در تست هوش باید چه اصولی رعایت شود؟

برای اینکه یک تست هوش به درستی اجرا گردد باید یک چه اصول را در نظر گرفت؟

اول اینکه اطمینان حاصل کنید که مهد کودک منتخب شما دارای نیروهای متخصص و زبده باشد. اجازه ندهید که نیروهای غیر متخصص با عدم توانایی و بی مهارتی، برچسب کم هوش و ناتوان و .. را بر فرزندتان بزنند.

محیطی که این تستها برگزار می شود باید مناسب باشد. چرا که ممکن است کودک شما در اولین برخورد با محیط جدید احساس غریبگی و اضطراب کرده و عملکرد نامناسبی از خود نشان دهد. بنابراین از یک طرف شما باید سعی کنید فرزندتان را برای رویارویی با این موقعیت آمده کنید و از طرف دیگر مربی مهد کودک نیز باید سعی کند تا رابطه دوستانه ای با کودک برقرار نماید. برای این منظور لازم است که کودک را پیشاپیش با محیط مهد کودک آشنا کنید.

حتی می توانید از راهنمایی های روان شناس مهد کودک نیز استفاده کنید تا از شیوه ارزیابی و گرفتن تست تا حدی آشنایی پیدا کرده و از طرف دیگر برای اینکه کودکتان با شیوه ارزیابی تا حدی آشنا شود می توانید از تستهای مشابهی که در بازار وجود دارد و یا حتی در اینترنت (در سایتهای معتبر) قرار گرفته است استفاده کنید و کودکتان را با شیوه ارزیابی آشنا کنید تا کودکتان با آمادگی قبلی وارد محیط ارزیابی شده و احتمالا خجالت، اضطراب، احساس غریبی و .. مانع از عملکرد طبیعی وی در هنگام ارزیابی نگردد.

منبع : سایت نی نی بان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ