرس: تهران- سعادت آباد-خ بخشایش- روبروی بیمارستان عرفان 

اینستاگرام

تلگرام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ