رویش مجدد موها با کرم-ژل آلوپسی آره آتا سریتا

alikarimi55
ریزش سکه ای (آلوپسی آره آتا) یک نوع اختلال التهابی است که باعث ریزش مو در نقاط مختلف بدن می شود. آلوپسی آره آتا یا طاسی منطقه‌ای بیماری است که با آغاز سریع ریزش مو در یک منطقه کاملا مشخص و معمولا مدور تشخیص داده می‌شود. اگرچه ریزش موی منطقه ای تهدیدی برای زندگی نیست اما به لحاظ روانی و اجتماعی ناراحت کننده است.

ریزش سکه ای (آلوپسی آره آتا) 

ریزش سکه ای (آلوپسی آره آتا) یک نوع اختلال التهابی است که باعث ریزش مو در نقاط مختلف بدن می شود. آلوپسی آره آتا یا طاسی منطقه‌ای بیماری است که با آغاز سریع ریزش مو در یک منطقه کاملا مشخص و معمولا مدور تشخیص داده می‌شود. اگرچه ریزش موی منطقه ای تهدیدی برای زندگی نیست اما به لحاظ روانی و اجتماعی ناراحت کننده است.

شیوع بیماری

تقریبا 2 درصد از جمعیت جهان از این بیماری در طول عمر خود رنج می برند. ریزش سکه ای در هر سنی مشاهده می شود ولی  شیوع آن در بین نوجوانان و جوانان بیشتر است.

علل و مکانیزم بیماری

ریزش سکه ای یک بیماری وابسته به سیستم ایمنی (خودایمن) بوده که عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی (مثل استرس) در بروز آن نقش دارد. در این بیماری، سیستم ایمنی بدن به پیاز مو حمله کرده و باعث کوچکتر شدن آن ها می شود. در بیماران مبتلا به ریزش سکه ای یک افزایش سلول های سیستم ایمنی بویژه و التهاب پوستی دیده می شود. که نتیجه آن التهاب شدید در فولیکول های مو در افراد مبتلا می باشد. حضور عوامل مخربی به نام رادیکال های آزاد در این بیماری شایع است. بسته به نوع و شدت بیماری، ممکن است میزان ریزش مو در نواحی مختلف، متفاوت باشد. و ممکن است ریزش مو و رشد مجدد آن دوره ای و غیرقابل ‌پیش‌بینی بوده و حتی بارها اتفاق بیافتد.

علائم و انواع بیماری

ریزش سکه ای در هر ناحیه مو دار پوست می تواند رخ دهد، امـا بیشتر پوست سر درگیر می‌شود. بروز این بیماری در ریش، ابرو و مژه نیز اتفاق میافتد. گـاهی بیمـار احـساس سوزش خفیفی می‌کند یا احساس خـارش در ناحیـه درگیر دارد. پوست ناحیه درگیـر صـاف یـا کمـی قرمز است و امکان دارد قطعات کوتاهی از مو داشته باشند. ساقه مو در ریزش سکه ای شـکل نگرفته و هنگام رسیدن به سطح شکننده است. بر اساس شدت و وسعت بیماری، سه نوع آلوپسی آره آتا وجود دارد اما رایج‌ترین شکل این بیماری نوع منطقه ای است که با  خالی شدن یک یا چند تکه کوچک به اندازه یک سکه در پوست سر و یا قسمت های دیگر بدن رخ می دهد.

درمان بیماری

برای درمان این بیماری معمولا پزشکان ضد التهابات قوی و محرک های رشد مو را تجویز می کنند.

کورتیکو استروئیدها

دسته ای از داروهای ضد التهابی هستند که برای طیف وسیعی از بیماری های التهابی تجویز می شوند. این داروها سیستم ایمنی بدن را سرکوب کرده و اثرات ناشی از بیماری‌های خودایمنی را مختل کرده و باعث رشد مجدد موها می شوند .این داروها ممکن است به صورت موضعی به ناحیه دچار ریزش سکه ای تزریق شوند همچنین ممکن است به صورت موضعی نیز توسط پزشک نسخه شوند.

ماینوکسیدیل

ابتدا به عنوان یک دارو برای درمان فشار خون بسیار بالا مورد استفاده قرار می گرفت. بعدها مشخص شد در درمان ریزش مو نیز موثر است. به نظر می رسد که ماینوکسیدیل با بزرگ کردن فولیکول مو و طولانی کردن فاز رشد موها (آناژن)، باعث رشد مجدد موها می شود. ماینوکسیدیل با دوزهای 2 و 5 درصد در داروخانه ها موجود است. معمولا بعد از قطع مصرف، ریزش مو دوباره بر می گردد. برخی از پزشکان ماینوکسیدیل رو برای درمان ریزش سکه ای تجویز می کنند.

کرم-ژل آلوپسی آره آتا سریتا

محصول دیگری که در درمان ریزش سکه ای موثر است، کرم-ژل آلوپسی آره آتا سریتا است. این محصول هم حاوی ترکیبات ضد التهابی است هم حاوی ترکیباتی است که باعث رویش مجدد موها می گردد. این کرم به صورت اختصاصی برای ریزش سکه ای طراحی شده است. از جمله ترکیبات موجود در آن می توان به نارینجنین ویتامین D3 آمینکسیل و عصاره جلبک گالبانا اشاره کرد.

مهمترین ویژگی های کرم-ژل آلوپسی آره آتا سریتا عبارت است از:

– موثر در مهار ریزش های سکه ای نواحی مختلف پوست (سر، ریزش، ابرو) و رویش مجدد موهای ریخته شده

– تسکین التهاب و استرس ایجاد شده در ریشه های مو و عمق پوست

– فعال شدن فولیکول ها و افزایش زمان فاز رشد موها

– خونرسانی موضعی و تغذیه مناسب ریشه های مو

نحوه مصرف آن بدین صورت است که ابتدا دست های خود را به خوبی شسته، سپس سطح پوست را کاملا تمیز و خشک نمائید. مقدار کافی از کرم ژل آلوپسی آره آتا را بر روی محل مورد نظر مالیده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. 2 بار در روز از کرم-ژل استفاده نمائید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ