زیبایی بینی به روش ساختاری

«رینو پلاست» یا جراحی زیبایی بینی از نظر علمی قدمتی حدود 50 سال دارد که به صورت عمومی انجام می‌شود و در طول مدت تغییرات زیادی داشته و هرچه می‌گذرد این عمل تبدیل به یک جراحی عملکردی همراه با زیبایی می‌شود

«رینو پلاست» یا جراحی زیبایی بینی از نظر علمی قدمتی حدود 50 سال دارد که به صورت عمومی انجام میشود و در طول مدت تغییرات زیادی داشته و هرچه میگذرد این عمل تبدیل به یک جراحی عملکردی همراه با زیبایی میشود و برخلاف سالهای دور که پزشکان اعتقاد داشتند بعد از این عمل باید قید تنفس صحیح را زد، اکنون این عمل باید علاوهبر تاثیر بر زیبایی صورت از نظر تنفسی هم مثبت باشد یا حداقل تاثیر منفی نداشته باشد.

بینی زیبا چیست؟

از نظر زیباشناسی هم در چند سال گذشته تغییرات شگرفی هم در بین جراحان و هم در بین مردم صورت گرفته، برخلاف گذشته که بینی جراحی شده یک بینی کوچک و فانتزی بود، امروزه بیماران و جراحان خواهان یک بینی طبیعی، بدون اشکال و زیبا هستند.  بهنظر علم امروز زیباترین بینی، بینی است که منجر به زیبایی صورت شود نه اینکه بینی به یک عضو خاص تبدیل شود و جلب توجه کند.

سپتورینو پلاستی

«سپتورینو پلاستی» یا جراحی زیبایی ساختاری، اساساش بر توجه به ساختار نگه دارنده بینی است. همانطور که ساختمان دارای یک اسکلت است، بینی نیز یک اسکلت دارد. در رینو پلاست ساختاری هدف  اصلاح این ساختار و تقویت آن است. در نتیجه بینی پس از عمل ساختار قویتری دارد و با وجود اینکه در طول عمل دستکاریهایی روی ساختار بینی انجام شده اما این تغییرات باعث پایداری بینی میشود و از تغییر آن در دراز مدت جلوگیری میکند. اختلالات داخلی بینی و تیغه بینی اصلاح میشود و عملکرد بینی بهتر میشود.

رینو پلاستی غیرتخریبی

یک نوع دیگر از عمل جراحی زیبایی بینی است و برخلاف روشهای قبلی که اساس شکل دادن به قسمت غضروفی بینی برمبنای برشهایی در قطر غضروف بود، در این روش هیچگونه برشی روی غضروف داده نمیشود و با توجه به خاصیت فنری غضروفها باعث حفظ این خاصیت  و تمایل آن برای باز نگه داشتن دهانه بینی میشود. در روشهای تخریبی، برش غضروف باعث از دست رفتن خاصیت فنری، افتادگی، گرفتگی و بدفرمیبینی میشود.

همه پزشکان  به این روش جراحی نمیکنند

مجموعا تمایل به انجام عمل زیبایی بینی با روشهای فوق رو به افزایش است. چه در بیماران و چه در جراحان.

 ولی روش جراحی زیبایی ساختاری جراحی دشواری است و زمان انجام آن طولانیتر از زمان معمول است و هنوز برخی از بیماران آگاهی لازم برای درخواست مناسب از پزشک معالج را ندارند و هنوز بسیاری از عملهای جراحی با روشهای غیر ساختاری انجام میشود که امیدواریم به تدریج روشهای ساختاری جایگزین روشهای تخریبی شود.

مراقبتهای بعد از عمل

با توجه به اینکه در این روشها ساختار تقویت شده و برشی داده نمیشود مراقبت کمتر است و سرعت بهبودی بیشتر. در همه روشها ترمیم نهایی و شکل اصلی بینی از 6 ماه تا یک سال بعد از عمل مشخص میشود و اصولا رسیدن زود هنگام به شکل بینی ایدهآل اصلا چیز خوبی نیست چون بینی که زود به وضعیت ایدهآل میرسد خیلی زود هم شکل خود را از دست میدهد.

مکان عمل

این نوع جراحی با بیحسی موضعی امکانپذیر نیست و حداقل بیمار باید در وضعیت خواب قرار بگیرد. انجام عمل در اماکنی که امکانات لازم، پزشک متخصص بیهوشی و اتاق عمل مجهز وجود ندارد به هیچ وجه توصیه نمیشود.

سن مناسب برای جراحی بینی

بهترین سن عمل جراحی بینی معمولا پس از رشد کامل صورت است. در بسیاری از موارد از جمله اشکالات تشریحی مادرزادی، این عمل در سنین بسیار پایین هم انجام میشود اما توصیه میشود، عمل پس از بلوغ سنی کامل باشد. پس از بلوغ، محدودیت سنی وجود ندارد

آینده بینیهای عمل شده  با رینوپلاستی

امروزه توجه بسیاری به نتایج طولانی مدت عمل میشود و برخلاف سالهای قبل که یک عمل جراحی غیرساختاری و فقط جهت کوچک کردن بینی مرسوم بود.

 امروز روشهای جدید زیبایی ساختاری و غیرتخریبی مورد توجه قرار گرفتهاند که یکی از اصول آن، این است که با گذشت زمان تغییرات در حداقل باشد و حتی اعتقاد بر این است که نسبت به یک بینی عمل نکرده کمتر هم باشد. در حالی که در عملهای جراحی غیرساختاری، بینی به سرعت در اثر گذر سن، تاثیر نیروی جاذبه زمین و … تغییر شکل میدهد.

جراحی پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ