دکتر وفایی: نکاتی درباره تزریق چربی و چگونگی انجام آن

باتوجه به اینکه سن افراد بالا می‌رود بافت چربی پوست کم می‌شود که این امر باعث افتادگی و چروک پوست می‌شود، در این صورت روش‌هایی هست که با تجویز پزشکان می‌توان این مشکلات را برطرف کرد. یکی از این روش‌ها تزریق چربی است که باعث پرتر شدن پوست صورت و جوان‌تر شدن آن می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.

تزریق چربی چیست؟ 
تزریق چربی یکی از روش‌های جوانسازی پوست است. قسمت‌هایی از پوست صورت که دچار کاهش حجم می‌شود مثل گونه‌ها، گودی زیر چشم، خط خنده، شقیقه‌ها، نازک شدن لب‌ها و حتی پشت دست‌ها را می‌توان با تزریق چربی که از خود فرد گرفته می‌شود و به ناحیه موردنظر تزریق می‌گردد پر و کاهش حجم را اصلاح کرد. معمولا افرادی که علاقه‌مند به این عمل هستند، تزریق چربی در صورت را بیشتر از سایر نقاط پوست بدن می‌پسندند به‌ویژه خانم‌ها یا افرادی که به‌طور ناگهانی در یک دوره زمانی خاص وزن خود را از دست می‌دهند.  

برداشتن چربی و جداسازی سلول‌های چربی چگونه انجام می‌شود؟

در ابتدا چربی مورد تزریق از نواحی‌ای مانند شکم، باسن و اطراف ران‌ها برداشته شده که معمولا بدون برش انجام می‌شود. تزریق سرم در این نواحی و سپس با کشیدن یا ساکشن مایع تزریق شده به صورت حرکت‌های رفت و برگشت چربی موردنیاز جمع‌آوری می‌شود. در مرحله بعد سلول‌های چربی که داخل سرم است و مخلوطی از سلول‌های چربی و سلول‌های خونی است، جدا می‌شود. برای جدا کردن چربی و خون معمولا از روش سانتریفیوژ کردن استفاده می‌شود و روش دیگر هم اینکه چربی به‌دست آمده در یک مکان به‌طور ثابت نگه داشته می‌شود که با گذشت زمان سلول‌های چربی که سبک‌تر هستند بالاتر می‌روند و سلول‌های خونی در سرم ته‌نشین می‌شوند و سپس به آرامی سلول‌های چربی از مابقی سلول‌ها جدا می‌شود. مرحله آخر هم تزریق چربی است که در سلول‌های چربی توسط سرنگ به آرامی در قسمت‌های مورد درمان تزریق می‌شود.

مزایای تزریق چربی چیست؟

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تزریق چربی را می‌توان به طبیعی بودن و یک‌دستی بافت چربی دانست که باعث برجستگی طبیعی در نواحی صورت می‌شود. همچنین با تزریق چربی، به‌دلیل برداشتن بافت چربی از مناطق دیگر بدن، فرم‌دهی و اصلاح قسمت‌های دلخواه بدن به‌صورت طبیعی انجام می‌شود. برای تزریق چربی هیچ برش پوستی صورت نمی‌گیرد و هیچ اثری از تزریق هم بر جا نمی‌ماند. در جوان‌سازی پوست با تزریق چربی علاوه بر گونه و چانه برای جوان‌سازی کل صورت و دست‌ها هم می‌توان بهره برد. همچنین برای جوان‌سازی دست‌ها، رفع لاغری‌های موضعی در ران‌ها و ساق پا، مچ دست و پا یا هر جایی که نیاز به اصلاح داشته باشد، می‌توان از روش تزریق چربی استفاده کرد. انجام تزریق چربی در بیشتر موارد مانند بوتاکس به صورت سرپایی، بدون بستری و با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. دوره نقاهت در تزریق چربی بسیار کوتاه است و افراد بعد از چند روز می‌توانند به فعالیت روزمره خود ادامه دهند.

توصیه‌ها و روش‌های مراقبت بعد از تزریق چربی

برای جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش تورم از محلی که چربی برداشته شده ، بهتر است پیاده روی را شروع کنید. به ‌علاوه اینکه باید محل برداشت چربى با باندکشى یا گن مناسب برای دو هفته، محکم بسته شود. در هفته‌های اول بعد از تزریق، به مدت طولانی در آفتاب قرار نگیرید و از سونای خشک و بخار و حمام‌های طولانی‌مدت بپرهیزید. در سه روز اول از کمپرس سرد در صورت و محلی که چربی از آن گرفته شده استفاده کنید، سپس کمپرس گرم قرار دهید تا کبودی و ورم  کمتر شود. می‌توانید از روز دوم بعد از تزریق حمام کنید. یک روز بعد از تزریق چربی می‌توان از کرم ضدآفتاب استفاده کرد و آرایش کردن هم مانعی ندارد. در پایان هم اینکه داروهای خود را تا آخر مصرف کنید.

در پایان لازم است بگوییم که برای تزریق چربی موارد بهداشتی که پزشکتان در اختیارتان قرار می‌دهد را به‌درستی انجام دهید. از کارهای سنگین و اضافه خودداری کنید تا تزریقی طبیعی و بدون مشکل داشته باشید.

آدرس: تهران- سعادت آباد- میدان کاج- ابتدای سرو شرقی- جنب بانک ملی- ساختمان پزشکان کاج- طبقه همکف

تلفن : 02126765331       02122094136

اینستاگرام

سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ