خودارضائی در متأهلین

خودارضایی در متأهلین تنها در شرایط خاصی رخ می­ دهد و کمتر پیش می‌­آید که دنباله‌­دار باشد. اما اگر تبدیل به عادت یا راه حلی موقت برای رفع مشکل شود می ­تواند زندگی زناشویی را به پرتگاه نابودی بکشاند.

خود ارضایی در متأهلین شاید به اندازه‌­ای تابو باشد که حتی در مراکز مشاوره و کلینیک ­های روان ­درمانی چندان مطرح نگردد. شاید یکی از دلایل آن این باشد که این اختلال جنسی، برخلاف بقیه اختلالات در همه شرایط رخ نمی ­دهد و کمتر پیش می­ آید که مزمن باشد. به ­عنوان مثال، اختلال جنسی مثل چشم چرانی (Voyeurism) اختلالی مزمن و با پیش آگهی بد است که ممکن است تبدیل به یک سبک زندگی گردد و حتی باعث گردد فرد کارکرد طبیعی جنسی خود را از دست بدهد. اما خودارضایی در متأهلین تنها در شرایط خاصی رخ می­ دهد و کمتر پیش می‌­آید که دنباله‌­دار باشد. اما اگر تبدیل به عادت یا راه حلی موقت برای رفع مشکل شود می ­تواند زندگی زناشویی را به پرتگاه نابودی بکشاند.

بنابراین بهتر است در همان اوان پیدایش این مشکل، زوج یا زوجین به دنبال راه حلی برای حل آن باشند. معمولا در اکثر درمان­های روانشناختی، روانشناس قبل از همه چیز به بررسی شرایط زمینه­‌ساز آن بیماری می‌­پردازد تا قبل از همه چیز آنها را برطرف نماید.

منبع: سایت علمی روانشناسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
تانیا

تانیا

1394-05-14 - 21:22 پاسخ

خانومی هستم ۲۱ساله حدودا دوساله که ازدوراج کردم شوهرم ۳۲سالشه .ما در طول دو سالی که از ازدواجمون میگذره هرشب باهم رابطه داریم انقدر که اگه یک شب در کنار هم نباشیم مجبور به خود ارضایی میشم .میخواستم ببینم مشکلی برامون پیش نمیاد؟؟؟

قاسم

قاسم

1394-05-09 - 18:25 پاسخ

خسته نباشید میخواستم درباره ی جنوب شدن توی خواب یه توضیحی بدهید اصلا این جنوب شدن به بدن ما خوب هست یا نه یه توضیح واضحی بدهید ممنون

admin

admin

1394-05-09 - 18:25

برای کسب آگاهی بیشتر درباره ی  انزال در خواب به لینک زیر مراجعه فرمایید :

انزال-در-خواب/http://www.alodoctor.ir/question/search/1804/