دکتر علی باقری حق: جراحی ترمیمی بینی چیست؟

به گفته دکتر علی باقری‌حق بعد از جراحی ترمیمی بینی، بیمار باید از رفتن به مکان‌های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد، همچنین از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی اجتناب کند. داروهایی را که جراح بینی تجویز کرده سر ساعت مصرف شود.

جراحی ترمیمی بینی چیست؟

از دلایل عمده‌ای که برخی افراد پس از جراحی بینی خود مجدد به پزشک مراجعه می‌کنند باید گفت که یا از عمل خود ناراضی هستند یا ممکن است به‌دلیل افتادگی یا برگشت‌پذیری بینی یا نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی یا باقی‌ماندن انحراف و کجی بینی باشد. حتی برخی افراد پس از جراحی ممکن است به مشکلات تنفسی دچار شوند که در این صورت به پزشک مراجعه می‌کنند. در ادامه دکتر علی باقری‌حق، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، فلوشیپ جراحی سر و گردن، در این مورد بیشتر توضیح می‌دهد.

چه زمان و چرا جراحی ترمیمی بینی انجام می‌شود؟

یکی از دغدغه‌هایی که فرد در صورت ناراضی بودن از جراحی بینی اولیه و انتخاب نادرست جراح بینی دچار آن می‌شود، جراحی بینی ترمیمی است، در این صورت است که به اهمیت انتخاب جراح بینی پی می‌بریم. افرادی که قصد انجام جراحی بینی ثانویه یا ترمیمی را دارند، بهتر است در انتخاب جراح بینی خود دقت کنند.

دکتر علی باقری‌حق در این باره می‌گوید: زمانی که افتادگی نوک بینی به صورت کامل برطرف نشده باشد یا نوک بینی بیش از اندازه سربالا باشد، فرد برای ترمیم مجدد به پزشک مراجعه می‌کند. همچنین در مواقعی که بینی بیش از اندازه کوچک یا روی آن فرو رفته باشد. به‌علاوه در مواقعی که سوراخ‌های بینی و دوطرف سوراخ‌ها نامتقارن باشند و کجی بینی و انحراف بینی به خوبی درمان نشده باشد، در این موارد است که افراد برای اصلاح و ترمیم مشکلات بینی خود دوباره نزد پزشک می‌روند.

 چه نکاتی را افراد باید در جراحی ترمیمی بینی رعایت کنند؟

دکتر باقری‌حق نکاتی را در جراحی ترمیمی بینی لازم می‌داند. وی می‌گوید: افرادی که قصد ترمیم بینی خود را دارند باید تا یک سال صبر کنند تا برش‌های ایجاد شده از جراحی اولیه بهبود یابد و بعد از آن اقدام به جراحی ترمیمی بینی کنند. فرد پس از ترمیم نوک بینی و جراحی بینی ثانویه بهتر است دید واقع‌بینانه‌ای نسبت به جراحی زیبایی بینی داشته باشد. همچنین جراحی ترمیمی بینی یک عمل پیچیده است که با هر بار تکرار آن پیچیدگی‌اش بیشتر می‌شود.

افراد به این نکته توجه داشته باشند که در جراحی بینی ثانویه به دلیل اینکه بافت حساس شده، پیچیدگی عمل بیشتر است. زمان جراحی ترمیمی بینی کمی بیشتر از جراحی بینی اولیه است که این زمان بستگی به میزان ایرادات باقی‌مانده از رینوپلاستی اول دارد.

انواع روش جراحی ترمیمی بینی چگونه است؟

جراحی بینی ثانویه به دو روش جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته انجام می‌شود، انتخاب یکی از این روش‌ها توسط جراح بینی و مهارت و تبحر او تعیین می‌شود.

اقدامات قبل از جراحی ترمیمی بینی به چه شکل است؟

– یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از جراحی بینی ثانویه انتخاب یک جراح بینی خوب و باتجربه است.

پس از انتخاب جراح بینی موردنظر حتما برای مشاوره به مطب او رفته و نمونه کارهای او را مشاهده کنید.

– پیش از مراجعه برای جراحی ترمیمی بینی حتما آزمایشات مورد نیاز را که جراح بینی تجویز کرده است، انجام دهید.

به مدت یک هفته قبل از مراجعه برای جراحی بینی ثانویه از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و الکل و استعمال دخانیات جدا خودداری کنید.

 مراقبت‌های بعد از جراحی ترمیمی بینی:

به گفته دکتر علی باقری‌حق بعد از جراحی ترمیمی بینی، بیمار باید از رفتن به مکان‌های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد، همچنین از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی اجتناب کند. داروهایی را که جراح بینی تجویز کرده سر ساعت مصرف شود.

در پایان لازم می‌دانیم بگوییم که در جراحی بینی حتما باید نزد پزشکی متخصص و متبحر مراجعه کرد و حتما به موارد و توصیه‌های پزشک قبل از جراحی و بعد از آن رعایت کرد تا  مشکلی پیش نیاید.

دکتر علی باقری حق جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، فلوشیپ جراحی سرو گردن با انجام خدمات جراحی زیبایی بینی ، جراحی بینی ترمیمی ، جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی ، تومور های سر و گردن ، پروتز چانه

 شماره های تماس:

02188770434

09010771616

آدرس: تهران، ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، کوی نگار، پلاک 48، طبقه همکف، مطب دکتر برقعی

سایت

اینستاگرام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نسترن

نسترن

1398-09-16 - 13:35 پاسخ

مادرم یک هفته هست عمل تیرویید داشته خدارو شکر حالش خیلی خوبه و عمل خوبی داشته ممنونم از اقای دکتر بابت همه چیز