تفاوت‌های مسأله ساز زوجین

اختلاف نظرهای خطر ساز در ازدواج

الو دکتر برای انتخاب همسر و حل تفاوت‌های مسأله ساز زوجین مهم ترین موارد را توصیه می کند.

عادت‌های شخصی نداشته باشید

وقتی زن و شوهر عادات شخصی متضاد و متفاوتی داشته باشند به تدریج تنش و اختلاف میانشان بروز می‌کند و خدای ناکرده شدید می‌شود. بعضی از عادت‌های مساله‌ساز عبارتند از نظم و ترتیب، مسوولیت‌پذیری، وقت‌شناسی، نظافت و نظایر اینها! اگر یکی از زوجین سیگار می‌کشد و دیگری به بوی سیگار آلرژی داشته باشد یا مثلا یکی از طرفین به خوردن غذاهای مغذی و مرتب عادت داشته باشد و دیگری اصلا به این که چه می‌خورد بها ندهد دردسر زیادی در زندگی‌شان درست می‌شود. دردسرهای ریز و کوچکی که می‌تواند اوقات زندگی آنها را تلخ و حتی آسیب‌پذیر کند.

نباید میزان انرژی‌تان متفاوت باشد

ازدواج دو نفر که یکی کم‌انرژی و دیگری پرانرژی است وحشتناک است. اختلاف در میزان انرژی در زمینه‌های مختلفی خودش را نشان می‌دهد. مثلا در معاشرت‌های اجتماعی فعالیت‌های مذهبی، برقراری روابط و تغذیه.

به یک اندازه باید پول خرج کنید

متاسفانه بسیاری از ازدواج‌ها در اثر نداشتن توافق بر سر مسائل مالی از هم می‌پاشند. یکی به فکر آینده است و می‌خواهد پولش را پس‌انداز کند و با ضریب اطمینان بالا بر دارایی‌های خود بیفزاید و دیگری به فکر خوش بودن در لحظه حال است. دوست دارد ریسک کند، ‌سرمایه‌گذاری‌های پرخطر داشته باشد و فی‌الحال خوش باشد. به هر حال تفاوت در نوع خرج کردن پول می‌تواند دردسرساز باشد. ناگفته نماند که پول نه تنها دلیل خوشبختی نیست بلکه دلیل از هم پاشیدن زندگی بی‌آلایش و شیرین هم می‌تواند باشد.

تفاوت در حرف زدن و مهارت‌  کلامی

اگر زوجین یکی پرحرف و دیگری کم حرف باشد، ‌اگر یکی خواهان سکوت و دیگری علاقه‌مند به گفت‌وگو باشد، اگر یکی دوست داشته باشد موقع غذا خوردن آرامش برقرار کند و دیگری تمایل به تعریف وقایع روز در زمان غذا خوردن دارد، معمولا اختلاف به بار می‌آید و البته کسانی هم هستند که از ساکت بودن بیش از حد همسر یا پرحرف بودن بیش از اندازه او گله‌مندند و افسرده می‌شوند.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ