ترشحات خوش خیم و بد خیم سینه را چطور تشخیص دهیم ؟

nazari
برای تشخیص ترشحات خوش‌خیم (بی خطر) از ترشحات بدخیم (خطرناک) چند راه حل وجود دارد

توجه به موارد زیر هنگام بروز ترشحات نوک سینه مهم است : ترشح از یک سینه و یا دو سینه ، توده، درد و یا تغییر در نوک پستان به همراه ترشح ، حاملگی ، استفاده از وسایل ضد بارداری ، اختلالات قاعدگی ، سابقه بیوپسی پستان ، عفونت و یا سرطان پستان ، ضربه به قفسه سینه ، دستکاری پستان و مصرف برخی داروها که محرک ترشح سینه اند. ترشحات نوک سینه می تواند یکی از علائم سرطان سینه باشد، اما در اغلب موارد ترشحات نوک پستان بی خطر هستند.برای تشخیص ترشحات خوش‌خیم (بی خطر) از ترشحات بدخیم (خطرناک) چند راه حل وجود دارد :

1- اگر ترشحات سینه خود بخود خارج شوند، معمولا جدی است. اما اگر ترشحات با فشار دادن نوک سینه بیرون بیاید، می توان آن را نادیده گرفت.

2- رنگ ترشحاتی که نگران کننده هستند، معمولا خونی و یا روشن است.

3- اگر سینه را فشار دهید و از نقاط متعدد نوک پستان ترشحاتی خارج شود، جای نگرانی کمتری دارد، با این حال اگر ترشحات به طور مداوم از یک قسمت نوک پستان خارج شوند، نگران کننده است. در صورت وجود ترشح نوک پستان آسوده خاطر باشید چون اکثر ترشحات نوک سینه خطری ندارند. اما خوب است که در صورت مشاهده هر گونه اختلال در سینه ها، به پزشک مراجعه کنید، چون ممکن است آن وضعیت نیاز به درمان پزشکی داشته باشد و در صورت جدی بودن مشکل، هرچه زودتر اقدام کنید، برایتان بهتر خواهد بود. پستان توسط پزشک معاینه می شود. پزشک در مورد سابقه ابتلا به بیماری ها و وضعیت سلامتی از شخص سوال می کند و ممکن است برای ارزیابی های دقیق تر، ماموگرافی و یا سونوگرافی تجویز نماید . سونوگرافی برای بررسی علل ترشحات از نوک پستان بسیار مفید است. در برخی موارد، نمونه برداری از پستان نیز انجام خواهد شد.

منبع : tebyan.net

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ