دکتر وحید عارفی: رفع تیرگی لثه

zahra
یکی از مشکلات افراد امروزه موضوع رنگ تیره و کبود لثه هاست، علت تیرگی در لثه ها وجود و تجمع سلول های رنگی (ملانین) زیر لایه سطحی لثه است.

یکی از مشکلات  افراد  امروزه  موضوع  رنگ تیره و کبود لثه هاست، علت تیرگی در لثه ها وجود و تجمع سلول های رنگی (ملانین) زیر لایه سطحی لثه است. 

 تجمع سلول های رنگی یا به دلیل نژادی و یا اکتسابی می باشد. در موارد اکتسابی بیشتر به دلیل استعمال دخانیات و مواد محرک سطح لثه و در موارد نسبتا کمتری به دلیل وضعیت سیستمیک و بیماری های خاص و یا مجاورت مواد مصنوعی کار شده روی دندانها در  کنار لثه است.  تیرگی لثه ها نمای غیر متعارفی در لبخند و گاهی صحبت کردن دارد.

 با توجه به امنیت دستگاه های لیزر دندانپزشکی امروزه با روش لیزری در یک جلسه تیرگی لثه ها درمان و رنگ لثه به حالت طبیعی باز می گردد. بدیهی است که برای چنین درمانی تشخیص اولیه بسیار مهم است.

 عوارض جانبی :

عمل لیزر رفع تیرگی تحت بی حسی انجام می گردد و هنگام عمل بدون احساس ناراحتی انجام می شود ولی  پس از رفع  بی حسی  سوزش  اندکی  ظرف  مدت یک هفته  دارد  که  به علت پتانسیل  حرارت  در بافت  لثه  پس از تابش لیزر است. 

 این سوزش ظرف ۲۴ ساعت اول توسط مسکن و خنک نمودن مواضع با دهانشویه سرم شستشو و پس از آن صرفا با استفاده مکرر از دهانشویه کنترل می شود.

 طی این مدت باید استعمال دخانیات و مواد غذایی محرک به حداقل برسد.

دکتر وحید عارفی جراح و متخصص بیماری های لثه 

دکتر وحید عارفی جراح و متخصص بیماری های لثه با سابقه  18 سال در این رشته، ایمپلنت و فوق تخصص لیزر و جراحی‌های لیزری در دندانپزشکی عضوAAP آمریکا است. پس از پیشرفت روش‌های لیزری در دندانپزشکی  عمومی، جراحی‌های لثه و دیگر مداواهای دهان، فک و صورت به‌وسیله لیزرتراپی دوره فلوشیپ لیزر را در آلمان گذرانده است. دوره اولیه جراحی‌های ایمپلنت را نزد پرفسور برانمارک و هرتل در سال 1993 فراگرفته و بدنبال آن مدارک متعددی در ارتباط با ایمپلنت و جراحی‌های پیشرفته استخوانی در داخل و خارج از کشور اخذ نموده است. 

جهت تماس با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122894246 

02122894247

آدرس: خیابان شریعتی- جنب حسینه ارشاد -کوچه ارشاد- پلاک 3- طبقه 2 -واحد 25 

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ