استفاده کردن از لنز چشم چه قواعدی دارد؟

هرچه زودتر لنزهای تماسیتان را تعویض کنید چشم های شما سالمتر و راحت تر خواهند بود. موادی مانند پروتئین، کلسیم و چربی ها در اشک چشم شما به طور طبیعی یافت می شود که می تواند روی لنز شما رسوب کند که هم باعث احساس ناراحتی در چشم شده و هم چشم را مستعد عفونت می‌کند.

مضرات لنز رنگی

از آنجا که ساخت لنز رنگی توسط کمپانی‌ها به گونه‌ای است که تعداد زیادی از مصرف کنندگان از یک سایز لنز استفاده می‌کنند گاهی خصوصاً در زمان پلک زدن قسمت رنگی لنز مردمک را می پوشاند و یا چون سایز مردمک با میزان نور تغییر می کند در شب مردمک بزرگتر از قسمت شفاف وسط لنز شده و دید شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اگر بطور مداوم با لنزتان مشکل دارید حتماً با چشم پزشکتان مشورت کنید.

مراحل تمیز کردن لنز

  دست‌هایتان را کاملا بشویید تا کثیفی و جرم‌های آلوده را به چشمانتان وارد نکنید.

   از صابون‌های مرطوب کننده استفاده نکنید چون برای لنز شما خوب نیستند.

   دست‌هایتان را با حوله ای خشک کنید که پرز نداشته باشد.

  ابتدا لنز یک چشم را خارج کنید با محلول مخصوص تمیز کنید تا مواد آرایشی شسته شود.

   بعضی محلول ها نیاز به ساییدن لنز دارند ولی بعضی دیگر فقط با ریختن محلول روی لنز تمام رسوبات را پاک می‌کنند.

  دوباره لنز را بشویید.

  لنزها را در جا لنزی تمیز بگذارید و آن را با محلول مناسب و محلول ضدعفونی کننده پر کنید.

لنز مشترک ممنوع

اگر لنز رنگیتان را با دوستتان به طور مشترک استفاده کنید در اشتباه هستید چون لنز رنگی هم نوعی لنز تماسی و ابزاری پزشکی است و برای چشم هر فرد بطور خاص تجویز می شود. استفاده مشترک از لنز همچنین می تواند باعث انتقال باکتری ها و در نتیجه عفونت چشم شود. لنزهای رنگی باید بطور مناسب تمیز شده و با محلول های ضدعفونی کننده، ضدعفونی شوند.

لنزت را عوض کن

هرچه زودتر لنزهای تماسیتان را تعویض کنید چشم های شما سالمتر و راحت تر خواهند بود. موادی مانند پروتئین، کلسیم و چربی ها در اشک چشم  شما به طور طبیعی یافت می شود که می تواند روی لنز شما رسوب کند که هم باعث احساس ناراحتی در چشم شده و هم چشم را مستعد عفونت می‌کند. البته شما می توانید لنزهایتان را همیشه تمیز نگه دارید ولی لنزهای قابل تعویض در وقت شماصرفه جویی می‌کند. لنزهای قابل تعویض روزانه که هر روز عوض می‌شوند دیگر نیازی به محلول های پاک کننده ندارند و رسوب روی لنز قرار نگرفته و ریسک عفونت را زیاد نمی‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ