تغذیه مناسب برای سلامت پوست

چای سبز خواص بی‌شماری دارد. این برگ سبز خواص آنتی‌باکتریال و ضدالتهاب داشته و نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست دارد.

مبارزه با عفونت پوست

آجیل منبعی مفید و مغذی برای پوست است. علت هم این است که آجیل سرشار از املاح معدنی بهخصوص سلنیوم است. سلنیوم باعث انعطافپذیری پوست میشود و با انواع عفونت پوستی مبارزه میکند. حتی افرادیکه از آکنه رنج میبرند بد نیست رژیم غذایی سرشار از آجیل داشته باشند. سلنیوم رادیکالهای آزادی را که باعث تخریب کلاژن و انعطافپذیری پوست میشود از بین میبرد. درمیان آجیلها، فندق اهمیت بسیاری دارد چرا که منبع ویتامین E است. فندق و گردو هر دوحاوی اسیدهای آمینهای هستند که از خشکی پوست جلوگیری میکنند و خواص آنتیاکسیدانی قوی دارند. ویتامین E و A  موجود در این موادغذایی از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری میکند.

ویتامین   A بنوشید

از آنجاییکه محصولات لبنی سرشار از ویتامین A هستند در حفظ سلامت پوست بینظیر عمل مِیکنند. باوجودآنکه برخی موادغذایی حاوی بتاکاروتن به طور غیرمستقیم ویتامین A تولید میکنند، محصولات لبنی به صورت مستقیم ویتامین A تولید میکنند. به همیندلیل افرادیکه مشکلات پوستی دارند بهتر است مصرف لبنیات را افزایش دهند.

تامین رطوبت پوست

ماهی سلمون و سایر ماهیهای روغنی دیگر نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارند. سلمون سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است که بدن نمیتواند به تنهایی تولید کند. این اسیدهای چرب با کاهش التهاب پوست و خشکی پوست، در درمان بسیاری از عوارض از جمله اگزما موثرهستند. اسیدهای چرب موجود در ماهی برای ترمیم سلولهای پوست نیز کارسازند و به انعطافپذیری بیشتر پوست کمک میکنند. از آنجاییکه این اسیدها در حفظ سلولها موثرند، رطوبت را نیز در سلول نگه داشته و پوست را جوانتر نگه میدارند.

نرمی و انعطاف پذیری

تخم آفتابگردان سرشار از ویتامین E و آنتیاکسیدانهای قوی  است که درکاهش فرآیند پیری سلولهای پوست موثر است. این دانه همچنین اسیدهای چرب موردنیاز بدن را که باعث نرمی و انعطافپذیری پوست میشود، تامین میکند. این ماده غذایی باعث کاهش جوشهای سرسیاه و آکنه میشود. باورنکردنی است؛ اما مصرف تخم آفتابگردان در جلوگیری از علائم سوریازیس موثر است. به برخی از افرادیکه از ناراحتیهای پوستی مانند حساسیت و  در رنج هستند نیز خوردن تخم آفتابگردان پیشنهاد میشود.

رفع چروک و ترک پوست

غلات بهخصوص آن دسته که درتهیه نان استفاده میشوند منبع ویتامین B هستند و برای سلامت پوست مفیدند. برای اینکه پوست عملکرد طبیعی داشته باشد مصرف ویتامین B پیشنهاد میشود. این ویتامین برای رشد سلولها و جایگزینی سلولهای پیر و فرسوده و بالابردن استقامت پوست در برابر عفونت موثر است. شما میتوانید این ویتامین را به میزان زیاد در غلات پیدا کنید. ویتامین D همچنین درجلوگیری از ترکخوردن پوست صورت، دست و پا بینظیر عمل میکند

آنتی باکتریال و ضد التهاب: و اما میرسیم به چای سبز که هرچه از خواصاش بگوییم کم است. چای سبز خواص بیشماری دارد. این برگ سبز خواص آنتیباکتریال و ضدالتهاب داشته و نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست دارد. مصرف چای سبز آسیبهای ناشی از قرارگرفتن درمعرض نورآفتاب را نیز به حداقل میرساند. این ماده منبع غنی آنتیاکسیدان است و برای سلامت عمومی بدن نیز غوغا میکند. چای سبز حاوی ویتامینهای K،C،D ، کلسیم، منیزیوم، روی و آهن است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ