طبیعت به شما کمک می‌کند راحت بخوابید…

شیوه‌های طبیعی که بی‌خوابی را بدون نیاز به داروها و مواد شیمیایی درمان کرده و عوارض جانبی به همراه ندارند...

یکی از بهترین راهکارهای طب سنتی ایران، مصرف دم نوش‌ها یا چای‌های گیاهی است. درمانگران طب سنتی نوشیدن یک تا 2 فنجان چای بابونه یا سنبل‌الطیب یا گل‌گاوزبان را پیش از خواب برای بهبود کیفیت خواب و عمیق‌تر شدن آن توصیه می‌کنند.

 انجام ورزش روزانه به‌مدت 20 دقیقه نیز به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند. با انجام حرکات نرمشی ساده به‌ویژه در ساعات عصرگاهی تاثیر زیادی در درمان بی‌خوابی خواهد داشت. زیرا با کمک این نرمش‌ها بخشی از انرژی بدن تخلیه شده و نیاز به استراحت در بدن تقویت می‌شود.

 اصلاح الگوی غذایی یکی دیگر از شیوه‌های درمان بی‌خوابی است. متخصصان تغذیه مصرف ویتامین‌های گروه B، کلسیم و منیزیم را که در سبزی‌های سبزرنگ، قارچ، غلات، موز و برخی از نان‌های سبوس‌دار وجود دارد در بهبود کیفیت خواب شبانه مؤثر می‌دانند.

  بوییدن رایحه اسانس یا عصاره گیاهان دارویی مانند اسطوخودوس، بابونه و یا سنبل الطیب تاثیر زیادی در افزایش آرامش و بهبود وضعیت خواب دارد. این شیوه از جمله تکنیک‌های شیوه درمانی عطردرمانی است که از سوی متخصصان این شیوه توصیه می‌شود.

 نوشیدن شربت عسل پیش از خواب  تاثیر زیادی در درمان بی‌خوابی دارد. برای تهیه این شربت کافی است 2 قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب جوش حل کرده و پیش از خواب میل کنید.

 درمانگران طب سوزنی برای درمان بی‌خوابی تکنیک‌های ویژه‌ای دارند. آنها با کمک سوزن‌های طب سوزنی خود در طول 3 تا 4 جلسه درمان می‌توانند بخش زیادی از اختلالات ناشی از بی‌خوابی را درمان کنند.

  متخصصان طب آیورودا در هندوستان انجام تمرینات آرامش‌بخش حرکات کششی ذهن و جسم (یوگا) را در طول روز برای درمان بی‌خوابی بسیار مؤثر می‌دانند. به اعتقاد این درمانگران انجام تکنیک‌های حرکات کششی ذهن و جسم علاوه بر بهبود عملکرد اندام‌های درونی و ایجاد آرامش در روح و روان افراد به افزایش عمق خواب نیز کمک می‌کند.

  ماساژ ملایم کف پاها و دست‌ها نیز از دیگر شیوه‌های طبیعی درمان بی‌خوابی است. در این شیوه با کمک مقدار اندکی روغن بابونه یا روغن اسطوخودوس کف هر 2 پا یا کف هر 2 دست را به آرامی ماساژ دهید. برای این کار سعی کنید تمامی نقاط کف پاها و کف دست‌ها را با فشارهای ملایم و دورانی تحریک کنید. این ماساژ موجب آرامش بدن شده و از بین بردن علایم و نشانه‌های بی‌خوابی در افراد بسیار مؤثر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ