علت دردهای روزانه همراه با راه حل/2

toranj
برای اگاهی از دردهایی که روزانه متحمل می شوید این مقاله را بخوانید.

به گزارش الودکتر: در مقاله قبلی در مورد علت های مختلف درد خواندید و برخی از دلایل ان بررسی شد. در این مقاله نیز به ادامه بحث دردهای روزمره و بیماری های عجیب ناشی از ان می پردازیم.

بغل کردن کودک

عمل ساده ای که روزانه کودک خود را بغل می کنید و به مهد کودک می برید هم می تواند در ناحیه مچ دست برایتان درد ایجاد کند. این آسیب  تکراری است که موجب درد و تورم در مچ دست و انگشت شست شما می شود.

راه حل: یاد بگیرید که کودک خود راراه ببرید. برای از جا بلند شدن نیز دستان خود را در پشت و باسن قرار دهید و با عضلات بزرگ بازوهایتان بلند شوید.

حمل کردن کیف لپ تاپ

اگر شما لپ تاپ خود را مانند یک اندام اضافی حمل می کنید، احتمالا به برخی از قسمت های بدن فشار می آورید. Westerdahl می گوید: لپ تاپ های دستی بر روی ساعد تمرکز می کنند و در واقع می توانند آرنج شمار ا اذیت کنند. کیف های رو دوشی لپ تاپ که روی  یک شانه می اندازید می تواند بهدرد پشت و شانه شما منجر شود.

راه حل: لپ تاپ سبک تر را انتخاب کنید یا از کیف های رو دوشی دوطرفه استفاده کنید.

بستن موها

دم اسبی کردن موهای سر می تواند باعث سردرد شود چرا که انقدر محمکم بسته می شوند که اغلب به سر آسیب می رسانند و معمولا بعد از باز کردن کش مو این درد تازه احساس می شود.. برخی از بیماران مبتلا به میگرن حساسیت بیشتری نسبت به این نوع بستن مو دارند.

راه حل: موهای خود را پایین ببندید و کمی کش سر را شل ببندید که باعث سردرد نشود.

سندروم خستگی مزمن Chronic fatigue syndrome

سندروم خستگی مزمن شرایطی است که باعث می شود احساس خستگی و ضعف کنید و این خستگی و ضعف ارتباطی به میزان استراحت و خواب شما ندارد. این مسئله اغلب باعث بی خوابی می شود، زیرا بدن استراحت کافی ندارد. سندروم خستگی مزمن منجر به درد عضلات و مفاصل بدن می شود.

دیگر نشانه های سندروم خستگی مزمن عبارتند از:

مشکل در خوابیدن

گلو درد

سردرد

مشکل در به خاطر سپردن یا فکر کردن

سرگیجه و آشفتگی

عادات خواب

وقتی صبح از خواب بیدار میشوید، خوب  نگاهی به وضعیت خواب خود بیندازید. خوابیدن روی  معده ممکن است به گردن فشار وارد کند. افراد دیگر با یک سرو دستهای باز می خوابند. پس از چند ساعت، این موقعیت می تواند شانه را تحت فشار قرار دهد.

راه حل: راه های بهتری برای خواب بر روی پشت و یا در کنار خود با دست های خود را در زیر سطح شانه است.  می توانید یک بالش بین زانو برای جلوگیری از کمر درد قرار دهد.همچنین می توانید یک بالش را زیر گردن و زیر زانوی خود قرار دهید. همینطور کم خوابی نیز از دیگر عوامل درد می تواند باشد. کم خوابی بر روی سلامت کل بدن تاثیر می گذارد. شبانه به ۶ تا ۸ ساعت خواب نیاز دارید. بافت ها و سلول های بدن برای سلامت ماندن به خواب کافی احتیاج دارند و مغز نیز برای هوشیاری و عملکرد درست به خواب نیاز دارد.بدون خواب بدن زمان برای استراحت و دریافت انرژی و انجام فرایندهای ضروری ندارد. این کمبود انرژی باعث بدن درد می شود.

صرف غذا

رعایت نکردن وعده های غذایی باعث می شود که قند خون شما بیفتد. در بعضی افراد، قبل ازاینکه متوجه شوید که گرسنه هستید، می توانید سردرد عظیمی ایجاد کند.

راه حل: خوردن غذاهای مغذی به طور منظم در طول روز. تنقلاتی را انتخاب کنید که حاوی پروتئین و غلات کامل مانند کره بادام زمینی یا از  کراکرهای  گندمی استفاده کنید. گیاهان مانند کرفس یا هویج انتخاب خوبی دیگی هستند که می توانید داشته باشیدر، همینطور با آجیل نیز می توانید وعده های غذایی خود را تامین کنید.

استرس

زمانی که مضطرب هستید، سیستم ایمنی بدن نمی تواند پاسخ خود به التهاب را به خوبی کنترل کند. در نتیجه بدن نمی تواند به خوبی همیشه با عفونت و بیماری مبارزه کند. این مسئله باعث بدن درد می شود، زیرا حساسیت بدن به التهاب و عفونت بیشتر می شود.

دیگر علائم استرس عبارتند از:

بالا رفتن غیر طبیعی ضربان قلب

افزایش فشار خون

گرگرفتگی یا عرق سرد

هایپرونتیلیشن hyperventilating

لرز غیر طبیعی بدن

سردرد، مانند سردرد تنشی یا میگرن

اگر فکر می کنید استرس باعث بدن درد شده است، تغییرات کوچک در سبک زندگی روزانه می تواند استرس را تا حد امکان کاهش دهد. برای کاهش استرس مراحل زیر را امتحان کنید:

– هر روز به مدت چد دقیقه مدیتیشن کنید. بر روی تنفس خود تمرکز کنید و ذهن خود را از مردم و رویدادهایی که باعث استرس شما شده اند، خالی کنید.

– پیاده روی کنید یا محیطی را که باعث افزایش استرس شما شده اند، ترک کنید.

– احساسات خود را که باعث بروز استرس و اضطراب شده اند، با شخص مورد اعتمادی در میان بگذارید

– اگر به خاطر استرس کم خواب شده اید، از تکنیک های ریلکسیشن قبل از خواب استفاده کنید یا در طول روز چرت بزنید.

منبع: الودکتر

علت دردهای روزانه همراه با راه حل/1

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ