ایمپلنت‌های دندانی درمانی برای دندان از دست رفته

دکتر ندا کبریایی، دندانپزشک زیبایی: ایمپلنت یا کاشت دندان جایگزین درمانی مناسبی است برای دندان‌های خراب یا افتاده. در این روش باتوجه به عارصه دندانی دندانپزشک به درمان می‌پردازد که روشی مناسب و کامل به‌شمار می‌رود. در ادامه به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

دکتر ندا کبریایی، دندانپزشک زیبایی:

ایمپلنت یا کاشت دندان جایگزین درمانی مناسبی است برای دندان‌های خراب یا افتاده. در این روش باتوجه به عارصه دندانی دندانپزشک به درمان می‌پردازد که روشی مناسب و کامل به‌شمار می‌رود. در ادامه به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

از دست دادن یک یا چند دندان در چهره و مهم‌تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد نقش مهمی دارد. با ایمپلنت‌های دندانی فرد می‌تواند علاوه بر اینکه به بازیابی توانایی جویدن طبیعی خود برسد چهره طبیعی و زیبایی لبخند خود را هم دوباره به دست آورد.

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول‌های بدن است. از ایمپلنت‌های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می‌شود. پس از قرار دادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان‌سازی سلول‌های استخوان‌ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می‌خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا سه تا چهار ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و ‌ روی پایه قرار می‌گیرد. ایمپلنت دندانی نقش دندان‌های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می‌کند.

ایمپلنت‌های دندانی انواع مختلفی دارند (انواع ایمپلنت کره‌ای، آمریکایی، ایمپلنتیوم، ایمپلنت سوئیسی، ایمپلنت sic و) که معمولا اکثر آنها از نظر کیفی خوب هستند ولی در این بین مهارت دندانپزشک در درمان ایمپلنت امر بسیار مهم و ضروری است.

پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان داخل استخوان قرار گرفته و استخوان فک به‌دلیل ساپورت توسط ایمپلنت تحلیل نمی‌رود. بنابراین فرم صورت، کمتر دستخوش تغییرات ناشی از ازدست دادن دندان می‌شود. به‌طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان از سایر درمان‌های جایگزین طولانی‌تر است و در صورت ازدست رفتن ایمپلنت، امکان جایگزینی مجدد وجود دارد. با درمان ایمپلنت، دندان‌های دیگر قربانی جایگزینی دندان از دست رفته نمی‌شوند. ایمپلنت‌های دندانی نیز مانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارند. زیرا پلاکت‌های میکروبی باعث عفونت لثه می‌شوند. بنابراین، توصیه می‌شود از برس‌های بین دندانی، نخ دندان، مسواک و ترجیحا خمیردندان‌های مخصوص ایمپلنت استفاده شود. بهتر است روز بعد از عمل جراحی، از دهانشویه استفاده شود. بهترین محلول برای شست‌وشوی دهان کلرهگزیدین است که باید روزی سه‌مرتبه انجام شود. نوشیدن پس از جراحی به راحتی امکان‌پذیر است ولی در مورد خوردن، باید دقت داشته باشید که بی‌حسی اثر خود را از دست داده باشد. بعد از کاشت ایمپلنت به مدت یک روز باید از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل خودداری شود.

در کاشت دندان یا ایمپلنت باید تمام جوانب درنظر گرفته شود. قبل از انجام دندانپزشک باید از شرایط بیمار آگاهی داشته باشد. خود بیمار هم باید به توصیه‌های دندانپزشک عمل کند. همچنین مهارت و تجربه دندانپزشک بسیار مهم است تا عارضه‌ای نداشته باشد.

دکتر ندا کبریایی، جراح دندانپزشک:

سال 1383 از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شدند. 14 سال سابق کار دارند
دوره دندانپزشکی زیبایی را در دانشگاه علوم  پزشکی و همچنین دوره ایمپلنت های دندانی را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گذرانده اند.

شماره تماس:

02122135914
09120743365

آدرس: تهران- سعادت آباد-خ بخشایش- روبروی بیمارستان عرفان 

اینستاگرام

تلگرام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ