راهنمای خرید ویلچر و نکات مهم در انتخاب آن

zahra
برای اینکه بتوانید متناسب با نیاز خود یک ویلچر مناسب را خریداری نمایید لازم است تا از اطلاعاتی که در راهنمای خرید ویلچر ذکر می شود استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید متناسب با نیاز خود یک ویلچر مناسب را خریداری نمایید لازم است تا از اطلاعاتی که در راهنمای خرید ویلچر ذکر می شود استفاده کنید. 

ویلچرها یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر برای افراد معلول و کم توان و یا سالمندان بوده است.

این محصول که نقش بسیار مهمی در انجام کارهای مختلف توسط این افراد بر عهده دارد می تواند در بسیاری از موارد نقش حرکتی نیز ایفا نموده و باعث انتقال بیماران شود.

راهنمای خرید ویلچر

در این مطلب قصد داریم با توجه به موارد و نکاتی که باید در خرید این محصولات رعایت شود، خرید ویلچر را با شرایط مختلف بیماران و سالمندان مورد بررسی قرار دهیم.

راهنمای خرید ویلچر معمولاً اطلاعات مفیدی در مورد نحوه‌ی انتخاب و همچنین نوع نیازمندی کاربران به آن ها ارائه می‌دهد تا بتوانند از طریق این راهنما یک خرید مناسب داشته باشند.

استفاده از راهنمای خرید ویلچر باعث می‌شود تا در مدیریت هزینه‌ها نیز صرفه جویی شود. اگر شما به عنوان خریدار یکی از انوع ویلچرها را بخواهید از راهنمای خرید ویلچر استفاده نمایید، به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا می‌کنید. این کار باعث می‌شود تا ویلچر خریداری شده بیشترین کارایی ممکن را به همراه داشته باشد و با خرابی و نقص‌های مختلف باعث تحمیل هزینه‌های جانبی به افراد نشود.

خرید ویلچر و نکات مهم قبل از خرید

نکته‌ی مهم و حیاتی که باید در خرید ویلچر در نظر گرفت این است که ویلچرها علاوه بر نقش انتقال و حرکت افراد می‌توانند در برخی از موارد باعث تسریع در روند بهبودی آن‌ها شود.

برای خرید یک ویلچر حتما باید از برندهای تولید کننده‌ی آن نیز اطلاعات مفید در اختیار داشته باشید.

با توجه به گسترش استفاده از ویلچر برندهای مطرح جهانی در این زمینه برای تولید انواع ویلچر فعالیت می‌کنند.

کیفیت این برندها بر هیچکس پوشیده نیست. اما برای خرید یک ویلچر مناسب فقط نباید کیفیت آن را در نظر گرفت و باید به نیاز‌های مختلف و نکات دیگری که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، توجه کرد.

بهتر است قبل از خرید حتما از راهنمای خرید ویلچر استفاده نموده یا اینکه با افراد و پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمود.

این کار باعث می‌شود تا شما بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین و مناسب‌ترین ویلچر را خریداری نمایید.

مدت زمان استفاده از ویلچر

اولین و مهم‌ترین فاکتور در قالب راهنمای خرید ویلچر که باید به آن اشاره نماییم و می‌تواند تاثیر مستقیمی در هزینه‌های پرداخت شده برای آن داشته باشد، مدت زمان استفاده از این وسیله است.

در واقع زمانی که برای سال‌های طولانی قصد استفاده از ویلچر را دارید، بهتر است برای خرید آن بیشتر وسواس به خرج بدهید و تمامی نیازها و نکات را در خرید آن لحاظ نمایید.

همین امر باعث می‌شود تا خریداران حاضر شوند برای خرید این محصول هزینه بالای نیز بپردازند.

اما معمولاً کسانی که برای مدت کوتاهی قصد استفاده از ویلچر را دارند، معمولاً حساسیتی نسبت به تعمیرات و نقص‌های احتمالی به وجود آمده در آن ندارند و یک ویلچر ساده برای استفاده کوتاه مدت خریداری می‌کنند.

محدوده‌ی استفاده از ویلچر

نکته‌ی دیگری که بسیار مهم و حیاتی است و در راهنمای خرید ویلچر باید به آن اشاره نمود، محدوده‌ای است که قصد داریم در آن از ویلچر  استفاده نماییم.

با توجه به اینکه تغییرات محیط و شرایط مختلف آن می‌تواند در انتخاب یک ویلچر تاثیرگذار باشد،

به همین دلیل است که ساختار مدل‌های مختلف ویلچر با هم فرق دارند و شاهد تفاوت آن‌ها در کمک فنر و استحکام این مدل‌ها هستیم.

ویلچرها با توجه به نیاز افراد می‌توانند در داخل و یا خارج از منزل مورد استفاده قرار بگیرند.

مقاومت بالاتر و همچنین جنس با کیفیت و آجدار چرخ‌های ویلچر باید برای زمانی که قصد داریم از ویلچر برای خارج از منزل استفاده نماییم، مورد توجه قرار بگیرند.

انتخاب مدل مناسب

ویلچرها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام با توجه به نوع نیاز افراد و محدوده‌ی حرکتی آن‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

اولین و ابتدایی‌ترین ویلچرها را ویلچرهای دستی می‌نامند که امروزه نیز برای کسانی که محدوده‌ی فعالیت کمتری دارند می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

اما برای کسانی که به طور دائم در حال حرکت بین مسیرهای مختلف هستند، لازم است تا از ویلچر برقی استفاده نمایند.

وزن و جثه افراد در انتخاب ویلچر تاثیر مستقیم دارد

یکی از دیگر فاکتورهای مهم که در خرید ویلچرِ خوب به آن اشاره شده است، وزن و جثه‌ی فردی است که قرار است روی ویلچر قرا بگیرد.

وزن فرد می تواند تاثیر مستقیمی بر انتخاب نوع ویلچر و امکانات آن داشته باشد.

زمانی که قصد داریم برای یک فرد با وزن کم ویلچر مناسب خریداری نماییم، مسلماً هزینه کردن برای خرید ویلچرهای بزرگ با استحکام بالا، امری بی‌فایده است.

اما برای افرادی که به دلایل مختلف وزن بالاتری دارند، حتما باید از ویلچرهای مقاوم استفاده نمود تا چرخ‌ها قدرت مانور داشته باشند و بتوان از آن‌ها برای حرکت استفاده نمود.

سطح بیماری و ضایعه‌ی فرد

مورد بعدی که برای انتخاب ویلچر مناسب باید به آن توجه شود، میزان درگیر بودن فرد با بیماری و سطح توانایی او می‌باشد.

زمانی که فرد زیاد درگیر بیماری نشده باشد و فقط توانایی حرکت پاهای خود را نداشته باشد، می‌توان از ویلچرهای دستی استفاده نمود.

این در حالی است که هر چه سطح ناتوانی فرد در حرکت دادن قسمت‌های مختلف بدن بیشتر باشد، بهتر است از ویلچرهای سبک و برقی استفاده شود.

نوع و میزان کاربرد ویلچر در طول روز

هنگامی که در حال مطالعه‌ی یک راهنمای خرید ویلچر هستید، ممکن است نکاتی در مورد کاربرد روزانه‌ی ویلچر نیز ذکر شده باشد.

در این بخش باید توجه داشته باشید که قصد شما از خرید ویلچر چیست و برای چه مدت در طول روز می‌خواهید از آن استفاده نمایید.

هر چه میزان استفاده از یک ویلچر در طول روز بیشتر باشد، بهتر است یک ویلچر قوی‌تر با استحکام بالاتر خریداری نمایید.

اما اگر از ویلچر فقط برای انتقال بیمار به مکان خاصی در منزل استفاده می‌کنید، لازم نیست زیاد روی استحکام و جنس چرخ‌ها حساسیت به خرج بدهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ