چرا عضلات ماشه‌ای درد می‌گیرند؟

اجرای تکنیک‌های تریگرپوینت‌‌تراپی معمولا با درد خفیفی همراه است. این شیوه اگرچه دردناک است اما در کمتر از 3 جلسه می‌تواند درد شما را برطرف کند....

تکنیک‌های تریگرپوینت‌تراپی اگرچه در تسکین بسیاری از دردها کاربرد دارند اما استفاده از این شیوه‌ها بدون مشاوره متخصص به همه افراد توصیه نمی‌شود:

غالبا استفاده از تکنیک‌های تریگرپوینت‌تراپی برای افراد بالای 70 سال توصیه نمی‌شود. البته باید توجه داشت که منظور افراد بالای 70 سال افراد ناتوان است، چراکه تکنیک‌های تریگرپوینت‌تراپی جزو تکنیک‌های سنگینی است که نیاز به توانایی جسمی مناسبی دارد.

اجرای تکنیک‌های تریگرپوینت‌‌تراپی معمولا با درد خفیفی همراه است. این شیوه اگرچه دردناک است اما در کمتر از 3 جلسه می‌تواند درد شما را برطرف کند. گاهی افرادی مشاهده می‌شوند که با اجرای یک تکنیک بعد از 10 دقیقه درد را فراموش می‌کنند؛ افرادی که در طول سالیان دراز روش‌های مختلفی را برای تسکین و درمان دردهای‌شان تجربه کرده‌اند و ناموفق بوده‌اند.

دردهای ماشه‌ای به دلایل مختلف سراغ افراد می‌آید. گاهی کشیدگی عضلانی و ماهیچه‌ای و گاهی حرکات تکراری غیر اصولی در طول روز موجب بروز این دردها می‌شود. با این وجود عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند به بروز نقاط دردناک یا نوارهای دردناک در بافت عضلانی و ماهیچه‌ای منجر شود. فعالیت بیش‌ از ‌اندازه، اختلال در عملکرد عضلانی و اسکلتی بدن، پیچ‌خوردگی، آسیب دیسک، خستگی عمومی، کم‌کاری و بی‌تحرکی ناشی از شکستگی‌ها، استرس و اضطراب و سن و سال و جنس افراد از جمله مواردی است که می‌تواند در بروز نقاط ماشه‌ای دردناک موثر باشد. بروز این نقاط ماشه‌ای در بدن با دردهای موضعی در ماهیچه‌ها، سفتی ماهیچه‌ای، سفتی مفاصل و تشدید درد و اسپاسم در هوای سرد بیشتر می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ