مزایای شامپو (فوم) کاشت موی سریتا

alikarimi55
شامپو کاشت مو سریتا، یک محصول تخصصی برای مراقبت و تقویت فولیکول­های مو پیوندی است. این شامپو از یک سو باعث شستشو و ضد­عفونی، التیام التهاب و زخم­ها و قرمزی، کاهش خارش و سوزش، و پاکسازی پوست سر شده و از سوی دیگر با تقویت فولیکول­های مو کاشته شده، موفقیت در پیوند مو را تضمین می­ کند.

اهمیت مو 

از شروع تاریخ بشر، مو یک جنبه تظاهر شخصیتی فرد بوده است. در جوامع امروزی هم مو دارای اهمیت فراوانی از نظر اجتماعی، فرهنگی و مذهبی بوده و در نشان دادن شخصیت فرد نیز مهم می باشد. برای همه انسان ها داشتن مو مؤید جوانی و سلامتی بوده و در طرز تلقی مثبت فرد از شخصیت خودش اهمیت انکارناپذیری دارد. از سوی دیگر از دست دادن مو غالباً موجب استرس و فشار عاطفی شدید گردیده به طوری که اکثر افراد طاس به دلیل از دست دادن موهایشان در اضطراب به سر برده و نگران طعنه های اطرافیان می باشند. ریزش مو به دلایل مختلف رخ می دهد اما عوامل هورمونی (ریزش مو ارثی)، استرس، سوءتغذیه، مصرف برخی داروها، برخی بیماری ها و… از مهمترین عوامل ریزش به شمار می آیند. 


روش های درمانی ریزش مو
روش های مختلفی برای درمان ریزش مو وجود دارد. درمان ریزش مو براساس علت آن متفاوت می‌باشد. یکی از رایج ترین روش های درمانی، استفاده از محصولات مختلف مهار کننده ریزش و تقویت کننده رویش است که به اشکال مختلفی مثل شامپوها و تونیک های ضد ریزش موجود می باشند. اما یکی از روش های نوین درمانی که تاثیر بسیاری در به دست آوردن موهای مجدد دارد، روش کاشت و پیوند مو است.    
کاشت مو یا پیوند مو شامل انتقال قسمتی از موهای پشت سر به قسمت های کم پشت یا طاس جلوى سر و قسمت های خالى ابرو، صورت و غیره می باشد. فولیکول های پشت سر و بالای گوش ها یا ناحیه دهنده نسبت به اثرات هورمون های مردانگی یا آندروژن ها (مثل تستوسترون، دی هیدروتستوسترون) که علت اصلی ریزش موهای جلو سر هستند، مقاومند. 
در کاشت موی طبیعی این موها برای جایگزین کردن موهای از بین رفته نواحی دیگر به مناطقی که کم مو یا طاس است منتقل شده و به شکلی نظم و ترتیب داده می شوند که باعث ایجاد بیشترین پوشش ممکن و زیباترین جلوه مو در چهره بشوند. موی پیوند شده نه تنها یک موی طبیعی با تمام خصوصیات مربوطه است تا پایان عمر دائمی بوده، رشد می کنند، ریزش ندارند، قابل شستشو، اصلاح و آرایش می باشند، همچنین جنس، رنگ و حتی تغییرات رنگ آن ها مشابه موهای پشت سر می باشد. البته باید در نظر داشت که به وسیله هیچ روشی نمی توان موها را به حالت قبل از ریزش بازگرداند چرا که کاشت مو زایش و ایجاد موی جدید نیست و هیچ مویی به سر اضافه نمی گردد و این پروسه فقط شامل جابجا کردن موهای فرد می باشد پس در عمل پیوند مو محدودیت بانک مو (تعداد و تراکم مویی که قابل برداشت جهت کاشت می باشد) وجود دارد و در وسعت ریزش بالا امکان ایجاد تراکم های زیاد وجود ندارد.
کاشت مو به دو روش اصلی FUT و FIT انجام می پذیرد. روش FUT برداشت موها به صورت نواری از ناحیه پشت سر است و در حال حاضر مطمئن ترین و قطعی ترین روش کاشت مو در دنیا می باشد. و FIT موها به صورت تک تک و به وسیله پانچ از ناحیه پشت سر و بالای گوش ها برداشت می شوند و از ناحیه مورد نظر کاشت می شوند.

عوارض ناشی از کاشت مو
یکی از موثرترین روش ها برای درمان ریزش مو و طاسی، استفاده از تکنیک کاشت مو است. اگر کاشت فولیکول های مو موفقیت آمیز صورت گیرد، فولیکول های تازه کاشت شده قابلیت رشد خواهند داشت و به صورت دائمی خواهد بود. اما پس از کاشت مو، معمولا پوست سر افراد دارای مشکلاتی می شود. از جمله این مشکلات عبارتند از: حساسیت پوست سر، التهاب پوست سر، تورم پوست سر، عفونت پوست سر، اسکار، ترشح بیش از حد سبوم (چربی) و خارش سر است. بنابراین مراقبت بعد از کاشت اهمیت بسیاری دارد. 

اهمیت مراقبت پس از کاشت مو
پس از کاشت مو، نگهداری، مراقبت و تقویت موهای کاشته شده، در موفقیت آمیز بودن پیوند، اهمیت بسزایی دارد. تقویت فولیکول های مو جدید و همچنین تقویت فولیکول های قدیمی مو نیز از مراحل تعیین کننده در پیوند مو موفق به شمار می آید. باتوجه به موارد ذکر شده، وجود شوینده ای که بتواند عوارض ذکر شده ناشی از کاشت مو را درمان کند و با تقویت فولیکول های کاشته شده، موفقیت در پیوند را باعث شود، اهمیت بسزایی دارد. معمولا پس از کاشت محصولات ویژه کاشت مو برای شستشو و نگهداری مو و پوست سر تجویز می شود. البته برخی پزشکان، شامپو بچه را نیز برای شستشو پس از کاشت توصیه می کنند. 

شامپو بچه
این شامپوها معمولا حاوی شوینده های ملایم هستند. بنابراین شستشو با آنها مانع از حساسیت پوست سر می شود. ولی نکته ای که در مورد این شامپوها وجود دارد این است که این شامپوها فاقد ترکیبات تقویت کننده ریشه مو هستند. همچنین ترکیبات ضد التهابی و ضد میکروبی در آنها به کار نرفته است بنابراین نمی تواند پاسخگوی تمام نیازهای مراقبتی افرادی باشد که کاشت مو انجام داده اند.  

شامپو (فوم) کاشت مو سریتا
شامپو کاشت مو سریتا، یک محصول تخصصی برای مراقبت و تقویت فولیکول های مو پیوندی است. این شامپو از یک سو باعث شستشو و ضد عفونی، التیام التهاب و زخم ها و قرمزی، کاهش خارش و سوزش، و پاکسازی پوست سر شده و از سوی دیگر با تقویت فولیکول های مو کاشته شده، موفقیت در پیوند مو را تضمین می کند.  ترکیبات موجود در این شامپو عبارتند از:
آمینکسیل: تقویت کننده مو
کافئین: ضد ریزش
ساوپالمیتو: ضد ریزش
آلانتوئین: ضد التهاب 
عصاره چای سبز: ضد میکروب
ترکیب لیپوزوم (توکوفرول+کوآنزیم Q10): انرژی رسان   
ریشه بابا آدم: ضد قرمزی
ZINC-PCA: تنظیم کننده چربی و رطوبت رسان

مزایای شامپو (فوم) کاشت مو سریتا
تغذیه کننده و تقویت کننده فولیکول¬های کاشته شده مو
حاوی ترکیب لیپوزومی با خاصیت آنتی اکسیدانی و انرژی زایی برای فولیکول های کاشته شده مو
دارای پایه ای ملایم و مناسب برای شستشو و پاکسازی پوست سر و موهای پیوندی
التیام بخش و کاهش التهاب، تورم، سوزش و قرمزی پوست سر و تسریع روند ترمیم زخم های ناشی از پیوند
تنظیم چربی پوست سر و پیشگیری از خارش و بروز شوره
دارای خواص ضد میکروبی و پیشگیری از بروز عفونت در محل پیوند مو
شامپو تخصصی برای شستشوی سر موهای کاشته شده و PRP 

نحوه مصرف شامپو (فوم) کاشت مو سریتا
پس از مرطوب کردن موها و پوست سر، شامپو را بر روی پوست سر ریخته و به آرامی ماساژ دهید. در انتها موها و پوست سر را آبکشی نمایید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ