درمان خانگی از فرق سر تا انگشت پا….

محققان دریافته‌اند تئوبرومین شکلات در فرونشاندن سرفه‌های سمج بسیار موثرتر از کدئین عمل می‌کند و عوارضی همچون خواب‌آلودگی و یبوست را هم به همراه ندارد...

کنترل سرفه

یکی دو قطعه شکلات میل کنید. محققان دریافته‌اند تئوبرومین شکلات در فرونشاندن سرفه‌های سمج بسیار موثرتر از کدئین عمل  می‌کند و عوارضی همچون خواب‌آلودگی و یبوست را هم به همراه ندارد.

برای این‌که سرفه‌های آزاردهنده‌ای که شب‌ها شما را از خواب بیدار می‌کنند آرام کنید، قبل از خواب، 2 قاشق عسل ( توجه: از به کار بردن این درمان برای نوزادان زیر یک سال جدا خودداری کنید) به همراه 500 میلی‌گرم ویتامین C استری میل کنید. انواع غیر اسیدی ویتامیین C معده را تحریک نمی‌کنند و سیستم ایمنی را در مراحل ابتدایی سرفه‌ها تقویت می‌کنند. این دارو مخصوصا برای بچه‌ها موثر است و آنها را از سرفه‌های شبانه خلاص کرده و خواب آنها را هم تقویت می‌کند.

کاهش تب

دم کرده گل زیرفون یکی از بهترین تب‌برها است. مواد موجود در این گیاه هیپوتالاموس را وادار می‌کنند تا دمای بدن را بهتر کنترل کند، عروق خونی را متسع می‌کند و تعریق بدن را افزایش می‌دهد.

یک قاشق سوپ خوری زیرفون خشک را در یک فنجان آب داغ بریزید و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس جرعه‌جرعه از آن بنوشید. اگر تب دارید بهتر است روزی 5-4 فنجان از این دم کرده بنوشید و اگر بعد از یک روز تب شما پایین نیامد حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر تبتان بالای 38 درجه است یک دوش ولرم بگیرید که خیلی سریع دمای بدن را تا حدود دمای آب پایین می‌آورد. تا زمانی که تبتان به حدود 38 و پایین‌تر برسد خود را شست‌وشو دهید سپس از دم کرده زیرفون بنوشید تا تبتان پایین‌تر بیاید.

تسکین سوختگی

اگر پوستتان را با فر یا ماهی‌تابه و… سوزانده‌اید بهترین تسکین دهنده شما ژل آلوورا است. این مسکن و ضد التهاب با تشکیل لایه‌ای محافظ روی پوست از تحریک عصب‌های ناحیه آسیب دیده آن توسط هوا جلوگیری می‌کند.

کاهش نفخ شکم

روزی 2 کپسول پوشش‌دار روغن نعنا بخورید. نعنا باکتری‌های مسئول نفخ شکم را از بین می‌برد و ماهیچه‌های معده‌ای-روده‌ای را در حالت استراحت قرار می‌دهد. پوشش کپسول از باز شدن آن در معده و افزایش ناراحتی‌هایی از قبیل سوزش و سوء هاضمه جلوگیری می‌کند. نعنای این کپسول‌ها در قسمت‌های پایین‌تر لوله گوارشی جایی که شما را به ستوه آورده- آزاد می‌شوند.

رفع بوی بد پا

هر شب به مدت 30 دقیقه پاهایتان را در تشتی حاوی محلول آب و سرکه( مقدار آب باید دو برابر مقدرا سرکه باشد) قرار دهید تا باکتری‌های مولد بوی بد کشته شوند. همچنین می‌توانید یک چای غلیظ و سیاه درست کنید و وقتی خنک شد در تشتی مناسب بریزید و پاهایتان را در آن قرار دهید. تانن چای باکتری‌ها را از بین می‌برد و منافذ پوست پا را می‌بندد، بنابراین پوست پا به مدت طولانی‌تری خشک می‌ماند و چون باکتری‌ها محیط مرطوب را برای رشد ترجیح می‌دهند دیگر روی پای شما جایی نخواهند داشت. نتایج این درمان را حداکثر بعد از یک هفته مشاهده خواهید کرد.

توجه: اگر پاهایتان زخم شده تا بهبود کامل از این درمان استفاده نکنید.

کوتاه کردن سرماخوردگی

مصرف ویتامین C قبل از ابتلا به سرماخوردگی مدت و شدت بیماری سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. یک لیمو ترش را در یک لیوان آب جوش بچکانید و یک قاشق عسل طبیعی به آن اضافه کنید. این نوشیدنی تقویت کننده سیستم ایمنی است و بافت گلو را پوشش می‌دهد. بخار این نوشیدنی هم برای بازکردن سینوس‌ها مفید است. نوشیدن 3-2 لیوان از آن در طول روز به سرماخوردگان توصیه می‌شود.

آزاد کردن گرفتگی گردن

کند شدن گردش خون و لنف اطراف بافت ماهیچه‌ای منجر به گرفتگی عضلانی می‌شود. برای برگرداندن جریان خون به حالت طبیعی و رفع گرفتگی عضله از اثر متقابل گرما و سرما- جریان سریع آب داغ و بلافاصله آب سرد- استفاده می‌شود. برای این منظور زیر دوش بروید و ابتدا 20 ثانیه آب داغ را روی عضله گردن خود باز کنید تا سرعت گردش خون افزایش یابد سپس بلافاصله 10 ثانیه آب سرد را در محل گرفته شده بازکنید تا عروقتان تنگ شوند. این کار را 3 بار انجام دهید

 خاتمه خرو پف

اگر بیشترهنگامی که به پشت  می‌خوابید، خرخر می‌کنید، بهتر است یک توپ تنیس را در جیبی که از یک تی‌شرت کهنه بریده‌اید بگذارید و این جیب محتوی توپ تنیس را محکم به پشت لباس خوابتان بدوزید. از این به بعد با پوشیدن این لباس خواب وضعیت ناراحت‌تان مجبورتان می‌کند بدون این‌که بیدار شوید، غلت بزنید و به پهلو بخوابید. سکوت مطلق برقرار شد!

غلبه بر بی‌خوابی

قبل از رفتن به رخت خواب یک مشت گیلاس از یخچال بردارید و نوش جان کنید. گیلاس مملو از ملاتونین، هورمون مسئول القای‌خواب است. بعد ازخوردن گیلاس‌ها یک دوش آب گرم بگیرید تا بدن؛ ذهن و عضلاتتان ریلکس شوند. بالشت‌تان را هم با رایحه‌های ملایمی مثل یاس و سنبل معطر کنید. رایحه خوش باعث القای خواب می‌شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ