کدام روش ها برای جوانسازی صورت بهترین نتیجه را می دهند؟

دکتر فرهاد کاوه، پزشک پوست، مو و زیبایی: پوست همه ما با افزایش سن و عوامل دیگری مانند نور خورشید و... ممکن است در طول حیات دچار مشکلاتی همچون چین و چروک، لک پیری، انواع خطوط و... شود که برای اکثر ما خوشایند نیست. در نتیجه در بیشتر موارد به متخصصان مراجعه کرده تا با روش‌های جوانسازی پوست به ترمیم این عوارض پوستی می‌پردازیم.

دکتر فرهاد کاوه، پزشک پوست، مو و زیبایی: 

پوست همه ما با افزایش سن و عوامل دیگری مانند نور خورشید و…  ممکن است در طول حیات دچار مشکلاتی همچون چین و چروک، لک پیری، انواع خطوط و… شود که برای اکثر ما خوشایند نیست. در نتیجه در بیشتر موارد به متخصصان مراجعه کرده تا با روش‌های جوانسازی پوست به ترمیم این عوارض پوستی می‌پردازیم. در ادامه برخی روش‌های جوانسازی پوست را برای شما می‌آوریم.

جوانسازی پوست صورت کار ساده‌ای نیست و نمی‌توان روند طبیعی پیری را متوقف کرد، اما می‌توان با کم‌کردن چین و چروک و کم‌کردن سرعت تشکیل چروک‌های جدید با آن مقابله کرد. بوتاکس یکی از راه‌های جوانسازی پوست است که برای صاف کردن پوست و فلج کردن عضله‌های زیر خطوط و چروک‌ها به کار می‌رود تا حالت خسته، غمگین و خموده صورت برطرف شود.

روش دیگر لایه‌برداری مکانیکی پوست یا میکرودرمابراسیون است که در این نوع ناحیه‌ای را با اندکی کریستال هیدروکسید آلومینیوم سمباده می‌کشند تا پوست، ظاهری شفاف‌تر و یکدست‌تر پیدا کند.

 میکرونیدلینگ دیگر نوع روش در جوانسازی پوست است که در این تکنیک، پزشک وسیله‌ای برقی (یا با باتری) را که سوزن‌های بسیار ریز و تیز دارد، مکررا وارد پوست می‌کند که دردناک نیست. این سوزن‌ها آسیب‌های ریزی در پوست ایجاد می‌کنند که موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود.

 روش دیگر لیزردرمانی است که این روش می‌تواند خطوط متوسط تا عمیق را برطرف کرده و رنگ، بافت و سفتی پوست را به میزان چشمگیری بهبود دهد.

 ترماژ از روش‌های دیگر  جوانسازی پوست  است که دوره عمل و دوران بهبود آن کم و کوتاه است. این عمل تشکیل کلاژن جدید را تحریک می‌کند و پوستی کشیده‌تر، محکم‌تر و صاف‌تر را به ارمغان می‌آورد.

میکرودرم ابریژن براق کردن سطحی پوست است که در آن لایه رویی پوست با کریستال‌های بسیار ریز برداشته می‌شود.

تزریق ژل هم با تاثیرگذاری موقت، پوست را صاف‌تر می‌کند، تزریق ژل صورت انحناها و خطوط صورت را برجسته کرده و لب‌ها و گونه‌ها را جذاب‌تر می‌کند.

 تزریق چربی روش دیگر است که برای جوانسازی پوست، برجسته کردن چانه و گونه‌ها و همچنین زیباسازی پوست دست انجام می‌شود.

 لیزر CO2  از دیگر روش‌های جوانسازی پوست است که با لیزر خطوط ظریف و چروک‌های پوست صورت را که معمولا در گوشه‌های چشم، زیر چشم و اطراف دهان ایجاد می‌شود، از بین می‌برد.‌

 درم ابریژن یکی دیگر از راه‌های جوانسازی پوست است که لایه‌های فوقانی پوست در این عمل جراحی به نوعی تراشیده می‌شود که باعث رفع چین و چروک صورت، جای زخم و جوش و خطوط‌ ظریف صورت می‌شود.

تزریق پی‌آرپی روش دیگر است. پی آر پی (پلاسمای سرشار از پلاکت) جایگزین طبیعی ژل‌های سنتزی است که تزریق آن هیچ‌گونه حساسیتی ندارد.

در پایان لازم است بگوییم که تمام روش‌های جوانسازی و زیبایی پوست به تکنیک‌ها و مزایای خاص خود بستگی دارند و هر فردی باتوجه به شرایط و خواسته‌اش با نظر متخصص تحت درمان قرار می‌گیرد.

دکتر فرهاد کاوه، پزشک پوست، مو و زیبایی: عضو انجمن پزشکان زیبایی کانادا (CAMACS)

شماره های تماس:
02633341460

02633341494

09398455686

آدرس: کرج- مهرشهر- بلوار ارم- طبقه فوقانی داروخانه شبانه روزی شبانه روزی ایمان


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ