7 بلایی که با دست خودتان سر موهای‌تان می‌آورید

تنها چیزی که شما برای درخشان‌تر شدن موهای‌تان نیاز دارید، چندبار برس کشیدن برای حالت دادن به مو و سپس استفاده از روغن‌های طبیعی است. هر چیزی بیشتر از این غیرضروری است و می‌تواند به شکنندگی موها منجر شود.

1-سشوار کشیدن به موهایی که هنوز از آنها آب میکشد: با این کار نه تنها حالت دادن به موها دشوار میشود بلکه آسیب حرارتی زیادی به موهایتان وارد میکنید زیرا موهای شما باید مدت زیادی زیر سشوار بمانند تا خشک شوند.

روش درست این است که سشوار را روی موهای مرطوب، نه موهای خیس استفاده کنید. بنابراین توصیه میشود وقتی از حمام خارج شدید، موهایتان را به مدت پنج دقیقه در حوله بپیچید و بعد از آن پنج دقیقه دیگر هم اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شود. پس از آن میتوانید از سشوار استفاده کنید.

2- شانه کشیدن موهای خیس، از فرق سر تا نوک مو: درست است که برای موهای خیس، استفاده از شانه راحتتر از برس است و خیلی از خانمها در حین استحمام یا پس از آن از شانههای دانه درشت استفاده میکنند، اما اگر شانه را از پوست سر تا نوک مو با فشار بکشید، موهایتان دچار شکستگی میشود. بنابراین ابتدا گرههای مو را تا حد امکان باز کنید و سپس از قسمتهای انتهایی موها شروع به شانه کشیدن کنید و کمکم به قسمتهای بالاتر (نزدیک به پوست سر) بروید.

3- استفاده از برس نامناسب: استفاده از برس نامناسب، نهتنها باعث میشود که نتوانید مدل موی مطلوبتان را درست کنید بلکه ممکن است مدام در موهای شما گیر بیافتد و آزارتان دهد.

به طور کلی توصیه میشود، هرچه موهای شما بلندتر است از برسهایی استفاده کنید که قطر بیشتری دارند همچنین برای حجم دادن به موهایتان از برس گرد کمک بگیرید و برای صاف کردن موها از برس پارویی شکل استفاده کنید.

4- برس کشیدن مداوم برای درخشش بیشتر مو: دکتر آمی مکمایکل، استادیار بیماریهای پوست و مو در دانشگاه ویک فارست آمریکا میگوید: «تنها چیزی که شما برای درخشانتر شدن موهایتان نیاز دارید، چندبار برس کشیدن برای حالت دادن به مو و سپس استفاده از روغنهای طبیعی است. هر چیزی بیشتر از این غیرضروری است و میتواند به شکنندگی موها منجر شود».

5- بستن نادرست موها: به طور معمول خانمها عادت دارند موهایشان را از یک نقطه جمع کنند و ببندند و همین مساله، خطر آسیب موها و شکنندگی آنها را در این ناحیه افزایش میدهد. بهتر است محل بستن موهایتان را هر روز تغییر دهید یا یک سانتیمتر بالا و پایین کنید. در ضمن استفاده از کش سرهای یکپارچه (بدون درز) آسیب کمتری به موهایتان وارد میکند.

6- فراموش کردن پوست سر: برای رشد موهای سالم، پوست سر شما نیاز به تغذیه مناسب دارد. نباید فراموش شود که یکی از آسانترین کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که پوست سرتان را با نوک انگشتانتان ماساژ دهید. این کار باعث بهبود جریان خون در پوست سر شما میشود و در نتیجه مواد مغذی بیشتری به پوست سر میرسد.

7-پنهان کردن شورههای سر: تلاش برای پنهان کردن شورههای سر با کمک کرمهای آرایشی مرطوبکننده، روغن یا پماد فقط یک اقدام موقتی است در حالی که شوره در واقع نوعی بیماری پوست سر است و باید درمان شود. استفاده از شامپوهای حاوی سالیسیلیک اسید، زینک، پیریتیون، سلنیوم سولفاد و تار از روشهای درمانی رایج برای از بین بردن پوست سر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ