عمل بینی ارزان وجود دارد؟

alikarimi55
یکی از مسائل مهم عمل بینی که ذهن متقاضیان جراحی زیبایی بینی را درگیر می کند هزینه جراحی بینی است. گاهی هزینه ها بیش از اندازه بالاست و گاهی بسیار پایین است. اما آیا قیمت بالا تضمین کیفیت مناسب عمل بینی است؟

عمل بینی ارزان و هزینه جراحی بینی

یکی از مسائل مهم عمل بینی که ذهن متقاضیان جراحی زیبایی بینی را درگیر می کند هزینه جراحی بینی است. گاهی هزینه ها بیش از اندازه بالاست و گاهی بسیار پایین است. اما آیا قیمت بالا تضمین کیفیت مناسب عمل بینی است؟

هزینه جراحی زیبایی بینی بسته به نوع بینی و منطقه جغرافیایی متفاوت است. هزینه های عمل زیبایی بینی شامل جراح و متخصص بیهوشی، هزینه اتاق عمل و بیمارستان، داروها و وسایل مصرفی است که به صورت یک مجموعه از متقاضی دریافت می شود.

هزینه عمل بینی در ایران بین 2 تا 20 میلیون تومان متفاوت است و بالا بودن قیمت لزوما به علت بهتر بودن کیفیت جراحی بینی نیست.

ارزانی می تواند علل مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات عمل جراحی بینی با هزینه حتی یک میلیون تومان در بیمارستانهای آموزشی تهران توسط رزیدنت ها انجام می شود.

از آنجایی که عمل بینی بسیار عمل حساسی است و در صورت عدم موفقیت عوارض جبران ناپذیری در پی دارد عمل های ارزان قیمت تحت نظر افراد بی تجربه توصیه نمی شود.

هزینه جراحی زیبایی بینی با بیمه

آیا می توانم قسمتی از هزینه جراحی بینی را از بیمه گیرم؟

اگر قصد شما از انجام عمل جراحی بینی، اصلاح نحوه ی عملکرد آن و رفع نواقصی چون انحراف تیغه ی بینی و مشکلات تنفسی است، بیمه قسمتی از هزینه عمل بینی (و یا حتی همه ی آن) را پوشش خواهد داد. حتما قبل از انجام جراحی پلاستیک بینی، با شرکت بیمه خود هماهنگی های لازم را انجام دهید چرا که برخی از این شرکت ها نیاز به تایید قبل از انجام عمل بینی دارند.

جراحی بینی که تنها با هدف زیبایی انجام شود، معمولا توسط شرکت های بیمه پوشش داده نمی شوند.

به هر حال ثابت کردن این شرایط به موسسه بیمه می تواند دشوار باشد و اغلب لازم است این وضعیت مورد تایید کارشناسان بیمه قرار گیرد.

در اکثر موارد موسسات بیمه، هزینه صاف کردن تیغه بینی را تحت پوشش خود قرار می دهند. به این عمل جراحی در اصطلاح سپتوپلاستی (septoplasty) گفته می شود. تایید وجود انحراف در تیغه بینی با معاینه آن توسط پزشک با استفاده از ابزارهای مخصوص امکان پذیر است.

هزینه جراحی زیبایی ترمیمی بینی

آیا هزینه عمل ترمیمی بیشتر از عمل بار اول است؟

گاهی نتیجه مورد نظر در جراحی بینی حاصل نمی شود و نیاز به جراحی مجدد است. در صورت نیاز به جراحی مجدد توصیه می شود حداقل یک سال بعد جراحی دوم انجام شود. معمولا هزینه جراحی ترمیمی از جراحی زیبایی بینی برای بار اول بیشتر است.

عمل جراحی ترمیمی بینی طیف وسیعی دارد. اگر کار مختصر مانند برداشتن پره های بینی یا گذاشتن غضروف باشد و یا در مواردی که بخواهیم ترمیم را با استفاده از تزریق مایع یا ژل انجام دهیم، ترمیم به صورت سرپایی و در مطب انجام می شود و هزینه بستگی به جراح و هزینه عمل جراحی اول می تواند از چند صد هزار تومان تا چند میلیون باشد، زیرا هزینه برای هر فرد متفاوت است. اما در رابطه با یک عمل جراحی ترمیمی کامل یعنی در مواقعی که در جراحی قبلی نقص واضحی وجود داشته باشد، باید یک عمل جراحی کامل انجام شود و معمولا هزینه بالای 10 میلیون تومان است مگر اینکه بینی نقص زیادی نداشته باشد.

باید به این نکته توجه داشت که عمل دوم به علت چسبندگی عمل اول به خصوص غضروف که جراح را به برداشتن از غضروف گوش یا دنده و حتی غضروف اشعه دیده پیوندی ملزم می کند معمولا هزینه بیشتری نسبت به عمل اول دارد.

به خاطر داشته باشید زمانی که برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی برنامه ریزی می کنید، ارزان تر بودن  یا گران تر بودن قیمت عمل بینی به معنی بهتر بودن نیست! در این رابطه باید به مسائل با اهمیت تر همچون سلامتی، ایمنی، و کیفیت نتایج حاصل از عمل بینی توجه خاص داشت. شما ممکن است تصمیم بگیرید از خدمات ارزان تر یا ارائه شده توسط جراحان کم تجربه تر استفاده کنید، اما انجام این کار می تواند تاثیرات منفی بر نتایج حاصل از عمل داشته باشد و حتی در برخی موارد نتایج نامطلوب در نهایت به همراه داشته باشد. علاوه بر این استفاده از این خدمات می تواند با هزینه های اضافی بعدی برای اصلاح مشکلات احتمالی ایجاد شده پس از عمل همراه باشد.

هر چند قیمت و هزینه جراحی زیبایی بینی می تواند گران به نظر برسد، اما نتایج به دست آمده پس از عمل در صورت موفقیت آمیز بودن می تواند توجیه کننده هزینه پرداخت شده باشد.عمل جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی)( می تواند ظاهر بینی شما را بهبود بخشد و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. به این ترتیب شما می توانید به نحوی زندگی کنید که در حالت عادی بدون ایجاد تغییرات مورد نیاز، امکان آن برای شما هرگز وجود نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که هزینه های اعلام شده در این مقاله به صورت تقریبی است و  هزینه های دقیق با توجه به فرم بینی و منطقه جغرافیایی و تجربه و تخصص جراح متفاوت است. لذا برای اطلاع از هزینه های دقیق و قیمت عمل بینی مربوط به خودتان باید توسط پزشک مورد نظر خود ویزیت شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ