شاید زنبور درمانی دردناک باشد اما بسیار سودمند است…

در این شیوه درمانی متخصصان با کمک نیش زنبور عسل یا سمی که از بدن این حشره به دست می‌آید، برای درمان اقدام می‌کنند...

نیش درمانی

سازمان بهداشت جهانی شیوه درمانی «زنبوردرمانی» را زیرمجموعه مکاتب درمانی طب مکمل و جایگزین در جهان می‌داند و آن را از جمله موفق‌ترین درمان‌ها در درمان بیماری‌های جسمی و روحی می‌شمارد. در این شیوه درمانی متخصصان با کمک نیش زنبور عسل یا سمی که از بدن این حشره به دست می‌آید، برای درمان اقدام می‌کنند. در حقیقت بیمارانی که به این طریق دریافت می‌شوند یا به‌صورت مستقیم یا با تزریق سم نیش زنبور و تحریک سیستم ایمنی بدن به درمان بیماری خود کمک می‌کنند. به این ترتیب که با تحریک سیستم ایمنی بدن، آنتی بادی‌هایی در بدن تولید و وارد خون می‌شود که روند درمانی بیماری را سرعت می‌بخشد.

امیدی برای ام.‌اس

یکی از چشمگیرترین خواص درمانی زنبوردرمانی تاثیر حیرت‌آور آن در بهبود بیماران مبتلا به ‌ام.اس است. این شیوه درمانی قادر است پیشرفت بیماری ‌ام.اس را در افراد مبتلا به این بیماری تا حد قابل ملاحظه و چشمگیری به تاخیر بیندازد. در این شیوه درمانی سم نیش زنبور به بازسازی و ترمیم غلاف‌های میانی اعصاب کمک می‌کند، غلاف‌هایی که تخریب و سستی آن‌ها در دستگاه عصبی بدن موجب بروز بیماری‌ ام.اس در افراد می‌شود. خوشبختانه آزمایش‌ها و تحقیق‌های مختلفی در سراسر جهان درباره خواص درمانی زنبوردرمانی در زمینه درمان ‌ام.اس ثبت شده که همگی آنها از بهبود روند درمان و همین‌طور طولانی‌تر شدن حملات در بیماری‌ ام. اس خبر می‌دهند.

سمی که شما را در مقابل سرطان محافظت می‌کند

زنبوردرمانی در کنار دیگر شیوه‌های درمانی طب کنونی یک درمان مکمل و کمکی محسوب می‌شود که روند رشد سلول‌های سرطانی را در بدن فرد مبتلا به سرطان بسیار کند می‌کند و از طرفی موجب افزایش طول عمر بیمار می‌شود. در این شیوه درمانی بیمار با دریافت سم نیش زنبور به‌صورت تزریق‌های سطحی و زیرپوستی به تخلیه سلول‌ها و بافت‌های سلولی مرده‌ای که موجب ابتلای افراد به سرطان می‌شوند به پیشگیری و همین‌طور درمان کمک می‌کنند. به این ترتیب بیمار با دریافت سم زنبور می‌تواند در شرایط بهتری با بیماری سرطان مبارزه کرده و شانس بیشتری برای درمان داشته باشد.

اول تست

دریافت سم نیش زنبور همانند دریافت آمپول پنی‌سلین نیاز به تست دارد. یعنی هر فردی نمی‌تواند بدون تست از شیوه درمانی زنبور درمانی استفاده کند. بنابراین متخصصان زنبوردرمانی پیش از توصیه این شیوه درمانی با تزریق سطحی سم زنبور به بدن بیمار از عدم‌واکنش و تحریک پذیری بدن بیمار مطمئن می‌شوند و درصورتی که بدن او نسبت به دریافت این سم واکنش و حساسیت نشان نداد، نسبت به درمان بیمار با کمک این شیوه درمانی اقدام می‌کنند.

موثر و

شیوه درمانی «زنبوردرمانی» امروزه به‌عنوان یک روش موثر در درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی، انواع فلج‌ها، برخی سرطان‌ها،‌ ام.اس، زونا و برخی از بیماری‌های گوارشی موثر است. بسیاری از درمانگران و متخصصان در سراسر جهان این شیوه درمانی را یکی از معجزات درمانی در طبیعت می‌دانند که تاثیر بسیار قدرتمندی در روند درمانی بسیاری از بیماری‌ها داشته است. اما این شیوه درمانی به‌رغم همه ویژگی‌ها و خواص مفیدی که دارد، شیوه درمانی‌ای است که نیاز به دقت زیادی در زمینه درمان دارد. زیرا تداخل داروهای شیمیایی با دریافت نیش زنبور در این شیوه درمانی از جمله خطرناک‌ترین و مرگ‌بار‌ترین عوارض ناشی از استفاده از این شیوه درمانی است. از این‌رو توصیه اکید متخصصان این شیوه درمانی را باید در زمینه پرهیز از مصرف داروهای مسکن از قبیل استامینوفن، سرماخوردگی بزرگسال، آسپرین، بروفن و برخی از داروها که پزشک با بیمار در میان می‌گذارد، را جدی گرفت و به آن عمل کرد.

سرخی و خارش طبیعی است

سرخی و خارش پوست بعد از زنبور درمانی و تزریق سم زنبور عسل به بیمار یکی از عوارض جانبی این شیوه درمانی است. غالب افرادی که از این شیوه درمانی استفاده می‌کنند با این مسئله آشنا هستند. این سرخی و خارش پس از دریافت سم به‌صورت تزریق یکی، 2روز بیمار را همراهی کرده و پس از آن از بین می‌رود. علاوه بر این تپش قلب، افزایش فشار خون، افزایش دفعات تنفس و در برخی موارد بروز تهوع و استفراغ در بیمار از دیگر عوارض جانبی این شیوه درمانی است که در مقایسه با خواص درمانی و معجزه آسای این شیوه در درمان‌ام.اس و برخی از بیماری‌های سرطانی قابل چشم‌پوشی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ