داروهای شفابخشی که سرماخوردگی را درمان می کند؟

خوراکی‌های شفابخش….

در درمان سرماخوردگی ویتامینc حرف اول را می‌زند. این ویتامین علاوه بر کوتاه کردن دوره بیماری شدت سرفه و عطسه را هم کم می‌کند. بنابراین خوردن آب پرتقال و گریپ فروت در این دوران درمان مکمل محسوب می‌شود.

خوردن مایعات هم یکی دیگر از راه‌های معجزه‌آسایی است که می‌تواند به سرعت سرماخوردگی را از تن بیرون کند. البته این به معنای آن نیست که برای رفتن به جنگ سرماخوردگی رژیم آب لازم دارید! همان 6 تا 8 لیوان آبی که متخصصان برای یک روز پیشنهاد می‌کنند هم کافی است. اگر طاقت خوردن همین مقدار آب را هم ندارید، آب میوه ها، چای و دیگر مایعات رقیق جایگزین خوبی برای مایعاتی هستند که در اثر تب از دست داده اید. علاوه‌بر این، مایعات باعث خروج عوامل بیماری زا و آلودگی از بدن می‌شوند که نتیجه مستقیمش بهبود سرماخوردگی است. بنابراین می‌توانید غذاهای آب‌دارتری مثل سوپ و آش رقیق را جایگزین وعده‌های چرب و سنگین کنید.

تمام کسانی که به درمان‌های غیردارویی اعتقاد دارند، معجزه عسل را در سرماخوردگی دیده اند. حل کردن یک قاشق مرباخوری عسل در نصف استکان آب لیمو و آب گرم، در اولین روزهای سرماخوردگی می‌تواند به سرعت علایم را از بین ببرد. برای درمان گرفتگی صدا هم می‌توانید یک قاشق عسل طبیعی را در یک لیوان آب گرم حل کنید و صبح‌ها به صورت ناشتا میل کنید.

منبع: alodoctor.com 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ