بهترین لیزر برای رفع موهای زائد

دکتر فرهاد کاوه، پزشک پوست، مو و زیبایی: موهای زاید بدن و صورت از مواردی است که اکثر افراد به‌ویژه خانم‌ها با آن درگیرند و از روش‌های مختلفی برای ازبین بردن موهای زاید خود استفاده می‌کنند تا کمتر رویش کنند. در این گفتار به چندین مورد اشاره می‌کنیم.

دکتر فرهاد کاوه، پزشک پوست، مو و زیبایی: 

موهای زاید بدن و صورت از مواردی است که اکثر افراد به‌ویژه خانم‌ها با آن درگیرند و از روش‌های مختلفی برای ازبین بردن موهای زاید خود استفاده می‌کنند تا کمتر رویش کنند. در این گفتار به چندین مورد اشاره می‌کنیم.

راهکارهای گوناگونی برای برطرف شدن موهای زائد بدن هست که بعضی آنها می‌تواند باعث نرم شدن پوست هم شود. در حال حاضر، هیچ روش قاطعی برای درمان کامل و دایمی موهای زاید وجود ندارد ولی در بین روش‌های موجود، لیزر از همه موثرتر و دایمی‌تر است.

 لیزر، آخرین و جدیدترین راه برای درمان موهای زاید است. پس از لیزر، برخی موها فورا می‌افتند ولی اغلب موها در عرض دو هفته از بین می‌روند. البته این حرف به آن مفهوم نیست که همه موهای زاید بر اثر لیزر به‌صورت دایمی از بدن می‌روند. به هر حال، حتی اگر پس از لیزر هم موها مجددا رشد کنند، به تعداد کم رشد می‌کنند و بیرون می‌آیند. ریشه هر مو دارای رنگدانه‌ای به‌نام ملانین است که در روند رشد مو، به‌تدریج این رنگدانه فعال شده و تمام بدنه یک مو را تیره و به رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای و بلوند و… در می‌آورد. مکانیسم اثر لیزر، بر نابود کردن رنگدانه یا ملانین موجود در ریشه مو استوار است. در این روش با استفاده از لیزر، فولیکول موهای زاید کاملا تخریب می‌شود و امکان رشد موهای زاید در آن ناحیه خاص ازبین می‌رود. این درمان در چند مرحله و طی چند هفته انجام می‌شود. نتیجه حاصل از این روش در اغلب مواقع، موفقیت‌آمیز و دائمی است.

از انواع لیزرهایی که برای درمان موهای زاید استفاده می‌شود، می‌توان به سیستم لیزر الکساندرایت، سیستم لیزر Nd- YAG،   سیستم نوری IPL و… اشاره کرد. 

لیزر الکساندرایت (الکس) یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر برای از بین بردن موهای زائد است. لیزر الکساندرایت از نوع لیزرهای جامد است که دارای طول موج 755 نانومتر و در محدوده نور مرئی است.

    از دیگر روش‌های از بین بردن موهای زاید می‌توان به تراشیدن موها اشاره کرد.

وقتی موها تراشیده می‌شوند نوک نرم موها برداشته شده و موها خشن‌تر به نظر می‌رسند.

   استفاده از وکس یا موم هم از دیگر روش‌های رفع موهای زاید بدن است که یک لایه نازک از وکس چسبنده را  روی پوست قرار می‌دهند و یک پد پارچه‌ای کوچک روی صورت قرار داده و پس از خشک شدن وکس، سریعا پد پارچه‌ای در جهت مخالف رویش مو از روی پوست بر داشته می‌شود.

  همچنین در موارد دیگر برای از بین بردن موهای زاید کرم‌ها و لوسیون‌های موبر هستند که پروتئین مو را حل کرده و آن را از بین می‌برند.

 درنهایت متذکر می‌شویم که باید از لیزرها انتظار منطقی و واقعی داشت. در درمان با این شیوه بهتر است اصول اولیه و توصیه‌های متخصصان را انجام داد.

دکتر فرهاد کاوه، پزشک پوست، مو و زیبایی: عضو انجمن پزشکان زیبایی کانادا (CAMACS)

شماره های تماس:
02633341460

02633341494

09398455686

آدرس: کرج- مهرشهر- بلوار ارم- طبقه فوقانی داروخانه شبانه روزی شبانه روزی ایمان


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ