ژل و بوتاکس برای رفع این مشکلات تاثیرگذار هستند

دکتر فرهاد کاوه، پزشک پوست، مو و زیبایی:

دکتر فرهاد کاوه، پزشک پوست، مو و زیبایی: 

در جوامع امروزی افراد زیادی را می‌بینیم که باتوجه به سن‌شان، پوستی جوان‌تر دارند یا جوان‌تر از سن خود به نظر می‌رسند. باتوجه به پیشرفت‌هایی که در علم پزشکی و زیبای شده، امروزه با امکاناتی که دراختیار متخصصان این حیطه قرار دارد، می‌توان به زیبایی بیشتری دست یافت. تزریق ژل و بوتاکس از مواردی است که افراد زیادی برای زیبایی و جوان‌تر شدن به این امر مبادرت می‌ورزند. در این مطلب در مورد تزریق ژل و بوتاکس توضیحاتی را برای‌تان آورده‌ایم.

در ابتدا لازم است که بگوییم بوتاکس نام تجاری ماده به‌کار رفته است. نام اصلی بوتاکس، بوتولینیم توکسین است که نام اختصاری آن سم بوتولیسم است که تزریق مقدار کمی از این ماده به‌طور مستقیم در ماهیچه‌ها از فعالیت آنها کم کرده و خطوطی را که براثر پرکاری آن روی صورت به‌وجود می‌آید از بین برده که درنتیجه آن صورت جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. از بوتاکس برای درمان چروک‌های پیشانی و کنار چشم‌ها استفاده می‌کنند که یک روش سریع و نسبتا غیرتهاجمی است. به این صورت که ماده بوتاکس را با سرنگ‌های ظریفی به نقطه موردنظر تزریق می‌کنند. این ماده رابطه اعصاب متصل به ماهیچه‌ها را موقتا قطع کرده و باعث شل شدن ماهیچه‌ها در آن نقطه از صورت می‌شود و بعد از چند روز چروک آن نقطه از صورت  از بین می‌رود.

بوتاکس یک پروتئین خالص طبیعی است که در دوز بسیار پایین تجویز می‌شود. تاثیر بوتاکس معمولا محدود به ناحیه تزریق شده است و به جاهای دیگر بدن سرایت نمی‌کند. این درمان، درمانی غیرجراحی است که معمولا نیازی به زمان ترمیم ندارد.

موارد مختلفی وجود دارد که در آن از تزریق بوتاکس استفاده می‌شود و تزریق بوتاکس منحصر به زیباسازی نیست. از آن میان می‌توان به درمان اسپاسم ماهیچه صورت یا دیگر قسمت‌ها، پرش پلک، اسپاسم ماهیچه‌های گردن، انقباض و تیک گردن و لوچی شدید چشم‌ها اشاره کرد. بوتاکس چروک‌های دینامیکی را ازبین می‌برد اما چین‌های عمیق و استاتیک به درمان‌های دیگری مانند تزریق ژل یا فیلرها نیاز دارند. تزریق ژل یکی دیگر از عمل‌های جراحی است که کاربردهای متعددی دارد. ژل‌ها ترکیباتی هستند که چروک‌های عمیق و گودی‌ها را پر کرده و از آنها برای برجسته کردن گونه و لب استفاده می‌شود. مهم‌ترین کاربرد تزریق ژل در پوست، پرکردن چین‌ها و چاله‌های عمیق در پوست است. مثلا خطوط خنده یا خطوط عمیق در ناحیه اخم و گاهی چین‌های عمیق در اطراف چشم و همچنین برای گونه‌گذاری یا صورت‌هایی که نسبت به بدن لاغرتر هستند. فیلرها همچنین برای ضخیم و حجیم کردن لب‌ها و بهتر کردن ظاهر زخم‌های فرو رفته هم کاربرد دارند.

همان‌طور که می‌دانیم طبق تمام درمانهای زیبایی که یکسری مزایا دارند یکسری ممنوعیت‌هایی هم برای برخی وجود دارد مثلا برای تزریق ژل یا بوتاکس افرادی که ام‌اس دارند یا زنان باردار و شیرده و… ممنوعیت دارند. همچنین یکسری کارها را تا ساعت‌ها بعد از تزریق نباید انجام داد. بهتر است به توصیه‌های متخصصان در این زمینه توجه شود.

دکتر فرهاد کاوه، پزشک پوست، مو و زیبایی: عضو انجمن پزشکان زیبایی کانادا (CAMACS)

شماره های تماس:
02633341460

02633341494

09398455686

آدرس: کرج- مهرشهر- بلوار ارم- طبقه فوقانی داروخانه شبانه روزی شبانه روزی ایمان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ