رایج ترین درمان های دندانپزشکی بازیگران و سلبریتی ها

zahra
علاوه بر این که بازیگران و سلبریتی ها برای مقاصد درمانی به دندانپزشک مراجعه می کنند، به دلیل موقعیتی که دارند باید همیشه به جلوه، ظاهر و چهره خود نیز اهمیت خاصی بدهند چرا که این کار در محبوبیت آنها نزد مخاطبشان تأثیر بسزایی دارد. به جرأت می توان گفت که اکثر بازیگران و سلبریتی های مشهور که تا به امروز نام آنها را شنیده اید، حداقل یک بار برای انجام درمان های زیبایی به متخصص مراجعه کرده اند.

علاوه بر این که بازیگران و سلبریتی ها برای مقاصد درمانی به دندانپزشک مراجعه می کنند، به دلیل موقعیتی که دارند باید همیشه به جلوه، ظاهر و چهره خود نیز اهمیت خاصی بدهند چرا که این کار در محبوبیت آنها نزد مخاطبشان تأثیر بسزایی دارد. به جرأت می توان گفت که اکثر بازیگران و سلبریتی های مشهور که تا به امروز نام آنها را شنیده اید، حداقل یک بار برای انجام درمان های زیبایی به متخصص مراجعه کرده اند.

دندان مهمترین عضو پس از چشم‌ها در زیبایی چهره است. دندان های نامرتب و ناسالم علاوه بر اینکه مشکلات سلامتی را به همراه خواهند داشت، از زیبایی و جذابیت چهره می کاهند. در سالهای قبل هنگام تهیه فیلم های سینمایی برای جذابیت و زیبایی بیشتر بازیگران و سلبریتی ها از روکش‌ های دندانی استفاده می شد البته روکش های مورد استفاده در آن زمان با روکش های امروزی تفاوت بسیاری داشتند به این صورت که علاوه بر اینکه جنس و استحاکم روکش های امروزی را نداشتند، در بسیاری موارد بصورت موقت و تنها برای طول مدت فیلمبرداری بر روی دندان بازیگران قرار داده می شدند.

امروزه رایج ترین درمان های دندانپزشکی زیبایی، لمینت کردن دندان با استفاده از لمینت سرامیکی، کامپوزیت دندان و درنهایت، ایمپلنت دندان هستند. البته اغلب روکش هایی که در خارج از ایران استفاده می شوند، لمینت‌های سرامیکی هستند و از روش‌هایی مانند کامپوزیت، کمتر در کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می شود.

در گذشته لبخند های زیبا تنها مخصوص بازیگران و سلبریتی ها بود، به همین دلیل است که لبخند زیبا را به عنوان لبخند هالیوودی نیز می شناسیم. ولی امروزه این خدمات برای تمامی افراد و تقریبا با هر بودجه ای در دسترس می باشد.

لمینت دندان

رایج ترین روش در جهان برای ایجاد خط لبخند، که اصطلاحا به عنوان لبخند هالیوودی نیز شناخته می شود، استفاده از روش لمینت دندان است. از آنجا که دندان های زیبا و جذاب تاثیر شگفت انگیزی بر روی لبخند افراد می گذارند، اولین اقدام برای ایجاد جذابیت در چهره، اصلاح طرح لبخند است.

لمینت دندان یا ونیر پرسلن، پوسته هایی ظریف و شیشه ای شکل و در عین حال با استحکام بسیار بالا هستند که برای پوشاندن و بهبود سطح رویی دندان ها به کار می روند. جنس لمینت از مواد سرامیکی همرنگ دندان است که برای اصلاح فرم، بد رنگی، شکل، طول دندان و یا بستن فاصله ی بین دندانی و حتی برای اصلاح شکستگی ها و لب پریدگی های دندان استفاده می شود. این مواد علاوه بر اینکه از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند، مقاومت بسیار بالایی نسبت به تغییر رنگ در اثر قرار گرفتن در معرض مواد غذایی رنگ دار و همچنین دود انواع دخانیات دارند. لمینت به صورت لایه های نازکی روی سطح دندان قرار می گیرد و ایراد های دندان را می پوشاند.

از مزایای لمینت دندان می توان به کیفیت بالای این روش درمانی در ایجاد لبخند زیبا و ماندگاری بالای آن اشاره کرد. همچنین عدم رنگ گرفتگی، استحکام بالای لمینت دندان، عمر بالا و حداقل تراش دندان از مزایای لمینت دندان هستند. اگر دندان های کج، بد رنگ و شکسته دارید، بهتر است پس از مشورت با متخصص دندانپزشکی زیبایی بهترین روش درمان را برای بهبود ظاهر دندان هایتان انتخاب کنید.

اگر چه ممکن است در ابتدا هزینه لمینت کردن دندان ها کمی زیاد به نظر برسد اما با توجه به طول عمر و ماندگاری بسیار بالایی که دارد، عملا روشی مقرون به صرفه برای ایجاد لبخند هالیوودی محسوب می شود.

کامپوزیت دندان

علاوه بر لمینت دندان که اکثر بازیگران و سلبریتی ها برای ایجاد طرح لبخند از آن استفاده میکنند کامپوزیت دندان نیز از جمله درمانهای رایج دندانپزشکی زیبایی می باشد.

امروزه با استفاده‌ از ونیر کامپوزیت دندان می توان یکی‌ از بهترین درمان ها را برای ایجاد لبخندی زیبا در چهره ی افرادی که گزینه ی مناسبی برای لمینت کردن دندان ها نیستند انجام‌ داد. در یک تعریف می توان این گونه عنوان کرد که ونیر کامپوزیت دندان ترکیبی از مواد زمینه ای هستند که در اثر ترکیب ذراتی به نام فیلر به استحکام بالایی دست خواهند یافت. به عبارت دیگر این ترکیب خمیری شکل به وسیله تابش نور در طول موج خاص به صورت سفت و سخت در خواهد آمد. این مواد خمیری با دقت و مهارت خاصی توسط دندانپزشک متخصص ترمیمی  و زیبایی روی دندان ها قرار داده شده و سپس به گونه ای به آنها شکل داده می شود که نواقص و بد شکلی دندان ها را جبران کرده و در نهایت طرحی زیبا در دندان ها و لبخند ایجاد گردد. 

از مزایای ونیر کامپوزیت دندان می توان به عدم نیاز به تراش دندان ها، مینا و عاج، در نتیجه سالم ماندن دندان ها اشاره کرد. داشتن شکل و فرم طبیعی به گونه ای که دیگران به هیچ عنوان متوجه نمی شوند که عملیات زیبایی بر روی دندان ها انجام شده و اینگونه به نظر می رسد که دندان ها از ابتدا به همین فرم بوده است نیز از دیگر مزایای کامپوزیت کردن دندان ها می باشد همچنین برای استفاده از این روش دیگر نیازی به لابراتوار های دندانپزشکی نبوده و تمامی مراحل در کلینیک و توسط دندانپزشک متخصص انجام می شود.

کامپوزیت دندان علاوه بر اینکه نسبت به استفاده از سایر روش ها هزینه کمتری دارد، از قابلیت ترمیم در صورت تغییر رنگ، پریدن و یا شکستن کامپوزیت و عدم نیاز به تعویض کامل نیز برخوردار است و این امر آن را به یک روش اقتصادی، در دندانپزشکی زیبایی تبدیل کرده است.

ایمپلنت دندان

از دست دادن دندان برای تمامی افراد بخصوص بازیگران و سلبریتی ها می تواند یک مسئله حیاتی و بسیار دردناک باشد. این عارضه علاوه بر مشکلاتی که برای سلامتی دهان ایجاد می کند زیبایی ظاهری را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. رایج ترین روش در جهان برای جایگزینی دندان از دست رفته استفاده از ایمپلنت دندان می باشد.

ایمپلنت دندان نوعی پروتز کاشتنی است که در دهان بیمار درون استخوان فک جایگذاری می شود. این پروتز در واقع از یک پایه تیتانیوم و گاهی زیرکونیا ساخته می شود که به دلیل سازگار بودن جنس آن با محیط دندان، هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی کند. این پایه فلزی در زیر بافت لثه،  در داخل استخوان فک قرار می گیرد تا همانند ریشه یک دندان عمل کند. به این ترتیب، روکش دندان و یا دندان مصنوعی را در جای خود ثابت نگه می دارد.

ایمپلنت دندان همانند پیچی است که به کمک سوراخ ایجاد شده با دریل مخصوص، درون استخوان فک قرار گرفته و پس از گذشت چند ماه به بافت استخوان جوش می خورد. این  پایه فلزی به دلیل خاصیت غیر مغناطیسی و مقاومت بالایی که در برابر اکسیژن، ترکیبات اسیدی و نمک دارد، هنگام قرار گیری درون استخوان فک، به هیچ وجه جسم خارجی و مشکل سازی تلقی نمی شود و کاملا با محیط فک بیمار سازگار است.

ایمپلنت های دندانی را می توان هم به صورت تک به تک و هم به صورت گروهی به هم متصل و یا به شکل دندان های مصنوعی متکی بر پایه ایمپلنت مورد استفاده قرار داد. این ایمپلنت ها در هر شکل و تعدادی که باشند، وظیفه  متصل کردن تاج دندان به ریشه را بر عهده دارند.

در آخر می توان گفت که لبخند دری است به قلب تمامی انسان ها، زیباترین زنان و مردان جهان، محبوب ترین بازیگران و سلبریتی ها همه لبخند به لب دارند. همین لبخند برای آنها محبوبیت می آورد. لبخند زدن زیبایی صورت را چندین برابر می کند و باعث انتقال انرژی مثبت و حس خوب به اطرافیان خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ