چرا بعضی بچه ها ناآرام اند و مدام غلت می خورند؟

آیا با توجه به نوع خوابیدن می توان به وجود بیماری احتمالی در آنها پی برد؟

بله، عوامل متعدد جسمانی و محیطی یا ترکیب این ۲ می توانند باعث خواب ناآرام کودک شوند. گاهی هم شرایط نامطلوب محیط مثل دما، سروصدا و نور اتاق آرامش بچه را برهم می زند. مثلا می گویند دمای اتاق بچه باید ۳۰ درجه سانتی گراد به بالا باشد چون امکان دارد پتویش را کنار بزند و سرما بخورد. در حالی که این درجه حرارت مطلوب نیست و بچه به دلیل گرمای اتاق بی قرار می شود و نمی تواند خوب بخوابد.

درجه حرارت ایده آل اتاق خواب ۲۴ ۲۱ درجه سانتی گراد است. علت بروز بعضی از این شرایط نامناسب ما بزرگ ترها هستیم؛ برخی رفتارها و باورهای اشتباه والدین می تواند نظم و آرامش خواب بچه ها را بر هم زند؛ مثلا مادر ممکن است هر گریه شیرخوار را با شیردهی یا آغوش گرفتن پاسخ دهد.

اما این کار باعث عادت کردن شیرخوار به بیداری مکرر در شب و خواب ناآرام شود در حالی که بعد از ۷ تا ۱۰ ماهگی، بچه باید حداقل بین ۱۲شب تا ۵ صبح خواب ممتد داشته باشد.

گاهی هم بیماری های زمینه ای مانند برگشت محتویات مری به معده، عفونت گوش، دردهای مختلف، کولیک شیرخواران، آسم، آلرژی(از جمله به شیر) و… علت بی قراری کودک در خواب هستند اما در راس این مشکلات آپنه است که خواب کودک را بر هم می زند.

(سایت نی نی
بان)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ