چگونه با تهوع و استفراغ بارداری خداحافظی کنیم؟

براساس دیدگاه درمانگران طب چینی جاذبه زمین مهم‌ترین عامل بروز تهوع و استفراغ بارداری است....

تحقیقات و مقاله‌های مختلفی در نشریات تخصصی پزشکی در جهان منتشر شده که بارها از تاثیر طب سوزنی و تکنیک‌های درمانگران طب چینی برای پیشگیری و درمان تهوع و استفراغ  زنان در دوران بارداری صحبت کرده‌اند.

علت: براساس دیدگاه درمانگران طب چینی جاذبه زمین مهم‌ترین عامل بروز تهوع و استفراغ بارداری است چراکه بدن برای مبارزه با جاذبه زمین و پیشگیری از سقط جنین موجود در رحم نیرویی برخلاف جاذبه زمین تولید می‌کند که موجب می‌شود هر آنچه در معده فرد وجود دارد به سمت دهانه معده و بالا حرکت کند. این عامل موجب ابتلا به تهوع و حتی استفراغ در زن باردار می‌شود. اما طب سنتی چین می‌تواند با تکنیک‌هایش عملکرد و حرکت معده و مری را کنترل ‌کند.

نسخه اول: روش درمانی در این زمینه بهره‌گیری از متد طب سوزنی یا طب فشاری است که در چند مرحله صورت می‌گیرد. در مراحل اول پزشک با طب فشاری نقطه‌ای  روی بدن سعی می‌کند، تهوع و استفراغ  را کنترل کند، این تکنیک توسط خود پزشک انجام شده یا به واسطه آموزش بر عهده بیمار گذاشته می‌شود.

نسخه دوم: در صورت نبود موفقیت، بعد از چند جلسه درمانی، متخصص ممکن است از طب سوزنی یا روش‌های دیگر برای درمان استفاده کند. تحریک این نقطه و نقاط دیگر کمک می‌کند حرکت مری و معده تنظیم شده و غذا به درستی به طرف روده کوچک یا بزرگ حرکت کند. استفاده از متدهای درمانی طب سوزنی برای درمان تهوع و استفراغ نسبت به متد طب فشاری قوی‌تر و ماندگار‌تر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
Roza

Roza

1394-04-23 - 09:28 پاسخ

سلام و وقت بخیر من بعضی وقتا که استرس زیادی دارم حالت تهوع واستفراغ میگیرم آیا طب سوزنی میتونه برای درمان این نوع حالت تهوعها هم جواب میده خواهش میکنم جواب منو بدین ممنون میشم

admin

admin

1394-04-23 - 09:28

حالت تهوع دلایل فراوانی می تواند داشته باشد ، باید با پزشک مشورت کنید