چه کسانی نیاز به جراحی زیبایی فک ندارند؟

بعضی‌ افراد تصور می کنند شکست‌های شغلی و شخصی و اجتماعی شان مثلاَ به‌خاطر بزرگی بینی یا جلو بودن فک و خلاصه به زعم خودشان زشتی چهره یا اندامشان بوده است. درمان چنین بیمارانی کاملا با شکست روبرو می شود زیرا بیمار هرگز راضی نخواهد بود و بعد از جراحی مشکلاتش برطرف نمی شود.

بسیاری از بیمارانی که مراجعه میکنند، میخواهند تغییری در بدن از جمله صورت خود بدهند و تصورشان این است که با این کار تغییری در وضعیت زندگی شان داده شده و مشکلات اجتماعی، فردی و شغلی شان بر طرف می شود. این قبیل افراد تصور می کنند شکستهای شغلی و شخصی و اجتماعی شان مثلاَ بهخاطر بزرگی بینی یا جلو بودن فک و خلاصه به زعم خودشان زشتی چهره یا اندامشان بوده است. درمان چنین بیمارانی کاملا با شکست روبرو می شود زیرا بیمار هرگز راضی نخواهد بود  و  بعد از جراحی مشکلاتش برطرف نمی شود.

این بیماران اغلب دوباره مراجعه می کنند و می خواهند بخش دیگری از بدنشان جراحی شود تا شاید آن مشکل شخصی یا اجتماعی برطرف شود. وقتی بررسی می کنیم می بینیم که مثلاَ در چهره این بیماران اصلاَ ناهنجاری وجود ندارد یا بسیار خفیف و حتی غیرقابل رؤیت است. بیمار اصرار دارد که فکش جراحی شود اما هارمونی صورت مطلوب است.گاهی اوقات وقتی این بیماران جراحی می شوند نتیجه کار حتی برعکس می شود و نه تنها فرم دلخواه بدست نمی آید بلکه از روز اول هم بدتر می شود چون پتانسیل چنین تغییری وجود نداشته است.یعنی اگر ناهنجاری وجود نداشته باشد و ما یک عضو طبیعی و سالم را دستکاری کنیم هارمونی صورت بههم می خورد و چهره حالتی مصنوعی و عروسکی پیدا می کند که نه تنها زیبا نیست بلکه زشت هم هست.در این موارد بهتر است بیمار جراحی نکند. وقتی کسی می خواهد قسمتی از صورتش عمل شود تا شبیه فلان هنرپیشه بشود  از اساس اشتباه میکند چون هرعضو برای همان صورت زیبا ست نه یک صورت دیگر.تناسب اجزای صورت یک هنرپیشه برای صورت خودش زیباست نه صورت یک نفر دیگر.چه بسا اگر مثلاَ بینی فلان بازیگر خوش قیافه را در چهره آدم دیگری بگذاریم   زشت و نا متناسب جلوه کند. ریشه این قبیل تفکرات در جای دیگری ست.

این بیماران باید قبل از انجام هر کاری تحت مشاوره روانپزشکی قرار بگیرند تا بتوانند به شکل معقولی با مشکلات شخصی و اجتماعی شان روبرو شوند نه اینکه بخواهند بخشهای سالم و طبیعی بدن خود را جراحی کنند. بیماران باید دقت کنند که جراحی زیبایی در صورت باید مورد تجویز داشته باشد.اگر مورد تجویز نداشته باشدبا شکست روبرو می شود.برای تعیین این مسأله نباید عجله کرد.بیمار باید به پزشک اجازه بررسی دقیق بدهد و نباید برای جراحی عجله داشته باشد. شخصاَ فکر می کنم جای معنویت در زندگی ما خالی ست.درون زیبا و کلام دلنشین به مراتب بهتر و زیباتر از یک صورت زیبا ست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ